Ny "Fodervärd"

Sv: Ny "Fodervärd"

*kl*

Det framgår ju inte på något sätt vilket avtal/kontrakt som finns mellan den ursprungliga ägaren och hon som har hunden idag...?
Då kan man väl inte heller spekulera i om hon har rätt att lämna över hunden till TS eller inte.

Eller är jag ute och snurrar...? :confused:

Är hunden skriven/överlåten på den som har hunden idag med vissa förbehåll? Finns fodervärdsavtal? Finns något avtal alls?

Det är ju inte så säkert, över lag kan det nog vara det.
Men sen har vi ju dom som vill ha skyddad "visstelse" av olika anledningar & då dessutom vara i två länder.

Men visst måste man göra sitt bästa att försöka.

Jag skulle tagit kontakt med advokat om jag inte lyckades, bara få riktiga råd.
Men givett försökt hitta överlåtaren först, på de sätt som finns

Vill fodervärden hitta ägaren så gör hon det. Det finns hur många alternativ som helst, bara man vill.

Håller med! vill hon hitta ägaren så gör hon det!

Jag hade rent ut sagt blitt j*vligt förbannad om jag fick reda på att min fodervärd hade lämnat ut hunden i andra hand.

Nu vet jag ju inte alls vad som står i kontraktet, men jag tycker ni ska leta reda på ägaren först, så det inte blir en massa problem och bråk, som det ibland kan bli.

Vad står det i kontraktet mellan fodervärden och ägaren?.

Men jag undrar om ni kan skriva kontrakt på en hund som ingen av er står som ägare på? låter isånnafall väldigt konstigt.

Lycka till och hoppas allt löser sej:)

Senast ändrad av en moderator:

Håller med! vill hon hitta ägaren så gör hon det!

Jag hade rent ut sagt blitt j*vligt förbannad om jag fick reda på att min fodervärd hade lämnat ut hunden i andra hand.

Nu vet jag ju inte alls vad som står i kontraktet, men jag tycker ni ska leta reda på ägaren först, så det inte blir en massa problem och bråk, som det ibland kan bli.

Vad står det i kontraktet mellan fodervärden och ägaren?.

Men jag undrar om ni kan skriva kontrakt på en hund som ingen av er står som ägare på? låter isånnafall väldigt konstigt.

Lycka till och hoppas allt löser sej:)

Håller med dig fult ut att en fodervärd inte ska lämna bort en foder hund.

Men om man bortser från frågan i tråden om lämna bort hunden.

- Är det inte fruktansvärt dåligt att inte hålla kontakt med sin fodervärd på 1½ år, eller lämna åtminstånde telefon nummer?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 600
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 333
Senast: Snurrfian
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka