Nya bilder på hopphästarna 2011!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Tack. :) som jag skrev ovan så rider jag med 4 hål kortare läder idag. :) red med så långa läder tidigare då jag hade problem att få till balansen I sadeln. Den är nämligen inte alls optimal för mig, är skit för min sits :( men tyvärr den enda sadeln min häst kan ha så jag får kämpa dubbelt så mycket för att kunna rida någorlunda. Så det suger kan jag säga. Men det är bara att kämpa vidare. Han är den första ridhästen jag har ridit, så jag har bara hållt på med ridning I ett år knappt. Så jag känner att jag hinner lära mig :) har bara hållt på med trav innan nämligen.

Jag blir faktiskt jätteglad att du ska behålla honom! Det kommer nog bli jättebra och han kommer trivas med att lulla runt I skogen så länge han får vara kvar med dig. :)

Missade det :o
Oj, men då är du ju verkligen jätteduktig :-D

Jo jag är väldigt glad, det kändes bara så självklart.
Jag har för lite att göra om dagarna, funderar för mycket o ibland blir det helt galet.

Inte bra att tänka för mycket :D Men jag tror att han kommer tycka att livet är helt underbart fast han inte får träna hårt. Hästar är ju som bekant vanedjur och jag tror inte han kommer ha några problem att få mysa i skogen några gånger i veckan. Så länge du är glad och positiv så kommer han också vara det. Tror inte han kommer tycka det är lika roligt om du tvingar iväg dig själv på träningar som du inte vill åka på och sitter med en dålig känsla på ryggen. Så jag tror du gör helt rätt. :) Och bara du får slappna av och göra det du tycker är kul så lär det säkert komma ett litet träningssug så småning om.

Älskar bilden du la in. Han ser ju så jäkla snäll ut!!! :love:

Har fått lite bilder från debuten i 100 förra helgen!

320663_10150333159352340_576742339_8056371_1581774323_n.jpg

312717_10150333143062340_576742339_8056206_1318442383_n.jpg

Idag byggde jag bana till min tant och hennes medryttare.

Såhär glada och pigga var de EFTER passet..
32737360.jpg

kl

Bjuder på bilderna från semifinalen i 4-års championatet, ligger även i -07ornas tråd.
Han är efter Toronto (Now or Never) - Dynamo.

TureSTK3.jpg

TureSTK.jpg

(Det är inte jag som rider, ryttaren är inhyrd och behöver inte kommenteras.)

Vilken sjukt vacker häst! Vilken utstrålning!! :love: Ser ut att hoppa fint! :) Hur gick det då?? Du kan ju inte lägga ut bilder utan att skriva hur det gick. :D

Stackare :(

Förra våren snubblade jag när jag va på MC-mässa och bröt foten. Var spiknykter och hadei nte ens högklackat. Jag som vanligtvis alltså rider steeple, fälttävlan, teamchasing, unghästar och kör motorcykel på bana och kraschar med jämna mellanrum har ALDRIG brutit något, så går jag på plant golv och bryter foten... Det visste jag iof inte då, utan jag fortsatte gå på den, gick hela ströget i Köpenhamn, åkte buss hem och gick från stationen, jobbade på natten (jobbade som väktare på nätterna), dagen efter åkte jag in på akuten och de konstaterar att ledbandet är av, efter att ha röntgat, men de missar att foten är bruten! :o Jag fortsätter gå på min brutna fot i 3 dagar, då ringer de från akuten och berättar att de eftergranskat mina plåtar och att jag måste åka in på operation akut! Alla muskler, senor, ligament och tom benhinnan hade gått åt skogen, det var en jättekomplicerad operation som tog 6h! Ingen visste om jag skulle bli återställd ens och jag fick sitta i rullstol i 8v! Inte direkt vad jag räknat med, speciellt inte med tanke på att jag då jobbade som beridare och alltså inte kunde jobba, och jag dessutom vunnit en 3dagars clinic på Strömsholm som jag skulle åkt på torsdagen efter "händelsen i KPH"... :cool:

För att komma till saken, vet hur det känns, och lider med dig! :(

Senast ändrad:

Jaja :D Tack, förutom att han är vacker är han även världens snällaste!

Han var felfri i 1m och fick 15,3 på lördagen och gick vidare till på söndagen som 7:e bästa, även felfri i 1,05 men med sämre ridbarhet (lite övertaggad...).

Han slutade på 30,1 poäng som 8:a av 40 startande och 5 gick vidare till final.

Jag är sjukt stolt över hästen och ryttaren som suttit på honom 2 gånger innan vi åkte ner till semifinalen.

Här är min lille...

bild-763559.JPG

Står på klinik efter en väldigt komplicerad hovböld som inte alls vill ge med sig. Hoppas på att få hem honom på måndag...

Kl

?body=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fphoto.php%3Ffbid%3D10150426705495833%26l%3Da2bbc6375e&subject=Mobiluppladdningar

kl

Bjuder på bilderna från semifinalen i 4-års championatet, ligger även i -07ornas tråd.
Han är efter Toronto (Now or Never) - Dynamo.

TureSTK3.jpg

TureSTK.jpg

(Det är inte jag som rider, ryttaren är inhyrd och behöver inte kommenteras.)

Min hästlängtan blev inte lindrad av det där inte! Superfin häst! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 093
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 167
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 173
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI