@polly p Vad duktig du är som ger dig på hoppningen! Håller med om att det är skitkul om man bara vågar släppa lite på kontrollen...
Visst är det svårt med ungar och hästar! Min dotter köpte ju Maran som D-ponny men det visade sig att han var C.
Såhär står vi med en egentligen för liten ponny. Dottern är lika lång som mig och har börjat prata om storhäst..
Hur gör man om man inte är miljonär?
Inte lätt att sälja ponnyn heller i dagsläget. Han är bra mycket känsligare än många vill ha det. Inte enkel inom hoppningen heller...
Samtidigt är det den finaste ponnyn vi någonsin haft.
Ibland önskar jag att dottern skulle tröttna litegrann och nöja sig med att rida min stora några dagar i veckan... (Nej, usch på mig...)
Som sagt, inte enkelt...
Det är inte helt enkelt nej! Hade mina barn varit 100% och hängivna så hade det känts enklare. Nu vill ju yngsta dottern verkligen men hon är lite osäker och obalanserad och en lång och ganska stor tösabit..Äldsta dottern tror att hon vill och kan och så men förstår inte att vi icketalangade hobbyryttare i vår familj måste "satsa" helhjärtat för att det ska fungera på clear rounder och sedemera tävling mm.
I sommras var det mer intressant med pojkvän, kompisar mm än ridningen..
Nu är hon arg för att jag under ett fåtål veckor lämnat ponnyn till en lite mer duktig tjej. Istället för att förstå att det är nyttigt för ponnyn och henne..
Hur man gör så..suck!!!