Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

+ Nova och Polly

Ja visst är de söta ihop? En häst som älskar katter, och en katt som älskar hästar är ju en bra kombo :love:

Bianca har också fått löshoppa idag. Den här gången blev den en oxer på 100 cm.

http://www.youtube.com/watch?v=CBB1MYKpqWE&feature=youtu.be

1901749_541197979332694_294266675_n.jpg

1621872_541198012666024_624739987_n.jpg

10003439_541197975999361_1347537228_n.jpg

Jag tror jag måste flytta :d Jag tycker mig bo mitt ute i ingenstans men här finns då knappt inga ridvägar.

Gaia, din häst är lika charmig som alltid :) Kul hon verkar tycka det är med löshoppning :)

Polly, Skoj att du testat för A-K, tror det kommer passar dig väldigt bra :)

Nova, Fin hon börjar bli dina dama. Hur stor är hon? Tycker hon ser så liten ut på filmerna ;)

KL

Vad ska man säga här då? Ronaldo rullade sig i fredags och slog i vänsterfram precis under kotan och blev jättehalt. Samma dag har han dragit av sig en sko i leran så det gjorde ju inte saken bättre :( Vet tyckte jag skulle vänta tills imorgon för att se om det lagt sig. Det som oroar mig nu är att han är inte svullen längre utan med ögat kan man inte direkt se att något hänt mer än att det saknas lite päls :(
Jag hoppas innerligt att det inte är någon fara men man målar ju alltid upp värsta tänkbara...

Innan detta hände har han gått som en klocka. Första tävlingen för året skulle bli i Billdal till helgen men den ställer vi in och hoppas på tillfrisknande.

Himla synd att bomstödet skymmer halva hästen:

Han är riktigt fin tycker jag! Ser ut att ha en mycket trevlig uppsyn:)! Men vad pekar du på;)! Härligt att allt gått så bra också!

Tessa: Men vilken otur:(! Hoppas ni snart är på g igen!

Gaia: Å, vad fint hon hoppar! Blir sugen på att löshoppa min med:)!

*kl
Vaccinerade min Loppa i fredags..Lite nyfiken på hur länge brukar ni låta dom vila efter?

Gud vad söt han är!:love::love: Roligt när de sköter sig borta, man vet ju aldrig med dom små liven när de inte är så resvana.

Tessa: Harriet är ca 163-64 cm men jämnvuxen o inte så långbent. Ryttaren är 170 så kanske därför du tycker hon ser liten ut? Hon är iaf precis lagom till mig.:D

I helgen var det tävling i dagarna två för Harriet. Regional 110 stod på schemat på erkänt tittig tävling men jag hade gott hopp för tittig är hon ju inte....:meh: Näe, tittig är hon inte men RÄÄÄÄÄÄDDD för kortsidesläktaren var hon! Jisses frid vad glad jag var att det inte var jag som satt på ryggen när hon gjorde sina piruetter o kast för att slippa gå dit. Givetvis låg bägge starterna där uppe såklart. Båda 110 var helknepiga bansträckningar med många stopp på första hindret medan 120 igår var en snäll bana med start på diagonalen??? Hur tänker man då som banbyggare??
Men hoppa kan hon ju min lilla dam så när ryttaren väl fått svängt mot första hindret så satte hon sina nollor. Här film från igår:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10152374013818313&l=2051072053260097299

Och som du ser fio så red ryttaren med det vackra schabraket!:D Hon hade även rosa kristaller i pannbandet o rosablingad nummerlapp....:banana::laugh:

1780828_10152374064463313_1292298069_n.jpg

Vad trist Tessa, nu när du var riktigt på G. Hoppas det är något lindrigt och snabbt övergående.

Polly: ja varför peka när jag kan tala?? Men det ena behöver ju inte utesluta det andra ;).
Jag tycker också att han faktiskt snyggat till sig lite på bara två månader.
Den fula ankungen kanske faktiskt blir en svan vad det lider??

Nova: filmen hackar för mig :(. Men otroligt söt på bilden och passar jättebra i rosa!

Ser ju jättefint ut :D Hon går ju som en klocka.

Så fin han ser ut Happy. Hur hög har han blivit nu?
Vår lilla växer inte alls:( Är nog fortfarande bara 155.

Tråkigt med Ronaldo. Hoppas det inte blir nåt långvarigt.

Min häst brukar inte bli påverkad alls så jag rider ut dagen efter en lättare runda o sen efter det som vanligt.

Tessa: hur är det m Ronaldo?

Hon är superfin och begåvad med:love:! Klart hon gör bra ifrån sig i sin tjusiga outfit:)!

Happy: Tycker alltid han varit fin men ser ut att kroppat i sig med dina goda omsorger! Ni ser jättefina ut tillsammans:love:!!!
När blir det dags att börja sitta på honom?

*kl
Jobbade gga länge idag men gud vad detta väder är härligt och att det är ljust så länge! Red i padocken, stackars Bosse labbe blev ledsen när det inte var uteritt;)..

1901535_717509074937281_332256900_n.jpg

10007062_717509064937282_45391706_n.jpg

1509075_717509061603949_249796054_n.jpg
[/IMG]

1901535_717509074937281_332256900_n.jpg
[/IMG]

Hon var väl inte direkt supermjuk och jätte samarbetsvillig idag men har ju vilat tre dagar, eller ptja, liten skogis med barnet igår..men en liten travsnutt, sen dog äppelskrutten:yuck: :
https://www.facebook.com/photo.php?v=717510924937096&set=vb.100000345849667&type=3&theater

Jag upplever att han är bättre, läs piggare och väldigt livsglad :) Men jag sprang med honom idag och då kunde vi se en liten störning. Har bokad tid på fredag men bokar av den då det inte var till min vanliga veterinär utan hos en helt ny på ett helt annat ställe. Jag ska boka på min klinik istället, nu känns det inte lika akut men vill ändå kolla det.

Happy, Så duktig han är :) Hur ser planen ut för inridning?

Hm, plan? Måste man ha det? ;)

Jag kommer inte stressa på något sätt utan ta det i en takt som både jag och Walle känner oss bekväma i.
Ska börja longera lite ordentligt tänkte jag och vänja honom vid sadeln nu..

Känns ändå som han är mycket lugnare och tryggare nu. Har ändrat sig bara sista tiden. Han litar mer på mig...

Visst hade du också en 11:a?

Hur långt har du kommit med din?

Vi har ju en 11-a oxå::D
Red henne lite i november. Nu har jag "ridit" två gånger till. Sist travade jag i paddocken. Kunde rida på stora volter.
Ska sko henne fram så vi kan rida ut, vilket blir lite roligare.
Hon har hittills varit snäll.

Sötis häst:)!

Happy: tycker det låter mycket sunt att ta det lugnt och skynda långsamt:)! Härligt när det känns som han har gott förtroende!

Har en vårpigg loppa:D! Igår körde vi studs och kavaletti. Idag träning,pust,helt trött jue,men lyckad träning och måste säga att min röda fara har världens största hjärta:love::. Min förra bruna lilla valack blev fly förbannad när d vart jobbigt etc men loppisen hon bara tuffar på och försöker i alla lägen. Älskade lilla skrutta.

Jo men det har jag koll på :).
Kul att du rider henne..
Ni tänker inte visa på treårs?

Fick för mig att Tessa har det också?? Men kanske är ute och cyklar??

Tessa har en också :D
Vi ska inte visa vår. Hon är för liten för att få några poäng :(
Dessutom har hon ingen gång att visa upp. Fattar inte hur vi kunde misslyckas så. Är ett skrämmande exempel på hur fel det kan gå.:o Varför köpte vi inte en 3-åring istället. Hemskt att säja men det är ingen häst som vi har någon användning av... Får försöka sälja henne som en trevlig skogshäst, för hon är mysig att hålla på med.:)

Nej det måste man inte alls ha :-) Kör ditt race, ska ju vara en kompis läääänge :) Jo jag har ett sto född -11. Red henne i skritt och trav fram till årsskiftet. I februari åkte hon på lösdrift då hon är så ojämn i växten och jag har tyvärr inte tid just nu. Precis som Maui är inte min stor nog att jag tycker det är lönt att visa. Har gått i säljtankar men den hästen är så otroligt underbar, genom snäll å allt därtill. Alva hade henne som sin när hon var kvar hemma ☺

Trist Maui när det blir så! Det får ju en annan att fundera både en och tre ggr om man öht någonsin ska betäcka..min tränare sålde en treåring efter Figaro R som mätte 154 eller något sådant. Snäll och söt men ganska oansenlig och det stoet har avkommor som tävlar högt och är av normalstorlek så det är ett jädrans lotteri:crazy:

Det är ett lotteri med uppfödning. MEN man kan lika gärna lyckas och om man har ekonomin och möjligheten till det så förstår jag att man betäcker. Idag tycker jag det finns så himla fina unghästar till salu att jag hade inte betäckt själv. Dels för risken vad som kan hända med stoet men även om det drar iväg i den ekonomiska biten. Det har ju uppfödaren till de som är till salu redan gjort ;-)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: Vovve
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 695
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
990
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar