Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Novali01 Så trist med en dålig tävling. Är ju som du säjer dyrt att åka på meetin.
@polly p Lämnar du iväg henne? Vad har du valt för hingst? Hoppas allt går bra nu när du bestämt dig.

Jag ställer henne inte på station utan åker..om det blir några enstaka dygn hon får bli där. Har valt Dalwhinnie.

Stråla har gått lektion med sin medryttare idag och det var så roligt att se. Nästan lika roligt som att rida själv.
Det är bara tredje gången hon rider henne och stackarn måste rida en smällfet häst barbacka, men hon gör det med bravur.
dsc00387_536fdab29606ee7bf25c2989.jpg

dsc00401_536fdb76e087c35ae1a7b415.jpg

dsc00404_536fdbe59606ee5f6aee1753.jpg

Och jag säjer oooh så spännande med föl :) @polly p Försökte googla på hingsten men fick bara upp en massa whiskey.
ha ha haha prova denna sidan: http://dalwhinnie1180.se/. Han är AB premierad e Elithingsten DeNiro som har Donnerhall blod så det är ingen dålig paps polly valt! Mest kända avkomman kanske är Darcia som Jeanna Högberg rider?

Det blir säkert en fin fölis ihop med Loppan o kanske den blir brun också så man "slipper" det rödhåriga temperamentet! ;):D

Är hemkommen från meetinget from hell. Sa ju för 5 år sen att jag aldrig mer ska åka till Hammarö och varför jag inte höll fast vid det kan jag inte fatta. Så dyrt för så lite. Visserligen kan dom inte rå över vädret men eftersom deras tävling har varenda vädergud emot sig som finns på kartan så trodde man ju att dom hade åtgärdat det mest elementära, nämligen att inte ha en tävlingsplats som står under vatten. Sjöar i boxarna, lervälling som man fick simma igenom för att komma till ett ridhus med så dåligt underlag att inte ens en b-ponny kunde hoppat där på ett bra sätt. Framhoppningen ute som vi skulle haft stod under vatten. Som vanligt. Inte ens den låååååååååååååååånga vägen till ridhuset var uppgrusad utan efter ett par timmar så simmade vi fram i lervälling. Synd att jag inte fotade när jag o Harriet sjönk upp till halva mina smalben på väg till framhoppning.
Sen att agera så småsniket att man tar emot för många ekipage så tävlingarna måste börja kl 0700 varje dag, ska vi inte ens nämna. Ingen el i lastbilen första natten heller gjorde att man var SÅÅÅÅÅ utvilad o glad efter att ha frusit så man skakade hela natten. Känns som om organisationen där är helt hajkon tajkon och att få in så mycket pengar som möjligt o ge ut så lite som möjligt är regeln dom följer. Att dom dessutom hade den dåliga smaken att härma Champion of the Youngsters rosetter med guldfärgat mittenband var ju bara droppen...

Min lilla häst kämpade på tappert men det var ju bara andra utomhustävlingen, första gången hon sover borta, traktorer som preparerade andra banan VARJE gång just hon skulle hoppa, (den stora banan var delad i två delar så de körde dubbelt), så några resultat att skryta med har vi såklart inte. En volt i varje klass gjordes i utbildningssyfte och ett hinder ned i vardera 120 känns nog ändå som godkänt på första nationella tävlingen.

Men det allra värsta var ju allt stryk mitt stackars knä fick ta när jag fick traska o gå, läs halka, mig fram o tillbaka den långa vägen till framhoppningen. Var dubbelt så tjockt som mitt andra när jag kom hem. Suck.:(

Din stackare, skönt att vara hemma igen va ;) Blir det fler meeting ? Björbäcks brukar väl vara ok?

Låter som bra resultat ändå tycker jag, med de förutsättningarna.

Din stackare, skönt att vara hemma igen va ;) Blir det fler meeting ? Björbäcks brukar väl vara ok?

Låter som bra resultat ändå tycker jag, med de förutsättningarna.

Ja det blir nåt till innan hon ska bli FT-häst på heltid igen! Jag är väldigt glad o tacksam över hjälpen jag får medan mitt knä trilskas, hon hoppar helt fantastiskt nu och det hade hon säkert inte gjort så bra med bara mig på ryggen!

Bild från helgen:

10300012_10152518487363313_5848653201362441390_n.jpg

@Novali01 Så fin hon ser ut. Vi har precis bestämt oss för att åka till Björbäck. Brukar åka dit då de har bra tävlingar och snabba banbyggare :) Jag tävlade där för över 30 år sedan :eek: Gisses vad tiden går. Även Rivica ska få komma dit och hoppa i år.

Tydligen har det regnat så mycket att de har fått ställa in klasser i Skyrup Himla väder.
Red lektion igår o merparten av tiden smattrade det på taket så tränaren fick använda teckenspråk. Våra grushagarna är genomleriga. Måste få hem en grävare o skrapa bort o lägga på nytt. Usch dyrt nu när vi renoverar huset för fullt.

Usch, jag har varit vrålförkyld och är fortfarande hängig. Firade dock Loppis födelsedag med en liten barbackatur igår:love: och idag red jag ut en sväng men jag är inte alls ridsugen egentligen:(. Nåja, nu blir det väl lite off ändå på ridfronten, ska till stationen imorgon. Konstiga är att hon inte visat någon brunst nu men var himla tydlig den förra. Vi får se vad dom säger, spännande..

Rivica brunstar ordentligt o idag hoppade busen på henne. Sara var hemma som tur var o delade genast på dem. :eek:
Var på dressyrtävlingarna ikväll. Red först LA3 o trots att det inte kändes toppen fick vi 68% o blev 4-a :)
Sen red vi Msvc 1 och då blev hon stretig o skolorna blev inte bra :( Fick 62% o kom första utanför plac.
Hon gjorde så konstigt när jag skulle rygga. Det var precis som om det låste sig innan hon kom igång. Funderar på om hon fått sig en smäll av busen när han hoppade på henne. :o

@Maui, vad tråkigt när dom klättrar på stona:mad:. Vi hade en som betäckte "allt". När han tom var på litet ettårs-sto så:devil:.

Nåja, min Loppis var som tur var brunstig igår när vi kom till stationen. Jag fick agera bud senare på em/kvällen och åka och möta upp och hämta dosen. Ringde semin-assistenten på vägen som kom och seminerade och gav henne en spruta för att ägget skulle släppa. Dom gör så på de ston som insimineras med transporterad.
På måndag koll igen och sen är det väl att våndas i 16 dygn.
Spännande resa och himla kul att vara delaktig men räknar inte med att det kommer att gå så lätt.
Som jag sa på stationen, "vaddå, skaffa egna ongar e väl ingentingen";).

Rivica brunstar ordentligt o idag hoppade busen på henne. Sara var hemma som tur var o delade genast på dem. :eek:
Var på dressyrtävlingarna ikväll. Red först LA3 o trots att det inte kändes toppen fick vi 68% o blev 4-a :)
Sen red vi Msvc 1 och då blev hon stretig o skolorna blev inte bra :( Fick 62% o kom första utanför plac.
Hon gjorde så konstigt när jag skulle rygga. Det var precis som om det låste sig innan hon kom igång. Funderar på om hon fått sig en smäll av busen när han hoppade på henne. :o
Grattis till placeringen men det lät inte bra med ryggen? Är ju värdelöst när de hoppar på stona men oftast är det ju de äckliga stona som i princip tvingar upp dom. Hade ett sånt sto när Lilleman var 2, först tvingade hon upp honom genom att backa upp honom mot ett staket, när han sen skulle av så sparkade hon honom på knäna....:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 471
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet