ny tråd om mina hästproblem

vinkelina

Trådstartare
jahps, nu har det gått tre veckor in på minn nya liv med häst.

numera kan jag sadla min häst utan sura miner, hon hugger dock lite i luften då man spänner sadelgjorden, men de kan man inte nått åt.

får fast henne i hagen, MEN nu har vi ett nytt problem, trotts att jag lindar grimskaftet runt nosen på henne så lyckas hon ta satt och sticka iväg i hagen. har dragit ner mig på marken två gånger pga detta. samt att hon gömmer sig bakom en häst som jag är rädd för.

själva hanteringen av henne är lite av ett problem, ridningen funkar oftast nog.

kan man sätta träns på hästen i hagen då man tar in den, men vet inte om jag skulle hinna med detta....

Sv: ny tråd om mina hästproblem

Jag tycker att en repgrimma är bra. den är mycket skarpare än en vanlig grimma. Tänk därför på att man inte ska bind upp hästen i en repgrimma. Men om man vill ha lite extra koll är den jättebra, bättre än träns tycker jag,

Tja, stigbett eller som nämts, repgrimma.

Tycker inte din häst verkar vara så kul, hoppas att du tycker att det är ok i alla fall.

ingen kul häst nej... men man måste ha i tankarna att hon har varit på ridskola hela sitt liv, och kanske inte trivts med detta, 11 år som ridskolehäst är mycket, och hon har lärt sig många tricks hur man slipper jobb... men annars en så otroligt härlig häst i temperamentet, inte rädd för nått, har inga problem med att vara ensam osv

skall svara mig själv idag :)

idag gick det toppen helt enkelt, gick in i hagen, bara två hästar där, min heppa KOM EMOT mig, visserligen med öronen bakot, men hon kom. mumsade i sig moroten medan jag satte fast henne, fick ut henne o fast eltrådarna (sprang tillbaka o satte dit plankorna när ja fått in henne i stallet.)

som belöning blev det en promenad i skogen, jag ledde hästen i 40 min, kan ju fråga sig vem som fick mer motion. två gånger börja hon bråka, men ja vann. bla ett ställe som vi INTE sluppit förbi.

*GLAD*

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 176
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 908
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Behöver handfasta råd (eller tips på videoklipp) hur man kan träna en femåring som står i en kuperad sjukhage och som inte får lämna den...
2
Svar
26
· Visningar
4 547
Senast: axel
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 562

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst
  • Födda -21