Det var ju @glömmerallt jag skulle tagga...Jag googlade inte, men visst det stämmer sans/utan serif/klack (streken vid foten).
Jag föredrar med serifer i längre texter, mer vilsamt. Men det är ingen jätteskillnad för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju @glömmerallt jag skulle tagga...Jag googlade inte, men visst det stämmer sans/utan serif/klack (streken vid foten).
Jag föredrar med serifer i längre texter, mer vilsamt. Men det är ingen jätteskillnad för mig.
Och jag och många andra skulle säga att de nya är mer enhetliga och harmoniska och mindre plottriga.
Det märks ganska tydligt här att vissa vill ha mer färger, andra färger, mindre grått, mindre ljust, ljusare, det enda jag är säker på är att det inte går att få alla nöjda, samtidigt som jag är ganska säker på att om en vecka är de flesta mycket nöjda med hur det ser ut och fungerar
Håll ned ctrl - knappen och scrolla upp och ner med hjulet på musen så väljer du lätt lämplig storlek.ah, nu testade jag också stil nya bukefalos. Vad stor texten blev. Eller ja, allt känns stort!
Tycker om headern eller vad det kallas, där menyn är. Stort och bra
Det var ju @glömmerallt jag skulle tagga...
Blir det bara på buke då, inte ändrat på andra?Håll ned ctrl - knappen och scrolla upp och ner med hjulet på musen så väljer du lätt lämplig storlek.
Vars gör man det? Har nog inte använt mig av detDe nya menyerna är lite jobbiga när jag ska välja exempelvis forum bevakat. men för huvudrubrikerna går det snabbt.
Ärsch, jag hittade!Vars gör man det? Har nog inte använt mig av det
Ändrar i många program, windows standard. Fungerar utanför buke också ja.Blir det bara på buke då, inte ändrat på andra?
Blir det bara på buke då, inte ändrat på andra?
Eller håll ner ctrl och tryck plus/minus för att zooma in/ut.Håll ned ctrl - knappen och scrolla upp och ner med hjulet på musen så väljer du lätt lämplig storlek.
Office, pdf, chrome osv. Jag ändrar utan att tänka på det numera.Ändrar i många program, windows standard. Fungerar utanför buke också ja.
Om du vill ha Nytt och Bevakat i en drop-down meny finns de under Hem och Forum. Om du är inne på ett forum finns de i den vita undermenyn.De nya menyerna är lite jobbiga när jag ska välja exempelvis forum bevakat. men för huvudrubrikerna går det snabbt.
Jo det också, missade att jag förväntades skriva en lärobokEller håll ner ctrl och tryck plus/minus för att zooma in/ut.
ctrl och noll för att få grundläget
Hehe. Jag fattar.Jo det också, missade att jag förväntades skriva en lärobok
Testa ctr+alt + nedåtpil också- efter det bör man ha koll på ctrl+shift+uppåtpil också
Tack, jag använde det, men det tar längre tid. F5 funkar okej för det mesta dock . Jag överlever.Om du vill ha Nytt och Bevakat i en drop-down meny finns de under Hem och Forum. Om du är inne på ett forum finns de i den vita undermenyn.
Jo det också, missade att jag förväntades skriva en lärobok
Testa ctr+alt + nedåtpil också- efter det bör man ha koll på ctrl+shift+uppåtpil också
Jag förstår inte riktigt vad du har problem med och varför använda F5, det laddar ju om sidan och tar ju tid?Tack, jag använde det, men det tar längre tid. F5 funkar okej för det mesta dock . Jag överlever.
Jag förstår inte riktigt vad du har problem med och varför använda F5, det laddar ju om sidan och tar ju tid?