Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Lätt att känna igen då!
Och jag har en liten fuxfröken med en knubbig heffaklump på ryggen:angel:

Bara Lb här med och hoppas jag kan få hålla mig till det den här säsongen och slippa LA:4 sista omg går i... Jikes... Så går det när man är lätt att muta.

Kanske, kanske, kanske provar vi La någon gång även om vi inte heller är redo för det. Ligger långt efter alla andra i utbildningen men vi kämpar på iaf:)

Kul med en till i tråden som är dressyrintreserad.:D

Fick reda på när jag red på klubben igår att det är dressyr c-r till helgen. Anmälde mig snabbt som sjutton till LA3. Måste testa det nya programmet innan det ska ske på tävling.:crazy: Ha ju en "konstig" rörelse där man skall länga tyglarna i trav på en halv volt.

Maui..är inte det en rörelse för att påvisa hästens självbärighet etc..Tycker nog den har ett gott syfte, lite som med överstrykning men jag tycker nog annorlunda när/om jag ska rida det;)..
Förresten..man vill väl gärne se en ännu högre och bärigare form i la än i lb/lc? Kan ju inte detta så bra :).. Såg att nästa jag hade tänkt anmäla till hade lb! och la2..Då blir det ju bakdelsvändningar:crazy:..Fast dom börjar lossa liite för oss..

*kl*
Någon som vet vilka klasser det är i div II i dom olika omgångarna?
Hoppas också få slippa la:n då men åker nog på´t:crazy:..

Någon som vet vilka klasser det är i div II i dom olika omgångarna?
Hoppas också få slippa la:n då men åker nog på´t:crazy:..

Det är klart du ska prova, ta LA-kortprogrammen först så kommer du snart in i det.

Och i LA:2: an är bakdelsvändningarna l.å.n.g.t. från domaren så du slipper hökögon precis på dig.;)

Vet bara att den avslutas med lb3 o la4. Ska på lagmöte i kväll o hoppas slippa la. Vi har bara lekt med de programmen på träning. Ojojoj.....

Jag red i div 2 i höstas. Då red vi samma program hela serien. LB2 och LA3.
Red för Halland så det kanske är olika i olika distrikt eller ändrat för i år. Men div 2 är väl först till hösten även för er?

Hur många är det här som ska vara med i div 2? Inte lusläst nya tr än men när får man inte starta div 3? Är det när man fått över 62% i la eller när man fått placeringar i la? Inte för att jag har några förhoppningar men alltid kul att veta.;)

Den "rörelsen" finns även med i lättklass programmet för fälttävlan. Inte svårt alls men man får lägga fram handen rejält för att bli godkänd.

hastskotare: nej, här dominerar nog dressyren faktiskt om man tittar efter...

Jag får "överdriva" på clearrounden och se vad domaren skriver i sin kritik.

På den riktiga tävlingen när jag har med båda två kommer säkert Rivica att passa på att gnägga...:mad: Brukar ju göra det i skritten när hon får längre tygel.

Skitväder idag. Nollgradigt och nästan regn i luften. Kan det inte bli vår snart.

Håller med. Försvinn snö och halka:mad:!

*kl*
Vart iväg och tränade, halt att köra, blä..Annars tyckte jag träningen gick ok. Märks att hon ändock blivit lite starkare:)!

Även jag längtar till vår, värme och ljus...

Kl
I helgen blir det en tripp till Malmö. Ska bada kallbadhus för första gången i mitt liv...
Hoppas vi kommer hem så att jag hinner rida söndag kväll.

Nu snöar det igen.:mad: Får sådana problem att komma upp med transporten hemma. Blir så jobbigt.

Red nya LA3 på Clearround idag. Lite spänd häst men skötte sig så fint. Fick ihop 68%. Kanske snäll domare men nöjd. Börjar få till travökningar nu. :D Riktigt roligt.
Fungerade hyfsat att länga tyglarna i traven. Något ökade tempot men var ok.

Nu får hon bli hopphäst igen. Träning på tisdag o tävling till helgen. Är så himla glad i min fina häst.;)

Vad roligt Maui! Verkligen bra gjort.

Jag gillar när hästarna kan funka allround och det gör ju verkligen din.

Hade varit roligt att se lite film...

Kl
Kom hem för sent så ingen ridning tyvärr.

Finns ingen film, vem kan man få med sig på en dressyr c-r :confused:
Dit får man åka helt själv.
På hopphästen finns massa film, för då filmar ju jag.:D
Dottern bloggar på hippson som en husbloggare under Saras vardag. Där finns filmer.

Det förstår jag.:)
Tänkte mig mer en film i allmänhet där hon är dressyrhäst.

Men jag har ju precis samma problem som du, svårt med filmare, är ju ofta själv.

På sista träningen filmade dottern mig lite med mobilen, men jag har svårt att få över det hit :(.

Men fler filmer och foton överlag hade varit skoj, är såå kul att se era hästar.

Grattis Maui! själv var jag på pay and jump igår, endast 200 starter...:o Herregud, det var värre än den värsta lokaltävling! Men välordnat så det flöt på. Harriet tyckte dock att det var det värsta man kan utsätta en stackars Holländska för...hon stenvägrade att gå i närheten av läktaren vilket minst sagt komplicerade hoppningen då många hinder låg däruppe eller på väg dit upp eller iaf med nosen åt det hållet....:D Vi kravlade oss över alla hinder men inte mer än så.

Vilken busa;)! Men det är väl bara att träna på? Det löser du säkert!

Maui: Håller med om att det är blä med halkan! Grattis till fina %, bådar gott! Härligt!

Happy: Hur var kallbadet då:)?

*kl* Lyckas inte få in bilder..morr..Här en liten padockbild men vet inte hur jag får bilderna synliga..Tycker det är alldeles för lite filmer och bilder i tråden nu:D..
Fasen vad grått och det känns som jag får sparka mig ut idag;). Brukar iof. ofta kännas gott när man väl kommit ut! Ställde dock in barnas ridning idag för vågar inte ge mig ut med trailern idag..

http://i1265.photobucket.com/albums/jj508/Ekefors/Allahjrtansdag072_zpse65cb3a8.jpg

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka