Ny kille...

MsMarvelous

Trådstartare
Jag "råkade" köpa en till häst igår... :angel:

En lokal tränare ringde och frågade om jag ville ha en av hans hästar för en symbolisk summa. Kollade på honom, och då han var söt, relativt väluppfostrad och hel, så blev han min!

Tänkte göra fälttävlanshäst av honom. Vad tycker ni om stammen? http://www.pedigreequery.com/lovefromafar

2005-12-10-049-BX.jpg

Sv: Ny kille...

Grattis!! Fuxar är aldrig fel:D

Jag ser att du bor i USA så du borde kunna få bäst svar där ang stammen:idea: Jag tycker det ser bra ut ur ridhästsynpunkt det lilla jag vet. Native Dancer och Northern Dancer är ju jättebra verkligen bakom ridhästar men helst ska Native Dancer vara genom andra än Mr Prospector:cool: i o f s Det är det enda jag kom på, och som jag hört av amerikaner ang ridhästavel. Jag minns inte anledningen. Men som sagt du har ju en massa amerikaner omkring dej, dom vet nog mer:idea:
Princequillo o Nasrullah finns också ofta i fullblod med bra ridhästegenskaper.

Skulle gärna tagit den också:D

Mr Prospector, Nijinsky och Round Table! Mmmmm!

Men som ridhäst har jag inte en susning.

Knappade in hans namn på DRF på skoj och fick upp en lista från PM. Kände igen en hel del efternamn, Baze, Balcom och vad det var. Men inte så många hela namn, mest Jimmy Fergason och, Tommy Farrel! :bump:

Om du är nere på banan någon gång måste du hälsa till Tommy från Swedish Charlie som brukade jobba hos Doc Pelley. Lova!!;)

Finns å andra sidan i nästan alla fullblod.:angel:

Jag vet. Men Nasrullah finns inte lika ofta som pappan för han förekommer ju genom ett oräkneligt antal hästar, och i bra ridhästar kan man hitta Nasrullah ganska ofta, tycker jag. (hopphästar främst)

ND är detr ju också inflation i, så mycket att det gett en del svagheter t o m vad jag förstått, men inte desto mindre finns han i många bra ridhästar och Native Dancer finns definitivt i oftai de riktigt bra :idea: I o f s med det förbehållet ang Mr P ev då.

Knappade in hans namn på DRF på skoj och fick upp en lista från PM. Kände igen en hel del efternamn, Baze, Balcom och vad det var. Men inte så många hela namn, mest Jimmy Fergason och, Tommy Farrel! :bump:

Om du är nere på banan någon gång måste du hälsa till Tommy från Swedish Charlie som brukade jobba hos Doc Pelley. Lova!!;)

Swedish Charlie - vem ar det?!:confused:

Har du varit/jobbat har pa Pdx Meadows?

Jag kanner inte direkt sa mycket galoppfolk, mest veterinarer och sa. Ar bara en av "de dar falttavlansmanniskorna" som alltid ar pa jakt efter nagot bra & billigt!:angel:

Jag vet. Men Nasrullah finns inte lika ofta som pappan för han förekommer ju genom ett oräkneligt antal hästar, och i bra ridhästar kan man hitta Nasrullah ganska ofta, tycker jag. (hopphästar främst)

ND är detr ju också inflation i, så mycket att det gett en del svagheter t o m vad jag förstått, men inte desto mindre finns han i många bra ridhästar och Native Dancer finns definitivt i oftai de riktigt bra :idea: I o f s med det förbehållet ang Mr P ev då.

Nasrullah och hopphastar haller jag med om!
Min falttavlans-kanon har bade honom och Native Dancer.:banana:http://www.allbreedpedigree.com/with+gusto

Vad ar det som inte ar sa bra med Mr P?

Jag minns inte tyvärr, så det är dumt att försöka gissa. Kanske har helt enkelt färre haft den linjen. :confused: Men då är ju din ett undantag,:bow: och jag vet inte ens om det stämmer fortfarande det var ett par år sen jag hörde i en diskussion bara, statistiken kan ha ändrats:idea:
Ska fundera om jag kan komma ihåg mer och återkomma!

Senast ändrad av en moderator:

Swedish Charlie - vem ar det?!:confused:

Har du varit/jobbat har pa Pdx Meadows?

Jag kanner inte direkt sa mycket galoppfolk, mest veterinarer och sa. Ar bara en av "de dar falttavlansmanniskorna" som alltid ar pa jakt efter nagot bra & billigt!:angel:

Jag är Swedish Charlie och jag jobbade i USA mellan -76 och -84. Mest i Seattle och Californien men jag var i Portland ett par månader -79 (tror jag det var). Var med och vann en bowlingturnering enbart för jag inte hade bowlat någon gång innan och fick en handikap som gjorde att jag i stort sett bara behövde träffa en sån där grej för att få höga poäng.

Men många i Portland är från Seattle så det är därifrån jag känner Tommy Farrel. Jag antar att de flesta är pensionerade vid det här laget men Dr Bergsma, Dr Simpkins och det gänget känner jag också om någon av dom finns kvar.

En hel del av dom är ganska sköra. Men Eighty Eight Keys här hemma är väl Mr P och dom har väl varit bra som fälttävlanshästar?

Det kan vara lite samma som jag tror man säger om Northern Dancer att det har avlats så mycket på hingsten och gärna x 2 eller mer för att få de egenskaperna, men på köpet får man svagheter, när en hingst används så till överdrift och i Northern Dancers fall har jag för mej att det kan ge lite problem med kotor, eller var det ngt annat, det vet du säkert bättre.

Men det betyder inte att alla får de problemen, och ja, 88:an har ju lämnat bra ft-hästar vad jag vet. Han har fö också Nasrullah.:D

Min egna okvalificerade gissning är att Nasrullah-linje kan stå bla för väldigt bra hoppteknik, vilket alla fullblod faktiskt inte har. Man kan träna upp den men en del har en helt otroligt bra grundteknik vilket jag tror både Native D och Nasrullahlinjer kan ha. Precis som vissa linjer kan ge väldigt bra gång och storlek. Och helst alltihop förstås, på en ft-häst.:idea:

Jag är Swedish Charlie och jag jobbade i USA mellan -76 och -84. Mest i Seattle och Californien men jag var i Portland ett par månader -79 (tror jag det var). Var med och vann en bowlingturnering enbart för jag inte hade bowlat någon gång innan och fick en handikap som gjorde att jag i stort sett bara behövde träffa en sån där grej för att få höga poäng.

Men många i Portland är från Seattle så det är därifrån jag känner Tommy Farrel. Jag antar att de flesta är pensionerade vid det här laget men Dr Bergsma, Dr Simpkins och det gänget känner jag också om någon av dom finns kvar.

AHA! :)

Enligt min erfarenhet blir man alltid battre pa bowling om man dricker ol nar man spelar... :p

Kanner du mojligtvis Dr Tingdale? Hon var troligtvis ratt nyexaminerad pa den tiden, jobbar pa Emerald Downs pa sommaren och Arizona pa vintern.

Eller kanske Dr Scott Hansen? Klurig karl....:crazy:

Jag tycker din häst har jätte bra stam galoppsynpunkt. Har bott i CA för 7år sedan i många år. Jobbat åt D.Wayne Lukas.
Här är några av mina passhästar Hennessy, Grindestone mfl.

AHA! :)

Enligt min erfarenhet blir man alltid battre pa bowling om man dricker ol nar man spelar... :p

Vi hade en gammal ljusblå van parkerad utanför bowling alleyn där vi drack Sevendelight. Det var någon slags blandjuice och vodka eller någon liknande doping. Mycket effektivt!

Kanner du mojligtvis Dr Tingdale? Hon var troligtvis ratt nyexaminerad pa den tiden, jobbar pa Emerald Downs pa sommaren och Arizona pa vintern.

Eller kanske Dr Scott Hansen? Klurig karl....:crazy:

Scott Hansen låter lite bekant men det är ingen av dom jag kommer i håg på riktigt.

Vi hade några praktikanter från Pullman, två tjejer och en kille. Ann tror hon hette Robertson eller nåt sånt. Dorothy, kommer inte ihåg hennes efternamn men hon var mörk och åkte ner till So Cal och jobbade hos Dr Rose. Al, stor och mörk med ett konstigt öga och lockigt hår. Alla tre var JÄTTEROLIGA! :rofl:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 077
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar