ny valp & gammal tik..?

S

Sollins

Hej!

När tycker ni att man kan skaffa valp om man redan har en hund men att den börjat bli gammal. Har hört så mycket olika, allt från att en valp gör att den äldre hunden blir ännu "äldre" och dör snabbare och andra som sagt att en valp generellt sett piggar upp den äldre så att de får ökad livskvalitet och kanske lever lite längre (svårt att kolla...). Funderar på en till men vet inte om min tik skulle gilla det, hon har alltid varit ensam och fått vår odelade uppmärksamhet. Vad tror ni, erfarenhet av detta?

Sv: ny valp & gammal tik..?

Vi skaffade en valp när vår tik var gammal, hon tyckte det var jättekul! Dessvärre blev hon ihjälkörd när valpen (något år gammal) var med och det har satt sig hos han och han har aldrig blivit sig riktigt lik efter det. Nu var vår tik en väldigt lekfull och pigg dam (JR precis som valpen) och hon var van att träffa valpar. Kan ju kanska vara något, låta er tik träffa unga hundar och se vad hon tycker om det...

Sv: ny valp & gammal tik..?

Skaffade valp när våran tik var nästan fem år. Visst blev hon som "äldre" när valpen kom in i huset, full av lek och bus.
I början var inte gamling så glad att få dela oss, med någon annan, men idag är dom som ler och långhalm.
Nu har en tredje hund kommit in i familjen, å vips så vart mellan hunden "gammal". Den tredje hunden blev snabbt accepterad av de andra två...snabbare än vad mellanhunden blev, konstigt nog. Kanske gamlingen höjt sin acceptans efter vi skaffade andra hunden, å tyckte har man en kompis, kan man ha två...=)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 197
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 431
Senast: Ragdoll
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 120
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka