ny namntråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ny namntråd!

Vilken tur att dom "fina" har sina namn och vi som bor i förorterna har våra. För tänk om någon skulle missta mitt barn för en snobb från östermalm..

Tänk om någon skulle missta ditt barn för en av de många som sitter inne och heter samma sak ?

Vilket tror du är värst för barnet när det tex ska söka jobb ?
 
Sv: ny namntråd!

Vart har du fått information om att liam och Léon är namn på krimminella?

Med tanke på hur vanliga dessa namn är nu så lär ju var å varannan människa få väldiga svårigheter att få jobb om en 20 år då när dom är vuxna
 
Sv: ny namntråd!

Det handlar om sammanhang som jag tror Liam-döparna är för naiva för att kunna ta till sig :crazy:

Det finns forskning gjord på tidigare "modenamn" av samma typ som också användes i lägre samhällsklasser.

Och de namnen är mycket starkt överrepresenterade i fängelserna.
 
Sv: ny namntråd!

Det handlar väl för sjutton inte om att våga när det gäller att välja namn till sina barn... ;)

Man väljer det som man ( +partnern) tycker är det finaste och mest passande för världens underbaraste bebis..

Sedan är smaken som baken, delad.

Jag kan tycka att Liam ( m.f engelskuttalande namn ) låter helt kokko med ett svenskt efternamn = Liam Jönsson :crazy:

Men dom som döper sina barn till Liam tycker förhoppningsvis inte det.. :D
 
Sv: ny namntråd!

Nej precis!

Jag väljer det namn jag tycker är fint.

Men silverkedjan verkar tycka man är elak som ger sitt barn ett modenamn från de lägre klasserna.
 
Sv: ny namntråd!

Jag uppfattar inte Silverkedjans inlägg så, att hon dock förklarar hur det "kan" ligga till är en annan femma..

Du skrev ju tidigare att man skulle våga vara trendig och inte välja Erik, Carl m.f och hon svarade varför man inte ska välja något trendnamn...

Plättlätt diskussion :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp