Nummer elva om våra hästar födda 06

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nummer elva om våra hästar födda 06

HAHAHAHAHA

Klart du ska ha det på Harriet, tror du HH vägrar rida då?

:sneaky:

Jag och 06:an pinnar på utomhus i skritt och trav, det är ju underbara ridvägar här som tur är.. annars hade jag fullkomligt dött av tristess :p Har faktiskt ridit i ridhuset en gång när det ösregnade, även om jag får rida där inne så bär det mig emot.. tycker det känns mkt sundare att sätta igång dom utomhus. Men någon gång emellanåt kan jag gå in och mjuka upp sidorna.. om 1.5 vecka får jag börja galoppera och trava över cavaletti :)

Fluffig

10001371_10152276085316797_1850100118_n.jpg

Fluffig och sketen.. får nog bada honom snart faktiskt!!

1794731_10152276086646797_1695887389_n.jpg

Gaaaahhhh!:arghh: En vanskött Grå Häst!!!:nailbiting: Så kan han ju inte se ut fattar du väl? Fanns helt fantastiska nya produkter på GHS mässan för vita påwnies, du mååååste shoppa dom!:D

Varför dör du nästan av tristess? Trodde du var bortskämd hemmafru nu...;)

Det var ett tredelat D-ringsbett med "rulle". Där åkte tungan over and out och hon var inte nå´ridbar, trodde det skulle funka i skogen som annat alt. till lite hävstång men det gjodde det icke.

*kl
Så glad att jag åkte och tränade. Vart på min nära klubb för en som heter A-K. Har ridit lite för henne innan. Men va kul med lite nya "inputs" ja! Hon såg en stor förändring på traven och precis som jag trott så när man får henne än mer lösgjord kommer det bli kanon!

Jag var ju lite svackig och på väg att ev. skicka henne på kortare tillridning eller NÅGOT men maken satte P och menade att det är bättre att göra det tillsammans med hästen, tror han är rätt klok han:D!

Hon känns så himla fin stundtals när hon jobbar riktigt rund och jag fick uppsträckning på sitsen mm:)! Imån blir det min vanliga tränare. Tänkt att försöka dubbelträna ett litet tag även om d blir dyrt så inte dyrare än å skicka bort henne och ger förhoppningsvis mer...

Har förresten slängt in min första anmälan, en lb:1 och la:1. Lite irsch för kortbanor men, men, det var nära att åka så blir kul!

Kul att det gick bra att träna. Du är så himla ambitiös. Vet ingen som håller på att träna som du :D Kul att det blir en liten tävling också.;) Kommer säkert att gå bra.

KL
Vi skulle haft kick-off på klubben med tränare bortifrån men det blev inställt. Tråkigt. Hade varit roligt att få testa på någon annan nån gång.

Ha,ha..Nää, tränar cirka en gång i veckan, halvtimmas pass, förutom förra då det körde ihop sig på jobbet så då var det ingen:mad:, vet inte om det är så himla ofta:)?

Men just nu tycker jag vi sitter fast lite och jag är så dålig på att rida loss henne ordentligt och behöver därför extra hjälp att kunna lösgöra och renodla min hjälpgivning så därför blir det eventuellt lite intensivare ett tag är planen :).

Sen tar det förbenade åkandet mycket tid, lätt eftersatt hemma och typ jättestressigt och mycket på jobbet:crazy:. Jobbade från 7:00-21:00 i måndags då det fattades folk ( skulle slutat 13:00 ) så är det ofta hos oss.

Så nu ska jag dra ut snabeldraken, åker ju inte å tränar förrän vid tre:D

Jag blev pålurad något jävla torrschampo som dom skulle bli vita av förra året.. han blev förfan bara skitigare när jag använde det :mad:

Jag menar att hade jag stått kvar i kba så hade jag haft asfalt och en pytteslinga att rida ut på enbart vilket man hade dött av tristess av att rida runt den 200 ggr... om jag inte hade lust att rida en mil till ridvägarna och så långt fick jag ju inte ens sitta på honom i början.

Ja lyxig hemmafru.. ja tjena ;) Min sambo är en slavdrivare av stora mått :p

Låter som om du har ett bra liv.:D Fina ridvägar uppväger det mesta.;)

*kl
Igår för min ordinarie tränare var Loppan mjuk som smör och känslig som en ferrari:love:!

Idag har vi varit i sjön å traskat runt:D! Herregud, fatta att det är början av mars och så härligt väder, njuter för jag tror att det kan bli ett litet bakslag, känns konstigt annars..

KL

I december flyttade ju Bianca ifrån sin kompis Mulle. Som tur är finns det en Molle i nya stallet!

1898075_540262659426226_1606684363_n.jpg

1488199_540262736092885_497038015_n.jpg

1907588_540262602759565_2125348070_n.jpg

10001399_540262632759562_1618982462_n.jpg

1544976_540262522759573_2052339539_n.jpg

1653685_540262539426238_1285884289_n.jpg

1653626_540262569426235_2077610482_n.jpg

Ha ha ha ja torrschampo funkar inte. Har ju slängt alla "vitsomblixten" tillbehör jag hade annars kunde du fått...lär ju dröja några år innan Eskil blir vit iaf!:D

En slavdrivare är vad du behöver så du får arslet ur soffan....:D:D

polly: Kul med ny tränare! Träna dubbelt ett tag men välj sen den som ger mest för pengarna o får dig FRAMÅT!

Gaia: Helt fantastiska bilder på din fina häst o katten! Vilken gossekisse!:)

Kl
Idag träning för dottern med lilla 06ponnyn...
Testade en ny dressyrtränare och ÄNTLIGEN en tränare som har vett att börja i rätt ände.
Påstår inte att vi testat många men jag blir så trött, trots att vi förklarar att ponnyn är som en unghäst så ska det börja krånglas med rörelser som han inte är mogen för.
Heder åt denna människa som vill börja med lösgjordhet och avslappning...

Har aldrig sett ponnyn så lugn och nöjd. Avslappnad och genom kroppen så visade han också upp en helt annan trav. Yes!!

Låter som om du har ett bra liv.:D Fina ridvägar uppväger det mesta.;)

Ja jag är helt avundsjuk på mig själv faktiskt med mina ridvägar och jag har hur många fler ställen som helst att utforska:p

Idag red jag åt ett annat håll, det funkar ju nu när han får gå lite längre sträckor. Ska ta dit lilla grå men då vill jag ha sällskap, rider inte dit ensam på honom än...

1902794_10152284755491797_402037306_n.jpg

Här kan vi göra roadwork i framtiden...

1939722_10152284755731797_303818940_n.jpg

3604_10152284756016797_1169921182_n.jpg

Aaaa längar tills jag har galoppat ett tag så man får sträcka ut här

1964793_10152284756706797_1563743085_n.jpg

Och här....

1897017_10152284756921797_1920256398_n.jpg

Ser underbart ut! Förstår om det rycker i "galopptarmen":D.

Tycker att vi har hyfsade ridvägar också... Bl.a. en gammal banvall som går mellan Ulricehamn och Jönköping. Lite varierat underlag dock men flera km med bra underlag...

Ja hela banvallen är givetvis flera mil men som sagt med väldigt varierande underlag. Sträckvis har de lagt på stora stenar för att kunna köra med stora maskiner vid en torvtäckt, inte så bra...
Banvallen gör också ett uppehåll på flera km i samhället där jag bor osv...
Men det finns fina sträckor på några km åt gången där det går att hålla fint tempo :).

Kl
Imorgon löshoppning om det går att lasta skrället...

Kan du sluta lägga bilder på dina ridvägar överallt.

Oerhört bitter o avundsjuk.
crossed-arms-smiley-emoticon.gif

Åh, så fiiina:)! Du lägger alltid ut så himla mysiga bilder!

Happy: Kul med bra tränare! Det är superviktigt att dom förstår och lägger sig på den nivå man är som ekipage och utgår från det!
Det tycker jag funkar ok. med "vår" tränare när jag ser till barnen och även mig och Loppan men jag vet inte om vi gnatats ihop för länge både jag och hon och är lite hemmablinda:(..? Hmm, kan inte riktigt sätta fingret på vad, gillar ju henne men vill ha lite mer..krav? eller petjobb så hon verkligen kommer till jobb min lilla skrutthäst..? Vet inte riktigt:crazy:.
Å ang. ridvägar så har jag också mängder superfina men vad hjälper det när jag jobbar min skitpasshelg:arghh:. Vädret är ju läskigt härligt också, suck:meh:..

kl
Oj vad jag är nöjd och glad över min lille häst idag!!
Har varit iväg och löshoppat och han får med beröm godkänt på allt idag!!!:)

Lastningen gick så bra så jag hann nästan inte med upp på släpet..

Väl framme var han givetvis spänd i början men ändå hanterbar.

Hoppningen skötte han super!! Fick beröm av tränaren både på uppförande och själva hoppningen. Med tanke på att han typ aldrig sett ett hinder förut så gick det över förväntan!!!
Skönt också med kunnigt folk runtomkring som ser till att sluta i tid. Så sista rundan hoppade han kalasbra och sen fick det vara bra.

Bilder:

Blir galen... datorn vill inte samarbeta. Får pröva senare.

Får se om Paddan är lättare att samarbeta med??

Himla synd att bomstödet skymmer halva hästen:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Lavinia
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: Vovve
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 695
Senast: Askur2017
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
990
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar