Sv: NY Trevlig Snack och uppdateringstråd!
*kl*
Jag borde skriva hemtenta, men..... det var ju länge sen jag skrev här.
Jag har inte ridit på en evighet. Snorri var på rutinbesök hos tandläkaren i slutet på augusti, en tand såg skum ut, vi slog några plåtar.
Resultat: Stor j*la rotböld. Antagligen efter en liten spark för ett par år sedan, sedan har bölden legat och grott och inte visat sig förrän nu, när tanden dött. Inte konstigt han har varit krånglig i munnen...
Så han fick åka till Helsingborg, bli sövd, tanden knackades ut (de skar alltså upp från utsidan, gick in i ölverkäken och slog ut tanden.
).
NU är han hemma och läkningen går över förväntan!
Snorri är piggare och galnare än någonsin. Inte konstigt när man slipper ha tandvärk.
Ja, det var det KM'et. Strunt samma, det viktigaste är att han mår bra. Vi kommer igen nästa år!
Under två veckor hände alldeles för mycket. Förutom Snorris tand, skadade min shetlandsponny sig. Antagligen slet han av ett ledband på något vis. Min finaste Almnäs Knut, 35 år gammal och familjemedlem sedan 28 år, är nu i Trapalanda. Jag saknar honom så att det gör ont i hela kroppen. Att en liten ponny kan lämna ett så avgrundsdjupt hål efter sig!
Bra saker har faktiskt hänt också, jag har hunnit med en sväng på Island och min käre karl och jag förlovade oss i en heitapottur i Hveragerdi
Tur att det finns fina saker i livet som väger upp det tråkiga.
Så nu väntar vintern. Med roliga elever, och roliga hästprojekt. Vi får väl se vad som händer.... men jag lovar att uppdatera när jag vet säkert vad vi har för hästar här på gården i vinter