Nya bilder på hopphästarna 2011!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på hopphästarna 2011!

Nämen, d e ju från RRKK! :p

E d lagklassen bilderna är ifrån? Vilket lag red du i?
Förövrigt så va du ju långt ifrån ensam med vägringarna, va ju sjukt många som åkte av och vägrade ut sig osv. Lite småtaskigt att typ hela banan va titthinder förutom kombinationen, ettan och agriahindret. :crazy: Personligen trodde jag inte att det skulle gå vägen för oss då min häst aldrig e tränad på titthinder och han gick sin första tävling någonsin, men det gick ju vägen iaf.! :)

Grattis till dig!!! Kan det ha varit du som berömde din häst så efteråt och sa typ att det var din fina hästs förtjänst osv?

Alltså jag gillar inte RRKK alls... var där i våras och redan då svor jag på att aldrig mer tävla där, HATAR framridningen...
Däremot är funktionärerna väldigt trevliga och bra!!!
Min häst la ner redan på framridningen och sen gick det piss... stannade 2 gånger på tredje hindret (enbart oschysst från hennes sida!) och en gång på kombinationen.
Hoppträningen idag gick även den åt helvete och vårt lag kom sist. :cool:
vilket lag rider du i?

Haha ja d va nog jag haha! :angel: Vart så glad över att han va så duktig, hade förväntat mig att vi knappt skulle ta oss runt för att vi inte tränat något och för att han hoppar mig ur sadeln ibland när vi inte hoppat på ett tag, men det gick sjukt mycket bättre än förväntat. Och det var inte tack vare mig om vi säger så haha!

Jag har ju inte så mycket att jämföra med eftersom jag aldrig tävlat själv förut, däremot kan jag tycka att det kanske var svårt att rida fram ordentligt på framhoppningen för att det var rätt dåligt om plats för att man skulle kunna hoppa osv. Och framridningens underlag va ju typ en skämt.
Och så tycker jag d va lite taskigt med så mycket titthinder, men det är väl bara bra träning antar jag.
Men utöver d tycker jag att det var bra, gillade underlaget inne på banan och det var stort och fint vilket passar oss. :)
Sen tycker jag att funktionärerna va lite småklantiga någon gång, krattade framför ett hinder precis när min kompis kommer å ska hoppa och liknande saker. Men de var snabba och det mesta gick smärtfritt.

Jag red för Skånsta Ryttare, vi har bara 3 ryttare i laget tyvärr. Jag var lagets wildcard så det skrek om det, men vi hade ju ingen annan som kunde ta min plats så jag fick rida iaf. En utav hästarna va INTE på humör, och vägrade ut sig i förklassen, och sen så vart det ett missförstånd så att hon hoppade ett hinder innan hon fått startsignal i själva lagklassen (vår första ryttare) så hon blev utesluten.
Sen red jag in på fyra fel, och så vår sista ryttare som kom in på 12 fel. Båda de andra tjejerna i laget ska lätt kunna gå felfritt, båda ekipagen har gått högre förr (även om det va för 2 år sen för ena ekipaget) och så, men det var bara inte vår dag.
Sen så är det inte helt lätt att vara enda laget på 3 ryttare heller. Jag menar, hade vi haft en ryttare till, och den hade ridit felfritt, då hade vi helt plötsligt legat 6:a ist för 12:a, men men, tought luck. Lär INTE gå till final, men vi satsar på å ta en placering på nästa deltävling iaf. haha! :P

ah henne tyckte jag synd om... alltså de sa ju (till alla) "så kan du gå in när hon/han har hoppat hinder 6"... å hon var väl nervös/hörde fel "så kan du gå in och hoppa hinder 6"....
regler är regler, samtidigt är det ju roligare för alla om ett lag får tävla inte sådan där fjantgrej... hon lär aldrig göra om det iaf :p å söt häst hade hon också!

Ja asså, jag vet inte riktigt vad som hände i skallen på henne. Hon har tävlat mycket, å högre också. Men hon va väl nervös å så slog d slint i skallen på henne haha. :d
Asså, tycker d va tråkigt att d hände, men å andra sidan, regler e regler, å d ska va lika för alla. Jag menar, va ju ändå många som fick stopp på den oxern, så hade alla fått hoppa d en gång först hade d nog gått bättre för folk, så d hade ju inte riktigt varit rättvist att låta henne starta. Så tycker de gjorde helt rätt, även om det var tråkigt att det blev som det blev.
Ja Marbello e skitfin, även om han hade en lite dålig dag i lördags. :P Men när han e som han brukar hoppar han skitbra. :P

Tack:)
Hoppas du hittar nån vettig person. Måste ju kännas tråkigt å behöva ställa av nu när ni äntligen kommit igång igen. Har du fått operera foten eller räckte det med att gipsa? åhh varför bor jag inte närmre för?? :D

Ja det är skittrist! Han har varit så jäkla bra senaste tiden. Höstträningarna med Ted har precis kommit igång o vi satsade på Km. Blä!!!
Har opererat foten. Fotknölen var mos o är fastskruvad. Ledbanden o ligamenten är mos. Underbart, sjukskriven tom 20 november minst..
Du får komma o hämta honom :-D

Ja det är skittrist! Han har varit så jäkla bra senaste tiden. Höstträningarna med Ted har precis kommit igång o vi satsade på Km. Blä!!!
Har opererat foten. Fotknölen var mos o är fastskruvad. Ledbanden o ligamenten är mos. Underbart, sjukskriven tom 20 november minst..

Usch och fy! Låter som ett rejält tramp det där och sjkt smärtsamt:(. Hoppas det läker fort! Vad hände egentligen?

Det gjorde o gör ont!
Vi var ute o galopperade, sista sträckan hem o jag var lie ofukuserad. Han skyggade för ngt o jag kom ur balans. Han är väldigt känslig för att man hamnar i framåtläge o börjar lätt bocka. Jag hann inte med o ramlade av, landade snett framför honom. Han hoppade åt sidan för att inte galoppera rakt över mig men istället trampade han mig på knät o foten. Har blåmärken överallt på benet så troligen trampade han mig även med bakhovarna. Han blev jätterädd o galopperade hem i full fart. Tycker så synd om honom, menade inget illa, det blev så fel.
När jag kom tillbaka till stallet i bilen stod han o tittade efter mig o nickade med huvudet sådär som bara han gör :-(

Men shit. Låter inte roligt. :( Det är så typiskt att när allt börjar funka och kännas bra, ja då blir det nåt tok. Du, han är så välkommen så!!:love:

ja det är han. Har funderat över det en längre tid o bestämt mig för att inte ha ngn egen häst längre. Sen får vi väl se om han blir såld, annars får han gå kvar här o skrota, men min motivation till träning o tävling är borta.

Men igen :eek: Måste samla pengar.. :D Åh jag vad jag älskar den där hästen. Du får inte sälja honom. Och ska du det så måste han komma till mig! :cry:

Vad tråkigt att du tappat gnistan. Kom det ännu mer med foten nu? :(

Ja lite, jaf känner att det inte är värt riskerna att rida när jag inte vill satsa ngt alls.
Jag älskar min stora fux, det är han eller ingen.
Pengarna är inte det viktigaste, så bara höra av dig om du är intresserad.

Men gud vad du gjorde det jobbigt för mig nu!! Jag har ju verkligen ÄLSKAT den där hästen sen dag ett jag såg film och bilder på er. Varför har jag inte fått byggt mitt stall hemma än. Då hade jag kunna haft två. :( hur ska jag lösa detta då? Det är verkligen nu man önskar att man var rik!!

Men jag tycker det är så tråkigt att du tappat lusten. Du är ju så jävla duktig. Din ridning är alltid så vänlig och prydlig. Men det är ju så, tappar man lusten så gör man. Och det är ju inte roligare om man ska gå och ha dåligt samvete för att man inte rider så ofta som man ska och är oengagerad. Då får man ju dåligt samvete bara och sen blir det en sjukt dålig ond cirkel.

Nej o speciellt inte med en häst som Santos. Han älskar att träna o tävla.
Men vi får se om det dyker upp ngn som passar. Annars väntar han här på dig :-)

Hoppas för din och hans skull att det dyker upp världens bästa person, men för min skull hoppas jag inte det :D:p Måste nog ta å chasa ut svärföräldrarna från gården vi ska ta över snart så jag hinner bygga mitt stall!! :D

Hittade lite bilder på mig och knubbo sen våran första terrängträning i somras. :D Tänkte dela med mig av några bilder. Att jag rider som en kratta vet jag om, så var lite snälla mot oss. Som sagt första gången i mitt liv (även för hästen) jag tränar på terränghinder så jag har mycket att lära. :)

32727424.jpg

32727423.jpg

32727432.jpg

32727428.jpg

32727430.jpg

32727431.jpg

Älskar denna bild!! :love:
32727427.jpg

Foto: Lisa NIlsson

Roligt med terrängträning! *vill också*

Ett tips för din sits är att du kortar stiglädren lite och i själva språnget tänker lite 'ut med rumpan' inte fram med skrevet. Du ska vara mer vinklad i höften i den lätta sitsen :)
Samtidigt som du får försöka att bli lite mer stabil i skänkeln så den inte glider bak utan behåller sin position.

Roligt med terrängträning! *vill också*

Ett tips för din sits är att du kortar stiglädren lite och i själva språnget tänker lite 'ut med rumpan' inte fram med skrevet. Du ska vara mer vinklad i höften i den lätta sitsen :)
Samtidigt som du får försöka att bli lite mer stabil i skänkeln så den inte glider bak utan behåller sin position.

Tack för tipsen. Jag vet att min sits är skit på bilderna. Dessa bilder är från början på juni och jag har hoppat sedan januari I år. Innan dess har jag aldrig hopptränat. Så jag förlåter mig själv mycket bara jag vågar vara med. :) mitt stora problem är att jag överhoppar lite och att jag är lite före I sprången. Jobbar stenhårt med detta och det är mycket bättre idag. Och idag rider jag med 4 hål kortare läder.

Stabiliteten I sitsen tror jag kommer när jag lärt mig tekniken och fått styrkan. Jag är så jäkla grön att jag till och med började lipa för jag var så rörd senaste träningen för jag och hästen tog oss runt en bana på 1m på ett strålande sätt.hahaha :D har aldrig hoppat så högt innan. Jag kämpar på så gott jag vågar. Men sitsen har alltid vart minst stora problem och jag jobbar med det dagligen. :)

Ni är jättefina! Mrn som sagt, korta hålen iaf två tre hål så nkommer det bli mycket lättare :)

Jag har ångrat mig, jag kan inte sälja Tana. Det går inte! Var i stallet förut o han gnäggade o kom i full galopp när jag ropade. Blev inget rädd trots mitt klumpiga hoppande på kryckor. Han brukar vara väldigt skeptiskt mot nya konstiga saker.
Jag älskar den hästen, han får stå ut med att bara luffa runt en tid framöver. Vem vet, kanske kommer träningssuget o längtan efter tävlingar tillbaka?

312675_10150821774715403_823210402_20929034_1714116652_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 098
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 418
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 167
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 173
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024
  • Secret Santa 2024