Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg nu i efterhand att flera ryttare startade LB och Msvc på samma tävling. Det är ju inte tillåtet. Konstigt att inte tdb håller reda på det.
Nu är jag lost, är det inte tillåtet? Grattis iaf till fint resultat, det var väl härligt!:love:

Väldigt synd att vi missade varandra i Gäsene, helkonstigt med tanke på hur få starter det var på söndagen. Vi satt ju hela 125:an o tittade o packade sen ihop när de byggde om till 130. Kul med Saras placering! Det var min klubbkompis som vann 140, verkligen jätteroligt för henne!
Lilla Harriet har skött sig i helgen också, gick 110 nolla och 4 fel i 120 i lördags och igår var hon nolla på hinder i 120 men det krävdes än en gång en liten volt när hon inte ville svänga höger...:crazy:. Synd med tanke på att hon var den enda hästen i klassen som var felfri på hinder!:banghead: Nåja, det blev ju pris iaf och hon hoppar helt fantastiskt nu! Tydligen inte bara jag som tycker för när jag stod o filmade så hör jag en tjej hojta i sin telefon: Skynda dig, skynda dig, kolla på online nu, VAD är det för stam på den som hoppar nu????:D

Konstigt att vi missade varandra. Vi satt och tittade på hela 125. Hästen som vann 140 var ju så fin. Som den hoppade.
Det är inte ok att rida LB och Msvc på samma tävling.

Förtydligande gällande klasskombinationer och kval på grund av
införande av två nya FEI program 2014.
Mom 220
Ekipage får, under samma meeting/helg, endast starta i följande kombinationer:
Lätt C, Lätt B och Lätt A
eller
Lätt A, Msv C och Msv B
eller
Msv B och Msv A
eller
....

Genomförda ritter i felaktig kombination av ovanstående klasser leder till avstängning
ur klasserna

Jag är lat så jag kopierar in från ft-tråden

Herregud vad längesedan jag tävlade kändes det som i går... eller jo det var ju längesedan. Red dressyren i hoppsadel och red lätt hela programmet fick 52 straff, helt ok med tanke på att vi inte direkt ridit någon dressyr. Hoppningen var felfri, hade glömt broddar!!! så halt på banan.
Terrängen banhoppade vi runt, dels för vi har en uppbyggnadsperiod framför oss innan vi kan galoppera på, ska ju tillbaka till vet och lysa fästena i juli och då ska vi ha kommit upp till ett riktigt tempo och dels inte hade några broddar. Red för mesigt och fick ett skitstopp då han tittade på någotvetintevad. Bör ge mig ut på några riktigt stora hopparenor för att träna på tävlingsatmosfären..... den får man inte mycket av i urskogen! Så funderar på att rida någon klass på svindyra Åbytravet. Mkt trevlig tävling iallafall i Askim.

Fina ljusgrå.... eller vit! Från hoppningen.

10441407_10152481867861797_830223167686994580_n.jpg

Jisses vad vit han har blivit! Ser ut som grå gjorde sista året...

Så himla typiskt dig att glömma broddar! ha haha helt ärligt HUR kan man göra det när man ska hoppa på gräs o sen rida terräng...:angel: men du får ju vara nöjd med det resultatet, finns ju faktiskt en hel del att titta på på den terrängbanan. Vi var ju där 2 ggr förra året o de hade verkligen gjort allt för att det skulle bli fina tävlingar!:banana:

Ja den terrängbanan har spottat upp sig sen jag var där för två år sedan. Då var det bara bruna kulvertar typ. Ja jag är nöjd. Det där skitstoppet var en bra väckarklocka att man inte kan åka häst, varför jag nu trodde det helt plötsligt :meh:

Idag har jag ridit lektion på Stråla, det är mest medryttaren som ridit på senaste, och jäklar var roligt det var.
Mina dressyrdrömmar vaknade till liv igen, hon är en himla trevlig häst alltså.

Kollat min på 16/dygn idag. Tom..Men vi har ju bara seminerat en gång så vi får se om man prickar mer rätt nu..Grr för dessa röda dagar bara, som nu på fredag tex..

Glad iallafall då jag äääntligen fått en annan hästlåda:). En 08-Boj Bravo EHS med dubbla skötardörrar 1990kg. Silverfärgad så det är ûber fult mot vår gröngulmetallic bil men va fasen, så kräsen har jag inte råd att vara;). Den är förvånansvärt följsam, trodde det skulle kännas kollosalt!

Roligt att läsa om er andra som är ute på tävlingar och träning mm!

Var iväg på tävling i em. Har regnat från o till hela dagen. När vi kom fram regnade det så jag inte ville gå ur bilen. :(
Hade en timma till start o då slutade regnet o när jag red in på banan sken solen :D Men det var mkt vatten på banan men det bryr sig inte Rivica om ;) Fick 70% o kom trea. Fina häst.

Idag har vi hämtat hem en häst :o
Har lånat ett fuxsto på 6 år som de inte har gjort mkt med. Hoppad 90cm i höstas o sen inte riden.
Meningen att dottern ska hoppa o tävla o jag lite dressyr. Målet är att tävla henne ett tag för att sedan låta henne bli avelssto kanske. Låter lite luddigt men uppfödaren tycker hon är för fin för att bara skrota i en hage. :)

Å, så roligt! Om min röda fara blir gravid lär jag väl få värsta ridsuget senare på året. Lite synd att vi har påwnien och inte en storhäst till..är ju bara ena dottern som kan rida honom, jag jobbar igenom honom någon gång imellanåt men vill inte rida kontinuerligt då jag är liite stor. Kan iof låna häst av min kompis som föder upp Welsh cob. Håller just nu på och pillar lite med en av hennes tre-åringar, tycker faktiskt det är lite kul.

Jag å vår ponny:
988822_729957907025731_6839987585237868994_n.jpg

Min snälla make var och hämtade skicket igår som hon sedan seminerades med på kvällen. Låter henne stå kvar till måndag. Knashäst som brunstar sent på veckan och när det är helgdagar:mad:..Hoppas hon tar sig.. Yngsta dotter på¨Loppan: ( Hon mäter bara 173 över havet, lilltösen;) )
10382993_759736157381239_2650011312966155422_n.jpg

@polly p Tycker inte du ser stor ut på ponnyn.

Jag har varit sjuk, igen bara 5:e gången på 13 veckor, så Stråla har tagit det lugnt, medryttaren red en dag sen har hon gått som handhäst men idag ska jag upp och hoppas på att kunna (läs våga) premiär galoppera :eek:
Enligt order så ska hon ha galopperat redan för ett tag sen men matten är så rysligt mesig så det går segt.

Nu har jag äntligen lärt mig hur jag ska lägga in bilder från mobilen...
Himla oteknisk.
Här är en bild från förra veckan när jag red ponnyn. Hade lite tid över så jag gjorde honom lite extra fin:up:.
Jag är såå rid och tävlingssugen....:o.

Sååååå sööööt happy!

Grattis Maui till placering o ny häst!

Håller tummarna för din seminering polly!

Skorpsmulan; inte kul att vara sjuk men jag fattar inte riktigt, din häst är väl 8 år? Nog måste du ha galopperat på den förut? Eller vad är det jag missar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
238
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 469
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
994
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar