Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Försök komma iväg. Är ju så roligt med lite träning.
Dressyrade med Rivica igår och det gick riktigt fint. Hon är så ambitiös och försöker verkligen göra det jag ber henne om.
Vår paddock är stenhård och knagglig nu. Förbannade snö och kyla som kom tillbaka. Hade en fungerande paddock. Bara att köra till ridhus hela tiden. Tar så mycket längre tid.
Imorgon ska vi rida ut i skogen så hunden får lite motion och jag lite balsam för själen.
Söndag blir det att köra till Trollhättan då dottern ska tävla. Rivica får stå över då vi "bara" kan ta med två hästar.
Håller med om att man är sååå trött på kylan nu.
Vår ridbana är ok i skritt och trav men i galoppen känns det som att man ska halka...
Kl
Tänkte bege mig till stallet nu och försöka göra av med lite energi hos pållen. Blir till att galoppera på fältet idag.
Han var nämligen galet pigg igår och då var det så mörkt när jag red så jag vågade inte släppa på....
Åjo, kom iväg på träning och det är så roligt!
Gick mycket bättre än sist och är så nöjd med vissa bitar. Fick bla till "riktiga" ökningar och det är skoj och inte att det bara blir "tuttigt" och springit! Har ju tränat ensam nu dom här sista gångerna och det var nog väldigt nyttigt för mig/oss!
Igår red jag barbacka ut i skogen, jag Bosselabbe och Loppan och sen lite i padocken. Loppan med tjockt täcke och jag i jeans, så vi var väääldigt tjusiga.
Men det är himla mysigt att busa till det ibland!
Längtar ju också efter bättre underlag..har inte tid och ork att traila iväg till ridhus för att rida igenom henne.
Vilka härliga filmer du bjuder på
Önskar jag vore bättre på att dela med mig, men är ju nästan alltid själv (saknar alltså villig filmare).
Kl
Idag shoppade jag en ny nosgrimma till hästen, eftersom han ryckte sönder sin remont vid senaste träningen.
Blev även ett svart achenträns med smala remmar (ska sälja mitt rundsydda med bred nosgrimma, varken jag eller pållen har gillat det) men tyvärr var full för litet för honom , byter till xfull imorgon.
Sen blev det även ett babypelham, ska bli otroligt spännande att prova...
Kl
Idag blev det en härlig galopprunda med dottern.
Upptäckte flera vårtecken: pållen fäller jättemycket och det var fortfarande relativt ljust vid halv 6, det finns hopp....
*kl
Mycket på jobbet nu så känner mig lätt omotiverad men idag hade dottern ridit!
Hoppas hinna ut imorgon iallafall..
Skulle behövt ha några semesterdagar..Måste handla kläder till både mig och barnen, suck..Mycke roligare att handla till pållan jue..
Vi har inte snö så det räcker till snögalopp
Bara vitt på backen så det är halt men alldeles för lite för at bli bra underlag i hagarna. Paddocken är stenhård. Gäller att köra till ridhus om man ska rida
Rivica hopptränade med Sara igår och oj vad hon har utvecklats. Hoppar som en riktig hopphäst nu. Opartiska jag tycker hon ser jättefin ut.
Vad kul! Ska också dit och försöka trassla mig igenom programmen..
Vad har du för häst?
*kl*
Nu ska jag ut å rida. Svårt att bestämma mig för om jag vill "jobba" henne på åkern eller bara rida ut?
Åh, vad jag längtar till padocken blir mer ridbar, så svårt att liksom få till nå vettigt även om jag gärna rider ut och så men börjar känna mig orolig över att det bara blir pannkaka av att tävla så dåligt förbered men, äh, det är ju kul också att komma iväg och vi får ta det med en klackspark.
Är relativt ny här så jag får plugga på vilka ni är o håll koll på er. Är ifrån mölltorp så det är en liten bit men vägen är ju kanonbra. Har som mål att ta mig runt på hästen, bokstavligt talat då hon gillar luftkonster som inte finns med i de lätta programmen. :P
Ska du rida båda klasserna? La är lite för svårt för mig o pålle just nu men vi kämpar på. Har ett fuxsto e: Topaasch - Prestige. Lite tittig o het så det är inga mer krav än att ta sig runt o sitta kvar.
Joo..jag tänkte väl försöka mig på la1:an igen.
Färdiga för la är vi nog inte heller men det blir vi aldrig tror jag, ha, ha..
Red den i våras på 60% och då vart vi gga off och ofokuserade men var nöjd med det som debut ändå..
Red en katastrofal pay´n ride gga nyligen men den har jag begravt låångt ner i mitt medvetande.
Har ett fuxsto efter Figaro R-Bayron som jag haft sedan hon var föl och hon är den första häst jag tävlat med öht så vi/jag är delvis ute och slåss mot mina egna demoner även om jag trots några blygsamma antal starter blivit riktigt biten..
Jag har en stor mörkbrun valack med lite sned bläs .
Jag rider bara LB:n, kommer dröja läänge innan jag vågar mig på LA.
Jag och min häst är inte riktigt så långt komna som många andra i tråden, men vi kämpar på....