Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

KL
Blev inte som jag tänkt:mad: Åkte först till hovslagaren o fick på en baksko som lossnat. Släppte sen ut henne i hagen med vår 08-a. När Sara sen tog in för att göra iordning för c-r hade hon trampat av sig en framsko.:banghead:
Åkte bara med irländaren o nu ikväll åkte jag till hovslagaren igen o fick på framskon.:) Så nu kan jag rida imorgon.

Supersnyggt kandar Gaia o jag älskar verkligen de där 4-kantiga spännena!:love:

Maui: vilken otur och vad många tappskor ni verkar ha? Knaggligt i hagarna eller?

*kl
Fy fasen vilken blåst och kyla..känner verkligen inte för å rida idag:mad:..
Tack å lov red barna en lång och aktiv sväng igår så jag får nog lyssna på soffan..tycker faktiskt den ropar på mig och min trötta lekamen efter helgens jobbpass, fick inte ens min lediga dag idag då det var möte..

Fast å andra sidan..när jag fixat stallet och fått upp ångan så kanske en aktiv tur med skoteroverallen på inte känns så oöverstiglig:D..

Svårt fall, doktorn grät..;)

Bakskon tappade hon för att sömmarna slitits av då hon har 4 broddar i och det är barmark på sina ställen så det sliter.
Framskon trampade hon av sig när hon busade runt i hagen.
Borde gå en kurs så man kan slå på dem själv. Båda skorna vara bara att slå på behövdes inte riktas eller nåt sånt. Hade varit en baggis om man bara kunde.:mad:

Fast det är ju det jag inte vet än om det kommer att gå, fälttävlan alltså. Det hänger ju på hurpass jag lyckas träna upp foten/knäet nu. Jag ger mig ju inte på varken hoppning eller terräng innan foten är stabil igen. Nja, viker sig gör den inte men känns inte stabil för jag har ju tappat alla muskler runt fotleden. Knäet gör mer bara ont när jag t ex står upp o galopperar ute eller jobbar för mycket i galopp på volt. Samma där, alla muskler runt knäet är borta så det är det jag går o tränar upp nu. Gör dessutom väldigt mycket balansövningar så nu banne mig ska jag väl sitta kvar!:o:D

Det här kanske kan vara något för dig annars :sneaky:

http://www.hippson.se/blogs/cissirules/sakerhetsbalt-for-ryttaren.htm

Bakskon tappade hon för att sömmarna slitits av då hon har 4 broddar i och det är barmark på sina ställen så det sliter.

Aldrig varit med om det? Och jag broddar i på hösten och ur på våren, så t ex den här sk vintern var det månader med brodd + barmark.

Men det måste ju helt klart slita mer på sömmarna när skon inte glider på underlaget. Samma sak när man använder guldskorna.
Tror att det var fyra veckor sedan hon skoddes.

Irriterande med tappskor:mad:..Där har jag tur att snela maken faktiskt fixar det:love:. Han har gått "kurs" för vår hovslagare, eller snarare fått utbildning hemma när han varit och skott win-win situation;).

*kl
Ingen ridning igår, var nog tur när jag kände mig så anti för det var desto mer trevligt idag att rida ut med Loppis och Bossebus som sällskap:).

Meeen, jag skulle så gärna vilja "dressyrhoppa"..Tycker jag oftast får henne så mer genom hela kroppen då fast jag får inte tummen ur och gör´t:mad:.
Vill inte släppa min dressyrplats heller, men jag vet inte om det ger något att alternera varannan vecka?

Kl
Nu blir det hoppträning med ponnyrackaren...
Orolig för att inte komma upp för backen till stallet på hemvägen:crazy:.

Hoppas det gick bra i backen..Jag fegade ur och avstår träningen imå´n. Så jädrans tråk, är ju kul att träna..
Men hoppas vi kan ta lite snöbusritter istället imorgon och i helgen:).

Fredag blir det vila för jag ska hämta hem lite sadlar och prova på vår påwnie..blir knäpp av att inte hitta rätt..
Har väl iof inte provat så många men, suck, är lite meckigt och gjorde ett felköp:devil:..

Det gick vägen på vägen...;)
Det var lite slirigt men hem kom vi.
Ponnybus skötte sig bra på träningen också så nu har vi vågat anmäla till en paynjump i mitten på mars. Dottern jätteglad, har inte tävlat på jättelänge...

Måste bara berätta att jag anmält min lille unghäst till löshoppning, en gång i mars och en i april...
:)

Så roligt att du ska löshoppa honom :D
Vi får ta tag i det också och åka iväg med våran. Hon bara skrotar i hagen nu och gör ingen nytta alls.:crazy:

KL
Ridningen har inte blivit av denna vecka. Först var det snöstorm och kallt :mad: Sen skottade jag hela backen hemma och fick så vansinnigt ont i ryggen att jag ställde in lektionen i tisdags. Har nu köpt piller så jag ska må bättre och hoppas komma iväg ikväll på träning.
Till helgen är det hoppning som gäller för att hästarna hemma. Bara det är ok väglag ska vi till Alingsås.:nailbiting:

*kl
Uteritter för hela slanten. Kul å busa i snön men jag vill komma iväg å träna riktigt:mad:..

Idag red jag på bett och hade graman, behöver dock inte använda den mer än att rama in bogarna mm emellanåt och hon var riktigt trevlig. Sen red jag in i padocken, tog av den och skulle dressyra men hon var icke med på noterna alls:mad:..Trist när hon blir stark och stjärnkikig och strutig. Rår inte på na alls..Blir så himlans besviken..

Får väl skylla lite på taskigt underlag och att ponnyn stod och skrek i stallet mm.
Planer på att tömköra imorgon om jag kan uppfinna något lämpligt att ha som "körtäcke"..

Taskigt underlag :mad: Hoppas nu att det försvinner snabbt och inte blir isgata av allt.

KL
Rivica var hopphäst i helgen. Sara hoppade 115 och var felfri i grunden och rev sista i omhoppningen. Var en lång sträcka och hon fick inte tillbaka henne. Hoppade sedan 120 för andra gången. Rev båda i kombinationen men såg annars fin ut. Behöver mer styrka. Hon är helt orädd och tror att hon kan:D Ingen tvekan från hästen inte. Ser lovande ut.

*kl
Känns som jag åtminstone har liiite flyt nu:).. Fått sålt två sadlar idag, min dressyrsadel som jag köpte förra året som aldrig passade, dock med brakförlust:mad:, men, blir av med eländet iallafall. Plus en sadel vi köpte till ponnyn som inte passade heller. Gött att det rör på sig. Ska på mätning imorgon och får då tillfälle att prova en till honom..Hoppas, hoppas..

Nu göra lagå´rn och ut och rida..det väl skogen som gäller idag med. Superladdning inför träning på torsdag, hmmm..

Ja underlaget är ju inte att leka med just nu.:mad: Det som var så himla fint i förra veckan med precis lagom med snö. Hade ju sparkat igång 4-åringen igen men han är inte bakskodd så nu i halkan blir han ståendes igen.

Lilla Svarta tuffar på iaf men mitt knä känns inte bra. Är svullet och gör obestämt ont oavsett om jag tränar, rider eller låter bli. Har tid hos sjukgymnasten på torsdag, får se vad hon säger då.

Fick en kortisfilm från hoppträningen idag iaf:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152298438798313&l=8938110964665873494

Fina, fina Harriet:love:! Men fy vad tråkigt med ditt knä..Du behöver inte röntga om det då? Eller vad säger sjukgymnasten?

*kl
Träning idag..inte bästa..var knastittig och stark på framridningen och ville inte alls. Var många hästar inne men det ska hon väl fixa:(..
Har ju inte ridit så strukturerat iom. blask och tidsbrist så får väl tro att det är det som spökar för oss..

Så fin hon ser ut. Ridhuset är verkligen ljust och fint :)
Tråkigt att du själv inte mår bra och kan rida som vanligt.

KL
Kämpar på hemma på halvfart. Nu har det börjat töa så kanske paddocken kan bli ridbar snart igen. Har fortfarande manegekort så nu måste jag ta mig i kragen och åka dit. Nästa vecka är det c-r dressyr så nu har jag något att träna för.;)

Hon är skitsnygg och hoppar jättebra!
Trist att du inte känner dig bra i benet. Tycker nog som Polly att du ska kolla upp det...

Kl
Nu till helgen är det hoppkickoff på klubben så dotter och ponny ska vara med.
Blir intressant att se hur ponnybus reagerar på hoppning två dagar i rad. Han är alltid såå tittig i början på hoppassen vilket alltid släpper mot slutet. Tror att detta kan vara hans melodi, hoppa flera dagar!:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 368
Senast: Vovve
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 695
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
983
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar