Ny barnvagn?

doglover

Trådstartare
Funderar på att skaffa en sittvagn.

Fast jag är inte sådär insatt i vagnar.
Vet iallafall att jag inte vill betala mer än 14-1500 kr för en.

Kan man hitta en bra, robust sittvagn för det?
 
Sv: Ny barnvagn?

Funderar på att skaffa en sittvagn.

Fast jag är inte sådär insatt i vagnar.
Vet iallafall att jag inte vill betala mer än 14-1500 kr för en.

Kan man hitta en bra, robust sittvagn för det?

Helst ska det ju vara en man kan använda rätt länge...

Upp till 4 år kanske?

*tipsa miiig*

:D
 
Sv: Ny barnvagn?

Leta på Blocket! Köp en beggad märkesvagn. Du hittar garanterat en jättefin som har nått år på nacken. En vagn som har nypris krig 7000:- kan man köpa efter ½ år beggat för halva priset. Året därpå så är denn nere kring 1500:-. Bättre än att köpa en ny skräpvagn billigt. Jag skulle satsa på en Emmaljunga eller Brio.
 
Sv: Ny barnvagn?

Jag har en Emmaljunga scooter, den är otymplig, men jag tycker den är kanon på grusvägar och leriga gäsmattor.

Den kostade 1995:-, men du kan ju få dom mycket, mycket billigare på t.ex. blocket.
 
Sv: Ny barnvagn?

Vi köpte en Brio sitty till stora killen när han var 1½.
Han åkte i den till han var 3. Sen fick han gå.
Nu har lillkillen tagit över sittyn.
Den kostade ca 1300 ny, och är fortfarande efter 5 år i fint skick.
 
Sv: Ny barnvagn?

Har funderat på en sitty.

Finns å köpa sprillans ny här i närheten där jag bor för nånstans mellan 1000-1500.

Kan det vara värt att köpa en sån? Med suflett och allt?
 
Sv: Ny barnvagn?

Jag tycker dom verkar bra, dom är enkla och snygga. Dock lite för veka och tunna hjul för leriga grusvägar, men man måste ju inte envisas med att köra just där :D
 
Sv: Ny barnvagn?

Ja, verkligen. Jag ska sälja min Emmaljunga Scooter nu, och eftersom det finns några till här i Skåne får jag lägga mig på ca 1000 kr. Jag köpte den för 2300 kr för mindre än 1 år sen, och den är inte mycket använd alls. Några hundpromenader, lite tid på tomten och några gånger inne i stan är den använd..

Så nog måste det finnas billiga och bra vagnar även där du bor.. Jag älskar Scootern! Men tyvärr får den inte plats i bilen, så jag fick införskaffa en sulky istället som fått tjänstgöra.
 
Sv: Ny barnvagn?

Vi har hittat en barn affär i kungälv där vi bor som säljer en del, men om vi hittar en begagnad som är i lika bra skick så köper vi hellre den.

har kollat på chicco och espirit, men min sambo vill inte ha svänghjul även fastän de är låsbara. sen så ser dom lite klena ut...

vi tänkte på brio eftersom de tar upp till 20 kg vilket är bra då vår son väger 9 kg och bara är 4 månader.

vi ska börja använda vagnen när han är tillräckligt gammal för just den vi vill köpa. vi har inte riktigt bestämt oss, men det lutar åt brio.
det är väl oftast från 6 mån ålder som man kan använda dom va?
 
Sv: Ny barnvagn?

Det är synd att de tar så stor plats, för det är verkligen en bra vagn.

Jag prppar in en emmaljunga duo liggvagn samt en scooter i min bil. Men så har jag en VWbuss också :crazy:
 
Sv: Ny barnvagn?

De ska kunna sitta någolunda stabilt i vagnen, men det brukar vara från 6 månader.

En väninna till mig bytte till sittvagn när hennes dotter var tre månader, men det var enbart för att hon ville flasha nya dyra vagnen :crazy: Stackars flicka som bara halkade ner och åt sidan.

Jag tror jag bytte när sonen var runt 7-8 månader, men då hade han suttit upp i liggvagnen innan.
 
Sv: Ny barnvagn?

Jag tror din son är alldeles för liten för en Sitty. Det finns ju inte liggläge på den. Dessutom bör han väl inte sitta framåtvänd än på ett bra tag?
 
Sv: Ny barnvagn?

Är det så att de fortfarande sover i vagnen så ska det vara en vagn som går att göra plan. En del barn sover ju inget alls i vagn och en del sover när de är flera år :)
 
Sv: Ny barnvagn?

brio sitty är en toppenvagn tycker jag (och jag har testat flera olika). Den kan man få på rea för runt 1000-lappen. Vi köpte faktiskt ingen sufflett till och hittills har vi inte saknat en. Däremot har vi köpt en regnponcho som man trär över barnet och vagnen.

Barnet bör väl dock vara ca ett år innan det är tillräckligt stort för en sitty. Innan dess hade vi en paraplyvagn, de är praktiska men blir snabbt för små när barnen blir större. Eftersom man inte använder dem så länge (paraplyvagnarna alltså) kan man köpa nån billig för 6-700.
 
Sv: Ny barnvagn?

Vi har en Emmaljunga scooter som vi är super nöjda med, Dottern älskar den.
Den har 3 olika lägen varav 1 som är nästan fullt liggläge som är väl viktig med så små barn.
Vad jag minns så har brion bara 2 lägen?? (Rätta mig om jag har fel)

Din son är fortfarande liten, vi skaffade en sådan vagn först när dottern var 6-7 inan fick hon sitta i bärselen för hon avskydde vagnen.
 
Sv: Ny barnvagn?

Ja, visst är den bra! Skön att köra, tar sig fram överallt, gott om plats för Sebastian även i overall osv.

Jag har en Maclaren Quest nu, det är i princip den enda vagnen som får plats i min bil. Eftersom jag envisas med att inte köpa minibuss, trots 1 barn + 3 hundar + 2 vuxna så.. :angel:
Antagligen får jag böja mig för platsbehovet senare, och offra körglädjen istället :cry:
 
Sv: Ny barnvagn?

Jag köpte en beg. Emmaljunga scooter för 1500 kr. Jag är jättenöjd med den. det enda negativa är att sufletten åker tillbaka när man dragit fram den. men det problemet verkar finnas på alla emmaljungas vagnar...
Annars är brio race åxå en bra vagn.
 
Sv: Ny barnvagn?

Vi har hittat en barn affär i kungälv där vi bor som säljer en del, men om vi hittar en begagnad som är i lika bra skick så köper vi hellre den.

har kollat på chicco och espirit, men min sambo vill inte ha svänghjul även fastän de är låsbara. sen så ser dom lite klena ut...

vi tänkte på brio eftersom de tar upp till 20 kg vilket är bra då vår son väger 9 kg och bara är 4 månader.

vi ska börja använda vagnen när han är tillräckligt gammal för just den vi vill köpa. vi har inte riktigt bestämt oss, men det lutar åt brio.
det är väl oftast från 6 mån ålder som man kan använda dom va?

9 kg vid 4 månader? Jisses. Min plutt på 9 månader väger 9 kg och han är ganska kraftig....
 
Sv: Ny barnvagn?

Då kanske en sitty inte är så bra, utan hellre en med bättre liggläge då?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 762
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 889
Senast: Guldaskig
·
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 398
Senast: L(i)FE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp