Så underbart @happyrider. Vad fina ni är!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är nästan för bra för att vara sant! Känns otroligt lyxigt!Åh vilken dröm med ridhus!
Ja det är nästan för bra för att vara sant! Känns otroligt lyxigt!
Vi är tre familjer inhyrda i stallet samt ägarna så totalt åtta hästar...Är du ensam om ridhuset?
Det tycker jag absolut!!Gött... Iof så är jag oxå alltid ensam i ridhuset men vill ändå ha ett eget där bara jag är.  Det kostar ju bara nån miljon och det är jag värd haha
Kommer onsdag, ska bli jättekul!
Igår stod hoppträning på schemat! Skräckblandad förtjusning som vanligt... Men jag har bestämt mig o alla som känner mig vet att det är som att rubba ett mindre berg om jag verkligen bestämt mig! Vi var dessutom själva på träningen, fick hoppa fram lite över upphöjda bommar på böjt spår och sen ett par språng på några låga hinder o sen stod bana på schemat. Fy faan för att hoppa bana. Det kommer ju hinder hela tiden!! Hoppade ett varv på ca 80 cm o fick faktiskt till det ganska bra trots att hon är rätt dryg nu när hon fäller o det blivit kallare, springer lite med huvudet rätt upp o fjantar sig när man kickar på framåt. Nästa varv låg på 90 cm o jag tänkte att nu banne mig ska rundan bli lika bra, o det blev den! Hon hoppar ju allt jag styr på o gör det i ett bra tempo så vi kommer sällan fel, möjligtvis kom vi lite nära på en linje men det händer ju överallt. Avslutade med att hoppa en linje oxer-räcke med 5 språng mellan och vände sen räcke-oxer och sista gången låg insprång på 100 cm o oxer på 110! Plätt lätt faktiskt!
Välkommen till tråden! Har ju sett lite inlägg från dig i andra trådar! @Maui , suck, jo, jag tänker så det knakar.. Gillar inte direkt att byta ponnisar. Men tycker synd om min 14åriga dotter. Ang.hoppträningarna, kan inte tränaren sänka kraven? Vi har en mycket "human" grupp och kör enkla linjer mm tack och lov! Ska bli så skoj idag!Jag vet inte om jag hoppat in här förut eller inte. Men hoppas det är ok att jag gör det nu iaf!
Jag har en valack som är 06:a som jag haft sen han var 4 år. Vi har inte hunnit med så mycket förut.
Men för ca ett år sen tog jag bort min andra som var gammal och bestämde att nu skulle jag ta tag i honom. Tyvärr trampade han in en pinne i foten och hade lite sviter av det. Men han sattes igång för hand är nu riden regelbundet sen i vintras/våras iaf. Då påbörjades väl hans egentliga skolning också. Innan var han mest bara inriden om ens det.
Han är en himla skoj liten häst som numer är riktigt stadig och hyfsat just.
Vi bodde hos våra tränare länge och jobbade. Så vi har haft jättefin hjälp nästan från start.
Nu bor vi "hemma" igen. Jag skulle eg åkt tillbaks till tränarna ett år till. Men jag är för dålig i min whiplash och blir kvar hemma.
Vi tränar dock dressyr för tränarna då de kommer till oss mellan 1-2 ggr/v.
Och så tricktränar vi lite när jag är bättre.
Hästen har fått påbörja sin hoppkarrär med. Men iom att hans matte är superkass på det så testade jag bara hur han reagerade innan en annan tjej fick hoppa. Hon ska antingen få göra det igen eller instruera mig.
Min prins och jag:
Vilken sötnos!Jag vet inte om jag hoppat in här förut eller inte. Men hoppas det är ok att jag gör det nu iaf!
Jag har en valack som är 06:a som jag haft sen han var 4 år. Vi har inte hunnit med så mycket förut.
Men för ca ett år sen tog jag bort min andra som var gammal och bestämde att nu skulle jag ta tag i honom. Tyvärr trampade han in en pinne i foten och hade lite sviter av det. Men han sattes igång för hand är nu riden regelbundet sen i vintras/våras iaf. Då påbörjades väl hans egentliga skolning också. Innan var han mest bara inriden om ens det.
Han är en himla skoj liten häst som numer är riktigt stadig och hyfsat just.
Vi bodde hos våra tränare länge och jobbade. Så vi har haft jättefin hjälp nästan från start.
Nu bor vi "hemma" igen. Jag skulle eg åkt tillbaks till tränarna ett år till. Men jag är för dålig i min whiplash och blir kvar hemma.
Vi tränar dock dressyr för tränarna då de kommer till oss mellan 1-2 ggr/v.
Och så tricktränar vi lite när jag är bättre.
Hästen har fått påbörja sin hoppkarrär med. Men iom att hans matte är superkass på det så testade jag bara hur han reagerade innan en annan tjej fick hoppa. Hon ska antingen få göra det igen eller instruera mig.
Min prins och jag:
@polly p Inte kan tränaren sänka kraven Hon ställer inga krav på oss alls. Har världens bästa tränare och känner oss utan och innan. Är alldeles för snäll egentligen. Sara har tränat för henne i snart 15 år. Jag borde rida i gruppen före men hinner inte då det krockar med min dressyrlektion, så då är hon snäll och höjer och sänker hela tiden.Välkommen till tråden! Har ju sett lite inlägg från dig i andra trådar! @Maui , suck, jo, jag tänker så det knakar.. Gillar inte direkt att byta ponnisar. Men tycker synd om min 14åriga dotter. Ang.hoppträningarna, kan inte tränaren sänka kraven? Vi har en mycket "human" grupp och kör enkla linjer mm tack och lov! Ska bli så skoj idag!
Vad kul tua, att du hittade hit! Din prins är jättesöt, vad är det för stam?
@polly p Inte kan tränaren sänka kraven Hon ställer inga krav på oss alls. Har världens bästa tränare och känner oss utan och innan. Är alldeles för snäll egentligen. Sara har tränat för henne i snart 15 år. Jag borde rida i gruppen före men hinner inte då det krockar med min dressyrlektion, så då är hon snäll och höjer och sänker hela tiden.
Får bli lite tuffare och våga lite till nästa gång. Bara att fortsätta. Ser så enkelt ut när de andra hoppar