Blev en gång, för många år sedan påhoppad av kamrater till en medryttarhästs ägare, då jag ställde en allmän fråga angående hältor och dylikt, och tog hästen i fråga som exempel. Blev tillsagd att jag minsann skulle passa mig för att snacka skit, och så var det ju inte menat. Kan ha varit sexton när detta inträffade. Har inte hittat på anonyma nick, utan istället hållt mig från att ens ta upp saker som rör hästar jag håller på med. Kan dock tänka mig att en sådan sak skulle få vem som helst att kanske ställa frågor och dylikt anonymt.
Fy vad tråkigt.
Det är ju att sätta munkavel på folk.
Att fråga på nätet borde ses som något positivt, då man vill lära sig något.
Tråkigt att vara så ung och få en så dålig erfarenhet, då tappar man ju tilliten direkt och är säkert svårt att få tillbaka.
 
Jag blev uppringd av en reporter nu i veckan pga ett 5 år gammalt inlägg på ett annat forum. Snokigt värre! Anonymiteten försvinner rätt fort när man delar med sig om saker, så jag har full förståelse för att folk väljer att ta vissa saker under nytt nick.
Har du skrivit ut ditt namn och telefonnummer på det andra forumet?

Ibland när jag skriver inlägg, tänker jag på om någon känner igen mig.
Vet inte om risken är så stor?

Jag vill vara anonym på nätsidor, även om jag inte har något att dölja.
 
Det där tycker jag är så fånigt. Jag tycker inte alls att det är så som du säger, utan mer så att vissa drar på sig offerkofta (tight!) genast de inte får rätt svar. Sen tror vissa att man hatar dem och förföljer dem ifall man varit av olika åsikt en gång.

Fånigt? tja rätt svar.. folk här är snabba påatt ge "rätt"svar rätt fort..Som sagt vi har ju enbart utbildade hästvetare här inne som enbart ger rätt svar:sneaky:

Om man sedan som ägare vill bilden/filmen inte håller med är man dum, otacksam och ja gud vet allt man sett de stackars ägarna fått tatt emot.

Folk här inne kommer med "goda" råd hela tiden.. även om man inte frågar.. märkligt för detta händer aldrig i verkliga livet. Aldrig varit med om att mina stallkamrater ska lägga sig i hur jag sköter min häst eller hur jag rider och ska ge "goda" råd..Detta sker bara här inne... när folk sitter bakom en trygg data=)
 
Har du skrivit ut ditt namn och telefonnummer på det andra forumet?

Ibland när jag skriver inlägg, tänker jag på om någon känner igen mig.
Vet inte om risken är så stor?

Jag vill vara anonym på nätsidor, även om jag inte har något att dölja.

Nej, men däremot namnet på min dåvarande kaninuppfödning. Så via den hittade reportern min hemsida, där mitt fulla namn stod, sen var det bara att kolla på hitta.se....

Här på Buke skrev jag ut min hästs namn en gång. Skitlätt att hitta mig via det om man nu skulle vilja.
 
Folk här inne kommer med "goda" råd hela tiden.. även om man inte frågar.. märkligt för detta händer aldrig i verkliga livet. Aldrig varit med om att mina stallkamrater ska lägga sig i hur jag sköter min häst eller hur jag rider och ska ge "goda" råd..
På allvar? Jag tycker det är väldigt vanligt att folk lägger sig i hur andra sköter sina saker, inte bara i hästsammanhang. Att det bara skulle förekomma här är BS.

I övrigt har jag sett båda delar av det du och em-pirre skriver. Att vissa får kritik/råd, utan att de velat ha det, och den som gett rådet blir irriterad och inte kan förstå hur man inte är tacksam. Och så finns det den skaran som tar varje råd som ett påhopp och blir sura, även om de frågat efter råd då. Sådana som bara vill ha medhåll, oftast.
 
Nej, men däremot namnet på min dåvarande kaninuppfödning. Så via den hittade reportern min hemsida, där mitt fulla namn stod, sen var det bara att kolla på hitta.se....

Här på Buke skrev jag ut min hästs namn en gång. Skitlätt att hitta mig via det om man nu skulle vilja.
Vad ville reportern?
Blev du inte förbannand när reportern hade snokat upp dig och kontaktade?
 
På allvar? Jag tycker det är väldigt vanligt att folk lägger sig i hur andra sköter sina saker, inte bara i hästsammanhang. Att det bara skulle förekomma här är BS.

I övrigt har jag sett båda delar av det du och em-pirre skriver. Att vissa får kritik/råd, utan att de velat ha det, och den som gett rådet blir irriterad och inte kan förstå hur man inte är tacksam. Och så finns det den skaran som tar varje råd som ett påhopp och blir sura, även om de frågat efter råd då. Sådana som bara vill ha medhåll, oftast.
Det har jag också sett.
Det finns dom som ber om råd angående ett problem.
När dom sen får svar och råd, så reagerar människan med
'Jag har minsann haft hästar i 20 år du ska inte tro att du kan bättre än mig!!!' Därefter stormar människan ur rummet, smäller igen dörren och vägrar 'prata' mer....

Suck... :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 372
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 330
Senast: Solstig
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 267
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 777
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp