Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!
*KL*
Jag och Mackan tävlade för andra gången tillsammans i helgen. Lillgrabben var ganska spänd och tyckte att det fanns vänligt mycket att titta på! Varje gång vi mötte en annan häst på framridningen ville han vända om och följa efter, så det kändes lite som de första gångerna vi red ut själva i vintras. Hemma bjuder han bra tycker jag, men det är väl lite mer självförtroende och erfarenhet som ska till för att han ska kännas avslappnad och framåt på tävling antar jag.
Inne på banan gick det ändå hyfsat. Han kändes inte riktigt lika tveksam där, men helt avslappnad var han inte.
I T8 fick vi 5,33 och vann uttagningen, och i V5 fick vi 5,20 och vann också den. Tyvärr kunde vi inte vara med i finalerna eftersom han bara är fem år och inte får starta mer än två gånger/dag. Det är en bra regel tycker jag, så att man inte kör för hårt med unga hästar i början.
Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med grabben! Han skötte sig bra trots att han kändes spänd, och jag tror att mycket kommer lossna när han får lite mer miljöträning och erfarenhet av att vara på nya platser. Nu ska han få höstvila om några veckor, och sedan får vi träna vidare under vintern inför nästa säsong
Det ska bli spännande att få vara med under hans utveckling!
FengurLaugar: Laukur såg jättefin ut, det lilla jag såg av er! Ska bli kul att följa er i framtiden