Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

Tja med mitt förra bojsläp tävlade jag rätt intensivt 2007-2009 och inte var det så slitet för det. Det växte iaf inte havre inuti det...:p

Håller med Maui, polly! Det är lite för mycket analyserande ibland. Jag såg ju snuttefilmen på fejan o det såg mycket bra ut.

Ja jag hittade hela 3 starter på dig under den perioden i resultatbasen. Men jag vet att det är JÄTTEMKT starter för dig ... hehehe

:sneaky:

Min transport är ganska välanvänd men havre? Räknas det som slitage? Min stackars transport tvättade jag faktiskt för några månader sedan... för första gången på typ 7 år O_o Den är verkligen inget exempel på välskött :p

Fast helt allvarligt har inte boj-transporten någonsin slagit mig som en transport som blir särskilt sliten hur man nu än använder den.

+Maui
Oki, ni har givetvis rätt:o:banghead:..
Funderar så möe så det ibland förstör det roliga..för det är ju faktiskt det..skitroligt och underbart med hästar:).
Å jag får inte glömma att vi faktiskt har en betydligt högre ambitionsnivå än vad jag trodde innan jag började tävla!

Först i kö om min klubb tar ut en mental coach;)..
Snuttefilm, ha, ha, gulligt, Nova!

Hmm, ang trailer så Boj eller Thule eller ju d jag helst vill ha. Inget glasfibersläp helst för jag kör rätt lång sträcka grus. Finns det ingen broddmatta som tillägg till bojsläpen? En så´n har jag ju i mitt släp som har limmad botten men har då en extra matta över..?

Ha ha det beror ju på att lokala starter inte reggades då som du mycket väl vet, inte ens Grås breeders start fanns ju med. Tänk vad bortskämd man har blivit med TDB där allt går att hitta. Hjälper just nu en tös att leta ponny och TDB är ju outstanding när man vill sortera bort alla: "Säljer nu min FANTASTISKA SUPERPONNY bla bla" så visar det sig att superponnyn varit skadad av o till o däremellan stannar den ut sig i varje start...:meh: Man slipper ju ödsla tid på telefonsamtal.
Enda som fortfarande stör mig med TDB är 10-kronan de tar ut på varje start. Tycker att de vid det här laget skulle fattat hur vansinnigt det är.

polly: Min matta är som sagt helt orörd fast jag kört broddat i flera år och Lilla SVarta har en tendens att skrapa i golvet så jag tycker nog de är mycket hållbara i det hänseendet.

Imorgon ska vi till Skåneland på ponnyjakt. Alltid spännande och se om det är någon ponny som lever upp till sin ägares uttalanden...:D

Kul med ponnyjakt, hoppas på god jaktlycka!

Kl
Måste bara visa:
:love::love::love::love:

Min söta häst som föl...

Det var det sötaste jag sett:p

Upptäckte att skruvarna i taket på transporten som håller stolpen som bommarna fram sitter fast i har lossnat:mad: De har "skakat" loss. Inget som jag har kunnat orsaka.:meh:

Red cr dressyr Msvb1 idag. Var ju ett tag sedan. Hon var så rädd för domarbordet som var stort o nära o täckt av en blå plastduk och så stod det massa termosar bl.a. på det. Fick henne knappt förbi före start. Sen stirrade hon o spände sig o försökte springa bort från det farliga.
Genomförde programmet o fick 65% men domaren var väl snäll men vi kom trea av tio starter så trots allt var det nog rätt ok.

Ja han var helt ljuvlig som föl.:love:

Jag tycker du är skitduktig Maui! Msvb är ju ändå ett program som kräver en del. Bra gjort!

Men oj :o Jag skrev fel. Red Msvc1 inte Msvb. Vi slapp alltså att göra byten.

Kommer går skitbra polly!

maui: Även om de har lite högre poängsättning på CR så var väl det en jättebra "lägsta" nivå? Bådar gott inför säsongen.

Glömde:o..Ja, grattis Maui, ni är superduktiga!
Hmm, jag funderar ju på att rida två program, ev, la3 också..Meen..vet inte om jag vill rida msv:c på kandaret eller inte..I-landsproblem :D..Brukar vara så få starter så hmm, det gäller att ha en flink caddy om jag ska hinna byta:D..

Inte nöjd med mitt träns jag köpte då det var jättekonstig passform:meh:..
Tråkigt..:(

Vilket träns var det?
Vår ponny är inte helt lätt i munnen och vi funderar på Micklem.
Men skulle iof vilja prova först:o. Är ju ändå en del pengar....

Rid på träns så slipper du hålla reda på alla tyglar i din första start i Msvc.:)
Bättre att koncentrera sig på annat. Jag rider oftast på träns. Bara om hon har varit tung i handen har jag stoppat i kandaret.
Min tränare (domare) tycker att man ska rida på tränsbett i alla program man får.;)

Ha ha..joo det håller jag nog med tränaren din om men hon är ju liite småstark och så vidare men kan hända att hon hinner sansa sig efter första programmet.

Provar nog på bett på träningen och har som mål att rida på det.

Happy: Det var ett ps-träns jag köpte..

*kl
Åkte till ridhus idag, tar en stund med mycket skrittjox innan vi kommer till arbete men hon känndes rätt fin sen:). Kynde inte låta bli utan avslutade med lite bushoppning i dressyrsadeln, deeet gillade Loppan, både vattenmattehinder och en illgrön kombo, hon sög som 17 å det var lagom tanthöjd ffa för dressyrläder:D!

Jag gillar inte PS tränsen alls, tittade på dom på Globen mässan o fattar inte vad som skulle vara bra.

happy: På vad sätt är ponnyn krånglig i munnen? Har köpt ett Micklem till Harriet o jag upplever att hon går fram bättre till bettet med det men även att hon blir lite stark och det var ju inte tanken med det hela...:meh:

Delvis knapplån;
Gällande transportdiskussionen så tycker jag Boj är det bästa släpet på marknaden alla kategorier. Vår förra hade vi i 10 år och det är verkligen ett kvalitetssläp, vi körde mycket och det kändes oerhört stabilt. Vi fyllde i mattan på något ställe vid ett tillfälle och det höll sedan fint och enkelt var det att göra dessutom. Nu har vi ett Ume B60, stort och rymligt släp men klenare lösningar och man behöver en större bil för att det ska gå stadigt i vind iom. att det är så högt. Tycker det är väldigt tråkigt att Boj gått i konkurs men nästa släp kanske får bli en efterträdare som 1One eller nåt.

Eller krånglig och krånglig...
Han är känslig i munnen och då han blir spänd och pigg blir han lätt hög i nacken och har lite svårt att söka sig fram till bettet.
Vi rider idag på raka bett (metall, Nova och ibland rakt baby pelham) och det funkar han allra bäst på. Rörliga bett blir han orolig i munnen på och kastar lätt med huvudet.
Jag har läst positivt om Micklem men har ingen egen erfarenhet alls...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 369
Senast: Vovve
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 695
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
988
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar