Längst upp i det fältet som nu åter igen är svart (eller mörkgrått) så var det en helt galen rosa nyans som skar sig massor mot det gröna. Förmodar att det snart byter igen. Har inget emot förändring men vill helst ha lugna stilla färger så jag kan läsa texten ifred.

Ok, för mig har det varit svart hela tiden när jag kollat. Skrikrosa låter jobbigt. Jag gillar också lugna färger men de får gärna vara glada samtidigt. :)

Däremot tycker jag mig ha märkt av en del nyansförändringar i det gröna.

Jag gillar den gröna färgen som är nu bättre. För visst har den blivit lite ljusare? :p
Jo jag har provat och bytt lite och totalt ändrat åtta gröna färger, inte så mycket, men de är i mitt tycke gladare.
Eftersom några ville ha rosa provade jag en färg åt det hållet i ca 30 sekunder innan jag tog bort den.
Jag är rätt nöjd med färgerna nu även om jag räknar med att om jag säger det lär ett antal av er komma med synpunkter på varför de är så dåliga :)

Jo jag har provat och bytt lite och totalt ändrat åtta gröna färger, inte så mycket, men de är i mitt tycke gladare.
Eftersom några ville ha rosa provade jag en färg åt det hållet i ca 30 sekunder innan jag tog bort den.
Jag är rätt nöjd med färgerna nu även om jag räknar med att om jag säger det lär ett antal av er komma med synpunkter på varför de är så dåliga :)

Färgerna som är nu känns praktiska, lätt att läsa tycker jag. :)

Men jag har fortfarande inte vant mig vid inloggningsrutan som fortfarande känns väldigt mörk, dyster och oinbjudande.

Hur många gröna nyanser har vi nu? En i loggan, en annan i menyraden, en tredje i sorteringslisten, en fjärde i rubrikerna, en femte i inläggen... Kanske en grön? En av de mildare/lugnare?

Gillar färgerna men skulle gärna se en lite ljusare grå i bården istället för den som är nu :) Blir så skarpa kontraster. Kanske även lite ljusare grön i menyerna också, och inte ljusare som i "skrikgrön" utan mer pastellig.

Typ dessa färger:
images

3862-light-grey-680.jpg

Eller denna
c206f[ekm]300x300[ekm].gif

Blir lite vårigare :)

Jag tycker den gröna som är nu känns... grå? Den är liksom den tråkigaste formen av grön som går att hitta :p

Och färgerna kan se väldigt olika ut beroende av vilken skärm man har. På mina två skärmar som jag har på skrivbordet ser de rätt olika ut.

Jag gillar dom gröna färgerna nu. Känns skönt för ögonen att läsa igen. Bra upplägg med färger och text på rutor nu. Den svarta är dock fortfarande hemsk.

Fick en chock när jag såg Buke på en av skärmarna på jobb, helt klart migränframkallande den andra var något så när (bättre än före helgen), det är ljusare och något mindre tråkigt, men det behövs någon färg som bryter av för att det ska vara fräscht, svart är inte fräscht, bara deprimerande.

Väldigt kallt tycker jag, och den blå färgen i sidhuvudet skär sig lite mot Buke-loggan på den dator jag sitter på.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 691
Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
2 548
Senast: BornAgain
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama