Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan väl säga att väldigt många har väldigt många olika åsikter om det här med färg.
Jag har ändrat rätt mycket här den senaste tiden, framförallt har jag bytt till i mitt tycke varmare och vilsammare gråa nyanser.Grått är lite trist, hade önskat det lite mer glatt, färgerna just nu känns på den här datorn rätt vilsamma och tydliga. För ett tag sedan var de hemska, om det beror på att du ändrat igen eller jag vant mig vet jag inte riktigt.
Tänkte tipsa er som är aktiva i denna tråd om att ni gärna smygtesta den nya stilen, klicka nere till vänster där det ex.vis står Stil: Bukefalos. Det kommer upp ett popup fönster välj Stil: Nya Bukefalos
Jag har ändrat rätt mycket här den senaste tiden, framförallt har jag bytt till i mitt tycke varmare och vilsammare gråa nyanser.
Många av den senaste dagens ändringar handlar om just förbättringar för de som inte har perfekt syn. Nu vet jag inte vilka blått på grått du menar, men jag tror inte det är så stor skillnad på de blåa och de tidigare gröna länkarna, vad det gäller att se dem.Självklart har alla olika åsikter, det kan dock vara klokt att tänka på att många har synfel av olika slag och det vanligaste "resultatet" verkar bland annat vara att det krävs lite skarpare kontraster för att det ska bli lättläst. Tänk sedan på att många sitter med laptops eller mobiltelefoner som redan i sig ofta har dåliga skärmar där skillnaderna i färger syns mindre. Att ha blåa färger på grått blir därför lätt en dålig idé, framförallt när det som i skrivande stund är väldigt gråaktig blå färg på länkar osv. Jag själv har utmärkt syn, men flera i min närhet har det inte och min första tanke när jag loggade in nu var "tur att de inte är medlemmar här, de hade aldrig hittat någonting med tanke på hur färgerna blivit".
Jag håller helt med här!Med risk för att låta gnällig snälla låt det vara möjligt att använda nuvarande layout även efter att du bytt till nya stilen. Jag fullständigt avskyr(!) sidor där menyer och sådant i sidokolumner följer med neråt när man scrollar på sidan.
Tänkte tipsa er som är aktiva i denna tråd om att ni gärna smygtesta den nya stilen, klicka nere till vänster där det ex.vis står Stil: Bukefalos. Det kommer upp ett popup fönster välj Stil: Nya Bukefalos
Jag skulle egentligen sagt ge den nya stilen en vecka innan ni kritiserar denMed risk för att låta gnällig snälla låt det vara möjligt att använda nuvarande layout även efter att du bytt till nya stilen. Jag fullständigt avskyr(!) sidor där menyer och sådant i sidokolumner följer med neråt när man scrollar på sidan.
Jag har ändrat rätt mycket här den senaste tiden, framförallt har jag bytt till i mitt tycke varmare och vilsammare gråa nyanser.
Jag skulle egentligen sagt ge den nya stilen en vecka innan ni kritiserar den
Jag har använt den i ca en vecka i mitt modererande och läsande på sidorna och jag tycker nu den är mycket bättre än den gamla.