Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så roligt att läsa om alla! Grattis @Novali01 ! Härligt att det rullar på med din fina svarta! @Gaia, trevligt med lite jippon! @SkorpSmulan, å, så mysigt det lät med hagmys!!! Här rids det lite lugnt och lagom, har ingen motivation egentligen fast igår red jag barbacka till sjön och plaskade runt:)

@Novali01 Ja det hoppas jag, att han ska passa mig. Men ibland saknar jag min stora, fina, snälla bruna. Den här röda är en riktig slyngel, jag får nog gråa hår på kuppen (eller fler, menar jag förstås ;)).

På torsdag börjar allvaret! Inte en dag för tidigt....:angel:

Ja Gaia, det där vattnet är välbesökt!! Idag gjorde vi vår första hopptävling efter skadan, bara en meter men ändå... han var helt vild och studsade mest runt på banan. Han var så glad, så glad.. sen fick lilla fyraåringen hoppa efter tävlingen och innan pay"jumpen, orkade inte vänta så länge då jag jobbade i natt och inte kunde sova... nått nytt uppenbarade sig nämligen skuggor bakom/framför hindren som var totalt livsfarligt, hoppade säkert 2 meter över dom. Sen att det stod en liten vattenkanon på banan och snurrade runt och vattnade och lät samtidigt som jag red var helt ointressant.... dessa djur alltså.

I morgon blir det terrängträning för båda i Halmstad hos Johan, får passa på när jag är så nära där, är ju hurlångtsomhelst dit från Borås. Sen startar 06: an årets första fälttävlan på söndag i Askim :)

Löjligt suddiga bilder, men man ser ungefär vad de föreställer iaf ;)

10291699_584024691716689_6873415529759082132_n.jpg

10418367_584024668383358_5448579742935017158_n.jpg

1901752_584024658383359_897392784196786325_n.jpg

10371586_584024678383357_8483275751522778061_n.jpg

Har lämnat bort lille bebisen hos inridaren....
Märklig känsla, ungefär som när man lämnar bort sina barn och tänker: måtte dom sköta sig....:nailbiting:

Funderar på när det är ok att smsa och fråga hur det går? Efter första natten??:confused:

Det är svårt det där med hur fort och ofta man kan med att höra av sig. ;)
Är det nära så att du kan åka dit och kika lite när de håller på med honom senare?

Har samma problem med vår lilla som vi sålde. Undrar också hur det går för henne. De är dåliga på att
informera. Snart vet vi nog för de har imorgon på sig att ångra sig.:nailbiting:

Har lämnat bort lille bebisen hos inridaren....
Märklig känsla, ungefär som när man lämnar bort sina barn och tänker: måtte dom sköta sig....:nailbiting:

Funderar på när det är ok att smsa och fråga hur det går? Efter första natten??:confused:
ha ha såklart du kan fråga närsomhelst! Hon är inte knusslig utan svarar nog snällt. Tror jag träffar henne imorgon på tävling så jag ska luska lite hur han mår...;)

ha ha såklart du kan fråga närsomhelst! Hon är inte knusslig utan svarar nog snällt. Tror jag träffar henne imorgon på tävling så jag ska luska lite hur han mår...;)
Det får du gärna göra!
Då får det nog bli ett litet sms imorgon.
Det kändes väldigt bra att lämna och de var hemskt trevliga båda två!
Oroar mig lite för att han inte uppför sig. Han är en riktig slyngel för tillfället...

Jag är ju en sån där supernojjig typ så jag hade nog checkat ganska ofta. Ett litet sms kan man nog slänga iväg, tror dom som håller på med sånt där är van vid att hästägare undrar.

Idag har vi tävlat igen och nu gick det bra igen:) Kom tvåa i msvc1 med 68%. Var bara tre plac.
Väntade sedan i över tre timmar o red LA3. Hade lite missar o kunde ridit bättre :mad:. Var 2 poäng från plac. 66 %.
Var samtidigt lag tävling för Bohuslän. Tre domare i msvc2 o de var ojämna. Två hade en ryttare som etta o den tredje på 12 plats. Skillnaden 10% :eek: De var stenhårda fyra av 20 över 62%.
En domare som dömde LB var också på dåligt humör :meh: 6 av 20 över 60%.
Tur att jag hade andra domare :p

Idag har vi tävlat igen och nu gick det bra igen:) Kom tvåa i msvc1 med 68%. Var bara tre plac.
Väntade sedan i över tre timmar o red LA3. Hade lite missar o kunde ridit bättre :mad:. Var 2 poäng från plac. 66 %.
Var samtidigt lag tävling för Bohuslän. Tre domare i msvc2 o de var ojämna. Två hade en ryttare som etta o den tredje på 12 plats. Skillnaden 10% :eek: De var stenhårda fyra av 20 över 62%.
En domare som dömde LB var också på dåligt humör :meh: 6 av 20 över 60%.
Tur att jag hade andra domare :p

Såg nu i efterhand att flera ryttare startade LB och Msvc på samma tävling. Det är ju inte tillåtet. Konstigt att inte tdb håller reda på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 472
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar