NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Nu har Lokbrá börjat gå med eksemtäcke (eller hon har haft det en vecka typ). Inga symtom på eksem än så länge och hon kliar inget, men det är ju bättre att vara ute för tidigt än för sent. Hon kallas numer för "geting" i stallet...

Dessutom har jag köpt en ny sadel! WOHO eller ja, jag har inte köpt den än. Ska prova den imorgon och se så den passar. Jag är ju helt frälst i dressyrsadlar med djupt säte så jag har (nästan) köpt mig en Santa Cruz New England. :D:D

Ja, Isa har också haft sitt i någon vecka. Men det är lite trasigt så jag behöver ha symöte med mig själv. Inte så konstigt för det är tredje säsongen med samma täcke och jag lagade det en hel del i somras också. Ska kolla om jag har lite extratyg att sy lappar med, i stället för att försöka nästa ihop hål med slitet tyg.
Annars får jag helt enkelt ta ett nytt täcke men det tar emot eftersom största delen av täcket är helt och OK. Boett - var inte billigt och jag villl suga ut det allra sista...

Kryddelydd; ja men som de flesta brukar säga, har man en kan man ändå ha två. och tre, fyra, fem... ;)

det verkar som de flesta av er är hästägare. Känner mig glad då att jag som inte har tid för egen häst, hittat en sån bra medryttarhäst/ fantastisk ägare.

524605_10151658855651289_1466519193_n.jpg

Fick äran att rida premiärturen i hennes nya Hrimnirsadel igår. Underbar! Fröken har varit stressad en del sista 2 veckorna, så jag hade i förväg bestämt mig för att vi skulle ha riktigt kul igår. Stallägaren skämtade när jag skulle rida iväg; Du har väl med dig telefonen? Så jag vet vart jag ska hämta dig sen? Den där pigga saken kan man ju inte lita på.
Men hon gick underbart bra =) varenda halvhalt satt, mjuk och böjlig. Så tji fick hon och glad blev jag. Dessa djur =)

Nu har jag ju haft så många täcken så det finns tyg att flytta och laga med till nästa århundrade :D. Jag använder inte magplattorna så där finns nytt tyg att ta av också.

Vi har 5 st pållar, en 01:a, en 96:a & 3 st 07: or just nu lite hastigt och lustigt blev det nämligen en häst till :p

knapp

Nu har jag hämtat min sadel och den verkar suuuperhärlig. Hoppas att den passar på Lokbrá. Ska upp strax och prova den. Men har den på öppet köp om den inte skulle passa.

20130425-161308_51793a84ddf2b3730c59b49c.jpg

Nu har jag provat sadeln. Dock kan jag ju inte rida än, så tjejen som hjälper mig rider just nu så jag får ett svar på hur den kändes när hon är klar. Men vad tror ni? Kommentera inte ryttaren då det inte är jag.
Visst ligger den väldigt långt fram?

sadel1_kopia_51795d89e087c33b09afb29c.jpg

sadel2_51795d8bddf2b37334b553bd.jpg

Har du ingen kunnig i närheten som kan kolla åt dig? Om en sadel passar eller inte är helt omöjligt att avgöra utifrån bilder. Det är svårt nog att göra det på plats.

Jo absolut, jag har frågat flera stallet och alla är så veliga. Några tycker den ligger asbra, någon tycker att den ligger mindre bra. Den som jag uppfattar är väldigt kunnig på sadlar i mitt stall säger att den kanske trycker på bogbladen, men å andra sidan sitter väl sadeln långt fram så att det går att dra bak den? Och å andra sidan igen, om jag drar bak den mer kanske den klämmer åt istället.

Svårt det här... :p Därför jag tänkte kolla med er hur ni tycker det ser ut:) sen förstår jag absolut att det är svårt att avgöra från två bilder om den ligger bra.

För mig ser den ut att ligga för långt fram.

Men: det är ju inte bara var den ligger på hästen som avgör om den passar. På bilder kan vi ju inte se hur det ser ut under, mellan sadeln och ryggen.

Nej okej. Nej självklart inte det förstår jag med :p jag tänkte bara lite mer allmänt sådär vad ni tycker. Inget mer än så :)

Jag tänkte också hoppa in i tråden :)
Har blivit medryttare på en jättesöt 4 åring för ca en vecka sen. Ska sätta igång honom lite försiktigt nu då han har haft vila sen november. Sen ska han iväg på töltsättning :)
En jättetrevlig kille som är pigg och framåt så ska bli kul att se hur han utvecklas ju mer han blir riden :)

476339_10151360072231244_1725339462_o.jpg

Svårt att säga men som någon sa lättare att se utan ryttare... Sen ser den ut att sätta ryttaren i lite stolsits?!

Ja :) då gör jag så och tar nya bilder! Jag vill inte ha kommentarer på ryttaren och jag vet inte om man får stolsits i den :P

Vad heter han och vad har han för stam?
Söt häst!

Senast ändrad:

KL och off gällande topic.

Hur skulle ni reagera om ni upptäckte (någon vänlig själv visade uppmärksammade er på det) att foto på er till häst publiceras på omslaget till en bok om ridträning?

Fotot i fråga är snyggt, det ser trevligt ut (ovanligt lyckat foto i ärlighetens namn, i en mycket smickrande vinkel).
Det jag reagerar på är att jag inte blivit tillfrågad.

KL och off gällande topic.

Hur skulle ni reagera om ni upptäckte (någon vänlig själv visade uppmärksammade er på det) att foto på er till häst publiceras på omslaget till en bok om ridträning?

Fotot i fråga är snyggt, det ser trevligt ut (ovanligt lyckat foto i ärlighetens namn, i en mycket smickrande vinkel).
Det jag reagerar på är att jag inte blivit tillfrågad.

Är det ditt foto eller ett foto som någon annan tagit på din häst?
Personligen tycker jag att det är god sed att fråga hästägaren innan bilden publiceras, men om jag minns rätt är det inte ett krav....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 502
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama