Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Så roligt med träning. :)
Haha, trots att det är bra med ridskolor så är det så tragiskt att sakerna inte byts ut till fräschare grejer. Jag har massa träns jag inte använder, kanske man kan skänka bort dem? ;)

Hoppas det går lika bra idag :D

Ja jag håller nog med dig. Att spruta i en led är ju inget man börjar trava bommar o galoppera 3 dgr senare på som jag känner till men å andra sidan så skulle hästarna stå på box 14 dgr förr när man sprutade en kota o DET vet man ju att det är helt fel nuförtiden. Nya tider, nya rön.:)

Precis vad jag menat ju. Känns udda att börjs blanda in bommar o dyl direkt efter en vila och nej boxvila i två veckor är ingen höjdare heller, de senaste ggrna/åren som jag haft halt häst har jag alltid haft "skrittande vila" på dem, minst 1 vecka beronde på hältan.

Har fö nya filmer ochbilder på Cookie och denna gången är han frisk vilket han ju uppenbarligen inte var sist jag la upp filmer. Han är starkare, men kniper fortfarande med vänster bak när det blir jobbigt..

Cookie trav

Cookie galopp

Jag gillar din häst, han har naturligt påskjut, utstrålning och rör sig bra. Men jag hade velat se honom mycket mycket mer rund i formen. Nu går han med väldigt hög nacke o släpper ryggen. Sen är ju detta ögonblicksfilmer o han kanske går mycket bättre efter ett tag, men detta är ju vad jag ser just på dessa filmer.

Jättefina bilder på din vackra häst! Hoppas ÅB går bra.

happy: Vad roligt med lyckad träning! Hur gick det idag!

polly: hade inte du nån träning med?

maui: Grattis till fina 110 också!

Grattis Nova till lyckad cr:)!
Nä, hade ingen träning i helgen, har jobbat men red idag och det var katastrofalt..he, he..Ja, ja..skyller på det krispiga vädret men suger när inget fugerar..Synd man inte vet sinnestämmningen innan men jag borde ju kunna räkna ut att kallkrispigt väder och hårdfrusen gräsplan icke lämpar sig att lösgjöra stirrig rödtott för hon var ovanligt tittig tom:confused:..

Skulle tränat imå´n på da´n men det blir uppsjutet till tisdag..

Kl: Och grattis Maui till fina multitalangade fina Rivicca:)

Emma: Hon e´ju en riktig fröken din pålla :d..

Happy: hoppas du haft en riktigt lyckad träningshelg

SusyQ: Ser inte filmerna så bra då min daror lever sitt egna liv..Men Cookie är himla grann:love:..

Nu blir det ponnyakuten, jag vill oxå få rida Jan Brinks häst, ha, ha..

Jag gillar din häst, han har naturligt påskjut, utstrålning och rör sig bra. Men jag hade velat se honom mycket mycket mer rund i formen. Nu går han med väldigt hög nacke o släpper ryggen. Sen är ju detta ögonblicksfilmer o han kanske går mycket bättre efter ett tag, men detta är ju vad jag ser just på dessa filmer.

Tack så mycket.:) Hans svårighet har hela tiden varit att komma ner i form så jag håller med dig där, han har däremot blivit starkare i kroppen nu, än när jag slutade rida pga graviditeten.
Han rörde sig mycket bättre när jag köpte honom, det förstörde tyvärr nog jag själv ganska effektivt när jag började rida honom. Nästnästa vecka ska hon träna honom för vår tränare, blir intressant att se vad hon säger om honom, i mars är det tänkt att jag ska börja rida själv igen.

Kl
Hade en jättebra träning idag också. Himla trevlig tränare faktiskt.
Bor 4,5 mil från mig, är sugen på att åka hem till henne och träna någon mer gång.
Hur långt kör ni till era träningar?

Är himla glad att jag kom iväg i helgen!
Nu skulle jag vilja anmäla mig till någon tävling också...:)

Åh, är också sugen och funderar på Mullsjö i början mars..
Ang längd till träning så ca 3 mil och kör ju två ggr veckan iom barnen rider också.

Kul med annan tränare.
Vår lilla "hemmaklubb" tar också ut en annan tränare som jag ridit för är nog nyttigt att rida för andra ibland också:).

Såg att jag skrivit fel datum.
2 mars ska det vara och i Mullsjö!
Tycker du ska fundera lite allvarligare på att komma :).

Ja gör det så kommer jag o peppar med glada tillrop! Vad kul!:banana:

Ang tränare happy, så hade jag gladeligen åkt 4,5 mil om det var en tränare som passade bra!

Susie: Det blir ju roligt att se honom för en annan tränare!

Kul att du var nöjd med träningen. Vill också träna en hel helg. Vi hade "kickoff" på vår klubb innan då de bjöd in bättre tränare som man fick rida en helg för. Tyvärr inte längre.:crazy:
Jag har 5 mil tor till min dressyrtränare och kör dit 2 ggr i veckan. Som tur är bor hopptränaren 5 km bort.:laugh:

Kul att du anmält dig till tävling. Blir så mkt mer motiverad att träna när det är tävling i sikte.

Rivica ska vara hopphäst om tre veckor igen men sen blir det dressyr.

Helt plötsligt fanns ingen återvändo;)..
Hoppas det inte är sån´t här väder bara för då känns det mindre lockande att åka öht:).

Sen kör jag Bratteborg den 7/4 och helgen efter börjar div II i Alingsås :)..

Ang. till tränare så är ju kruxet här att dom dryga sex mil tor * 2 är ju inte på dom mest smidiga vägar heller...
Men vi ska iallafall byta dragekipage:bump: ( både bil+trailer ) och förstärka upp våra B-kort jag och gubben det är bara det att allt han planerar sker i snigelfart:devil:..
( Skulle vilja sälja vår "tattarlåda" också men fasen, den är go att ha med..)

Det får nog bli rådjursadel och rödtjut på lördag samt kofösare :D..

Prova;)!

Vi är väl i skriande behov av byte så mycket som jag ändå kör. Försökte också förhandla fram en "bebishäst" men det gick inte hem och jag får satsa på min härliga röda och på barnas ridning så det får väl vara lite måtta:D..
( Fast det är lite kul att läsa anonnser, kan inte hjälpas..)

Jag anmälde mig till båda klasserna. Får se det som träning. Red på hela 50% sist på cr dressyren i la, hmm:devil:..

Hur sent kan man återta?

Men lilla Tessan, har du ont nånstans????:D Det har jag. I halsen. Suck. Hade tänkt galoppera i snön men det gör ont att andas in den kalla luften. Suck. Vill inte bli sjuk. Har inte tid. Måste ju skicka betalningar imorgon för guds skull!!!:o Himla tur månadsbokslutet är inne. Suck. Dubbelsuck.:grin:

Kl
Här också inte helt hundra. Rider men känner mig sliten...

Haft lite jobbiga saker runtomkring också.

Läser varje dag men har inte orkat skriva...

Har inte haft så mycket att skriva om heller.

Jag har varit typ supertrött och har mycket på jobbet..Var helt sluuut igår och gick och la mig vid sju..Piggare idag trots lång dag men halvkul och komma hem halv sex och ponny busen rymt för tjejerna..( Traska iväg med havrespannen det första man gör )

Red ut en liten uppvärmningstur och sedan i padocken.. Gick väl bra utifrån förutsättningarn:D..( Hård lite småknögglig ridbana ..)

Fick ta till gammla ridövningar som tex ruter ess i skritt med bakdelsvändningar i varje hörn..tur man är kreativ:D..
Fast det var himla härligt att rida och jag kunde trava och galoppera lite med för så dålig var den inte.
Är nog inte ensam om att längta efter antingen bättre snöunderlag eller helst bara mjuka sviktande ridvägar och vååår, ha, ha..

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 343

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka