Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

2ed0a210fa703f946fea4ee6c073ee00.jpg

Hittade att det hade varit en fotograf när vi red c-r dressyr förra helgen.:D

Fanns en fotograf på hoppningen igår också. Var bara tvungen att köpa en bild till ;)
c040f78ff90686619a899592f3bec2b9.jpg

Såg din film i mobilen ;) Vad jag kunde se såg det ju bra ut. Skritten är spänd och där gör du som jag, åker med och bara väntar på att det ska skita sig.:( Du måste börja rida skritten och kräva lika mycket där som i de andra gångarterna. Det är ingen vilostund för er. Man glömmer ofta bort att träna skritt utan rider i trav och galopp, saktar av till skritt och vilar.
Enkla bytena kan bli bättre. Tänk att du skall göra halt och inte skritt så blir det inga travsteg. Kan bli lite bryskt men du slipper traven vilket drar ner betyget. Kämpa på:) Det är inte alls dåligt.;)

Hon ser jättefin ut !! Snart kidnappar jag henne ;)

(Och tar med henne till Borås... och där i ödebygden finns det inte en chans att du hittar henne)

:sneaky:

Åh, jättefina bilder ju:love:!
Jo, vi kämpar som bara den:). Igår var hon gga spännd och fick inte igenom henne alls i sidorna:crazy:. Orolig som den i munnen. Såg sen hemma att hon har ett nypsår i kinden på höger sida efter bettet, fått det innan just på den sidan, stackarn..

Hon får gå på det raka jaktbettet nu men vete fasen vad ska rida på för att inte få nypet..

*kl på mig själv;)!
Ridit en alldeles underbar tur på Loppis! Lånade ett hackamor av en kompis och det trivdes hon med, kan ju vara ett alt. nu när hon har ett litet sår..samt ibland till uteritt om man bara ska lullrida i skogen. Vädret var ljuvligt och hon känndes underbart luftig men avspännd:love:
Sen red jag ponnyn..Gjorde samma igår eftersom han kommit in i lite testperiod. Joep, jag drattade la av galant och bröt en nagel:p..Han reser sig och blir rätt stark..vissa går ju att finta genom att snurra, alltså svänga på en liten volt men icke. Sen är han så sablars kort överallt, både rygg å hals.

Idag tog jag till en graman, gillar inte detta redskap men funkade för att eliminera resning just när vi skulle förbi hemska kröken hemma..Sen var han jättefin, en riktigt rolig liten ponny, såg dock idag i passet att han måste varit kastrerad rätt sent, på våren som tre-åring:crazy:..

Tack:)
Idag hopptränare jag med henne. Målet är ju att kunna tävla henne. Fick mkt tips om sitsen så jag blir mer stabil när hon hoppar ordentligt med ryggen.
Gick fint. Har nog varit bra att hoppa den andre lite.

Polly, måste ju vara bra att rida på hackamore om hon har sår i munnen. Du får ju luska varför hon får sår.

Kul att det går bra med Harriet. En duktig häst du får sen :D

kL
Jag var på mässan idag o spenderade mkt pengar :crazy: Fick för mig att dottern borde "poppa" till sig lite så jag lurade på henne en röd kavaj som jag fick betala. Köpte handskar till mig själv o avmaskningspåsar till hästarna. Sen gick jag på att köpa rengöringsmedel som gör fint i kök o badrum men även transporten:sneaky: Sen slankt det med en ny hjälm med lite bling på.:nailbiting:
Finns ju allt och behovet blir enormt då. Ojoj.

Ja verkligen!

Men nu får du faktiskt ta och lämna Harriet till Pernilla så hon får ordna upp galoppen! En- två veckor hos henne måste du ha råd med?

Nej. Du ser små ögonblick av hennes liv här, mest spända ögonblick dessutom. Jag har lagt massor av tid på hennes galopp, gör massor av Pernilla övningar och hon är jättefin då, du minns säkert filmerna på Lilleman vid samma ålder, de övningarna mm. Är helt övertygad om att när hon blivit starkare så behåller hon den takten o rytmen även på tävling men för tillfället är det inte så. Hon är inte ens 6 år fyllda o ordentligt riden i totalt 1,5 år. Vissa har svårt för trav och andra för galopp, hon har en stor galopp som lätt blir 4-taktig om man inte passar sig. Dessutom har hon en mental spärr mot att byta till höger som vi jobbar massor med, därav avsaktning till trav på filmen. Men jag är så himla nöjd med hur långt hon kommit på 6 månader och resten kommer med tiden.

Jättefint! Sprången är ju klockrena!
Så hon är bara 6?
Kommer bli skitbra i slutändan...

(Äntligen kunde jag se din film:).)

Fina Harriet! Ser sansat och balanserat ut tycker jag, fin utveckling på kort tid:)!

Tack happy o polly!:)

happy: Mer bilder på din fina bäbis vill vi se! Även om du inte tycker det händer nåt så har han säkert ändrat sig sen han kom.

Vad tycker ni om mitt fantastiskt vackra nya tävlingsschabrak då?? Kan säga att ryttaren frågade om jag verkligen hade tänkt ha det på lördag....:D

1912455_10152361381118313_796722683_n.jpg

Att driva lite med sig själv o sin omgivning är nåt som blir roligare o roligare med åren har jag märkt!:D

:bump:
Underbart schabrak! Folk kommer tro att det är du som heter Harriet ;)

Vi ska åka iväg på löshoppning på lördag med lille Walle. Då hoppas jag att jag kan fota lite...
Visst har det hänt saker med honom på dessa två månader. För det första var han otroligt tunn och bukig när han kom, full av mask :crazy:.
Nu börjar han ta sig men är fortfarande lite tunn. Han fäller också sin vinterpälsen lite fläckvis så han ser lite skabbig ut men annars är han en riktig goding!

Otroligt tjusigt Nova:)!
Happy: Spännande med löshoppning!

*kl
Hmm, knashästen ville inte alls idag, men jag testade ett annat bett och det föll väl inte damen i smaken förmodligen+att hon stått två dagar. Däremot tömkörde jag på mitt raka bett i fredags och red i lördags på detsamma och hon var mjuk som bara den..
Imorgon ska jag faktiskt rida för en annan tränare, blir lite spännande:)..

Kul med ny tränare, eller tränartest iaf!:) Vad testade du för bett som inte funkade?

Måste ta ut veterinären o kolla tänderna på mina med. Vi tog ju en vargtand förra året på Harriet, dags att kolla 4-åringen med.
Sen är jag så glad så glad för min kära hästflicka kommer hem igen! Äntligen kommer båda hästarna kunna ridas lite mer istället för att 4-åringen hela tiden halkar efter för att jag inte hinner med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: Vovve
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 695
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
989
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar