Ny katt eller ej?

E

Explicit

Hej på er!

Vår katt Jerry försvann i våras och har sedan dess inte velat komma hem igen. Kvar har vi hans bror Tom som nu är 3 år.
Vi har inte märkt om han direkt har saknat sin bror eller ej, men han är väl kanske inne lite mer möjligen..

Idag sprang han och lekte i huset, själv, så som han brukade göra med Jerry. Ganska sorgligt att se..

Tror ni han saknar sin bror? Tycker ni att han ska få en lillebror?
Tom & Jerry låg alltid och tvätta varandra och hade så kul ihop, men kanske var det just för att de var bröder..

Vad tycker ni?
Mvh/ E

Sv: Ny katt eller ej?

Hur vet att du att Jerry inte velat komma hem? Det dör trots allt 44 katter per dag i trafiken och flera tas av vilda djur också.

Hur som helst, så tycker jag nog du kan skaffa en kattkompis. Tom skulle säkert bli jätteglad av det, en kattunge är nog lättast att introducera men kanske en omplaceringskatt som är lugn av sig skulle gå lika bra. Finns många sådana som vill ha nya hem. :)
Om båda katterna är kastrerade och vana vid andra katter brukar det inte vara några problem.

Hejsan,

Det vet jag ju såklart inte.. Men han är/var väldigt rädd för bilar efter att ha blivit påkörd för något år sedan så jag hoppas att så inte är fallet.

Ringde faktiskt "Djurens Saida" Guje Lindwall för konsultation, och hon sa att Jerry lever ungkarlsliv och kommer inte vilja återvända hem. Han skulle, enligt henne, ta kontakt med människor när hösten/vintern kommer och hon tyckte jag inte skulle oroa mig för honom för han har det bra.

Skulle ju inget annat önska än att han har det bra..

Så till Tom.. Tror också att han skulle gilla att få en kompis.. Han va så söt när han sprang runt och lekte igår..
Ska kolla runt så får vi se!

:) Tack för svaret!

Jag tror att han skulle må bra av en kompis.
Vad menade hon med ungkarlsliv? Var han inte kastrerad när du hade honom ute?
Det är jätteviktigt! Är dom inte det så drar dom iväg på friarstråt och kanske inte
hittar hem igen, i värsta fall råkar dom ut för en olycka eller fryser/svälter ihjäl på
vintern + en massa stackars hemlösa kattungar.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
815
Senast: Svartkatt
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 774
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 557
Senast: Skjøldur
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 792
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar