NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!

KL

Idag har jag blivit med sadel.
Denna gången blev det en Equipe Ice Mono, superfint skick, som ny!
Jag trivs otroligt bra i sadeln och den ligger jättebra på Sol. Så nu hoppas jag bara på att den kan fortsätta ligga bra ett tag till. :)

Tack båda! Och nu har han faktiskt fått superkrafter också. Det böööörjar bli den där motorbåts-känslan i tölten nu när man ökar. Så där så man ryser i hela kroppen och det känns som det är långt fler än EN hästkraft man har under sig... :D

*kl*

Ridit lille herrn idag. :) Blev ca 20 min arbete på bana i mestadels skritt, men även lite trav. Sen blev det promenad vid hand ute på väg ca 20 min. Han har inte blivit jobbad på bana på ett tag, så vi tog det lugnt. Låg på stor volt och jobbade med att få honom att forma sig kring innerskänkeln, gjorde även lite svag skänkelvikning på öppna delen av volten. Tillslut blev han avslappnad och fin! Det finns lite att jobba med, men jag går sakta fram - vi behöver ju lära känna varandra oxå. Han är verkligen så himla trevlig! Gospålle. :love:

Lite bilder på honom från stallgången kommer sen. ;)

Imorrn är det äntligen dax för Hinni-kurs. Tyvärr bara med ena hästen då den andra är konvalecent efter en led- och sennära sticka...
Får se om jag får godkänt på arbetet som jag har lagt ner i vinter...

KL
Igår var vi iväg och tävlade och jag är verkligen besviken och missnöjd. Slutade på 4,83 i V2 och 5,03 i T3 (som iofs var första gången i den grenen så ok ändå). Är mest besviken på att jag tyckte några gångarter kändes bättre än vad de uppenbarligen va, vilket gör att självförtroendet sviktar. Ska ta och boka in nån kurs framöver och träna vidare, det är väl de enda man kan göra..

knapplån

Ville komma in och säga HEJ! en doldis är jag som läser på forumet jämt men aldrig ids skriva något.
Men hade tänkt börja ;)

Idag ska jag ut och rida i förhoppningsvis både ljuset och ickeregnet, i nyinköpt utpassad sadel på min medryttarhäst. Som jag längtat, efter både glad häst och sadeln. :D

Hur många av er härinne har egen häst vs medryttarhäst?

Jag har två egna isländare, 5 och 2 år. Jag är ny på rasen och är helt fascinerad av dem:D

Vi (= min man, dotter och jag) har 2 egna. Minst en för lite enligt mig, men inte enligt bankkontot :mad:

Jag är inne på min andra häst.
Har idag varit på eurohorse och shoppat.
En ny dyr hjälm blev det,men det spöregnar och jag vill inte utsätta min nya dyra hjälm för all blöta.;)
Såg också uppvisning med Linnea Vaas , tömkörning inspirerande vilken lydig häst hon har.
Ska försöka jobba som hon gjorde hästen, jag behöver mer lydnad och smidighet inför nästa kurs vi anmält oss till.

Nu har Lokbrá börjat gå med eksemtäcke (eller hon har haft det en vecka typ). Inga symtom på eksem än så länge och hon kliar inget, men det är ju bättre att vara ute för tidigt än för sent. Hon kallas numer för "geting" i stallet...

Dessutom har jag köpt en ny sadel! WOHO eller ja, jag har inte köpt den än. Ska prova den imorgon och se så den passar. Jag är ju helt frälst i dressyrsadlar med djupt säte så jag har (nästan) köpt mig en Santa Cruz New England. :D:D

Hur många av er härinne har egen häst vs medryttarhäst?

Hmm.
Jag har 16 egna hästar varav 6 är islandshästar. Ett åttaårigt sto köpt som problemhäst, två sexåriga valacker, ett tvåårigt sto (avkomma till problemhästen som var dräktig när jag köpte henne) och en tvåårig hingst.

Är verkligen inte klok och överväger att köpa ett treårigt högblupat sto tillsammans med en kompis för lite kvalitetsavel. Kunde ju vara kul eftersom min hingst är en "blup-hingst" med giltig licens.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 328
Senast: Svartkatt
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 502
Senast: machafuko
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 248
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Har en fråga angående sponsring och samarbete. Vill inte riktigt fråga tränare och vänner om det, känner mig lite dum hehe. Jag är...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama