A
allround
Har en trevlig och snäll fjording som är trygg att köra. Ska nu köpa ny vagn och jag undrar vad ni andra "mest" använder för typ av vagnar till vardagskörning och vilken typ av sele ni då använder? Gärna med bild.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en trevlig och snäll fjording som är trygg att köra. Ska nu köpa ny vagn och jag undrar vad ni andra "mest" använder för typ av vagnar till vardagskörning och vilken typ av sele ni då använder? Gärna med bild.
Fina bilder och fin fjording! Ang rockard, för tillfället kör jag med den rockarden och bröstselen vi hade till vår kallblodstravare. Det funkar OK. Men jag är inte så fötjust i att köra med rockard. Det känns stelt och också lite obehagligt i minsta lilla "uppförs/nerförs" i väglaget.
Oj det är inte min erfarenhet
Min brösta sitter perfekt på min fjording, blev rekomenderad brösta av allt körfolk när jag skulle börja köra henne
Eftersom det inte skulle vara skogskörning utan mest rockardkörning
Kul med så många bra svar! Ja det här med bröstan, hur jag än försöker får jag den inte att sitta "rätt". Det känns som Nussikan skrev, antingen sätter den sig på bogspetsen eller på strupen.
Det finns möjlighet för mig att bygga om rockarden men jag funderar på om det inte vore det bästa att investera i en större vagn. Gärna en där man kan åka två personer i då. Tills vidare tömkör jag.
Jag kommer mest att ägna mig åt körning på välpreparerad grusväg.