Ödmjuk är man om man vågar stå för att man ibland inte räcker till.
Visst är det bra att be om råd och få lite nya idéer.
Jag tror att det finns en rädsla att förlora respekt och trovärdighet, är främsta anledningen till att använda annat nick.
För min del spelar det ingen roll vad folk kallar sig. Det va bara en reflektion
Jag tänker att det kanske handlar om att man bor på ort där det skvallras mycket, och folk kanske inte pratar om en för att de har ens bästa i åtanke direkt, och då kan det vara bra med ett anonymt nick. Ofta är ju de som frågar efter råd, enligt min uppfattning, sådana som kan erkänna fel och brister irl också.
Sedan tänker jag att om det är en svår sits kanske man behöver smälta det själv innan man behöver börja svara på en massa frågor. Alltså om jag har ett problem med något kanske jag inte har några problem att prata om det när jag själv har bearbetat det, men det kanske är jobbigt om flera frågar medan jag står mitt uppe i det. Så jag skulle snarare tro att det har med det att göra än att folk inte vill stå för att de har problem. För det tycker jag att folk överlag inte har några problem att prata om, men kanske i högre grad när de kommit förbi problemet, inte när de är mitt uppe i det.