Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

..åh jag kan bjuda på tårta efter jag trillat av för jag lär väl få rida barbacka;).
Bestämt mig för att lämna sadeln på försäljning. Har min gamla som inte blivit såld än och den typ funkar..
Är också rätt nervös för hur det ska gå när man knappt kan rida ordentligt.
Men dom visar mildare och finare väder.
Helgen får nog barna motionera poppsan för vi är borta..

*kl*

Hjälp vad det rasslar till i tråden, omöjligt att hänga med när man inte läst på ett tag, lovar att bättra mig.

Idag har Cookie blivit behandlad av ET Linda Söderberg Fång. Han är spänd i bogen/halsansättningen, vilket i sin tur leder till hans "svårighet" att söka sig framåt-nedåt, han motarbetade även alla försök att få honom att släppa spänningarna där, genom att spänna sig ännu mer. Tillslut tog de till laser och då kunde han ju inte motverka längre.

Som väntat var han även låst i ländryggen och svagare i vänster bak (tänk då på att jag inte ridit sedan i oktober och både ländryggen och svagheten beror ju på mig).

På måndag blir det träning för min tränare och snart är det mars och då ska jag börja rida själv igen.:banana:

Kl
Idag var min häst mer än lovligt yster...:bump:

Kommer på mig själv med att skratta högt istället för att tillrättavisa honom :).

Han är en otroligt rolig häst att ha och göra med! :banana:

KL
Idag var min hona dressyrhäst hoppare igen.:D
Tävling och hon kom trea i 105.:d
I 110 rev hon sista hindret. Är lite stark o viftar lite med huvudet så nu ska Sara testa martingal och ett jaktbett på träningen på tisdag får vi se om hon kan lyssna lite bättre.

Duktiga Rivicca:)! Jaktbett funkar jättebra på Loppan, jag sätter dock inte fast tyglarna i öglorna utan direkt i bettringarna.

*kl*
Träningen i fredags gick riktigt bra..men jag red barbacka hela lektionen.
Tränaren såg lite konfunderad ut men efter lektionen sa hon typ att jag MÅSTE hitta en sadel som jag sitter bra i iom att jag fick så mycket bättre sits utan och hon gick jättefint. Har i nuläget justerat min nya då sadelmakaren ju var och tittade på den och tog med den innan min lektion..

OM den inte blir helt bra till henne och OM jag har problem att komma ner ordentligt i den så får jag väl byta:cry:..Det är ju så himla meckigt bara, suck..

Även om man ska sträva efter att släppa ner knäna så känns det som jag liksom inte riktigt är skapt för det hur jag än jobbar på´t..får väl börja hoppa, hi, hi..;)

Jag är imponerad Polly, barbacka en hel träning, grymt alltså!
Själv har jag fullt sjå att hålla mig kvar i trav och galopp och jobba hästen är liksom inte ens att tänka på :)

Nejmen exakt, det är ju precis det jag kommit fram till, om man inte kan komma ned ordentligt så kvittar det hur bra sadeln passar till hästen. Vi är alla olika och jag har samma problem som du polly, jag drar upp knäna och spänner mig men i sadlar som är flata, typ Amerigo DJ, Childeric, Islandssadlar så kan jag äntligen slappna av o få ned benen. Du ska prova den typ av sadel, en ny värld kommer att öppna sig för dig!

kl

Måste dela med mig av gårdagens asgarv! Vi hade årsmöte i vår lilla klubb, en glad tillställning med god mat. Sen skulle vi gå igenom årsmötet med dagordning mm, sekreteraren hade haft lite bråttom när hon skrev protokollet och det var en del stavfel här o där. När vi kommer till punkten medlemmar så bröt vi ihop fullständigt! Istället för medlemsantal så stod det medelmes antal....:rofl::rofl: Vi bröt fullständigt ihop..när vi äntligen samlat oss så kom vi till nästa punkt, klubbmästare...borde det stått men det stod klubbnästare...totalt bryt igen...vi kallar oss numera Medelmesar som siktar på att bli klubbnästare!

Nova: Vilka underbara felskrivningar :rofl::rofl::rofl: Låter som en härlig klubb överlag!

Angående mina sadelgrubblerier så..
Ja, alla är ju olika men jag har ju liksom trott att det "bara" beror på att jag rider dåligt och behöver jobba på min sits, det är det ju också men eftersom jag upplever att mina barbackapass är dom bästa och även tränaren nu håller med så är det nog så att jag inte haft riktigt rätt sadeltyp till mig heller.

Min tränare som tävlar svår dressyr sa att hon "alltid" flyttar fram panelerna, hon kan inte ha "knäna rakt ner" och då är hon ju pytteliten och pinnsmal så frågan är om det hänger ihop med höft och bäckenets konstruktion..?

Ja, ja..btw så får jag prova min pessoa ett litet tag till ..

Happy: Hon är ju inte så storgångad så och har ett rätt mjukt travsteg när hon jobbar i takt..Welsh coben jag hade i sommras vart lite klurigare med dom höga symaskinsbenlyften..

Kl
Usch och fy, sämsta passet på länge....
Spänd, springig och blir då stark. :mad:
Han var så på tårna att han flög i luften när hunden kom springande (vilket han är jättevan vid) så jag höll på att åka av :(.
Han ryckte till bara en snöklamp kom flygande...
Trist, trist....

Är givetvis medveten om att problemen kommer sig av mina, för tillfället, värdelösa träningsmöjligheter.

Känns bara ledsamt inför lördag.

Jag krävde nog för mycket av honom idag. Jag försökte jobba på och få honom sådär härligt avspänd och lyhörd, men idag blev det tvärtom, värre ju längre jag höll på.
Ibland tänker jag att en sån här dag hade det varit bättre med en timmes skritt på lång tygel i skogen.

Ja, ja glömma och gå vidare...

Såna pass har vi alla happy! *tröstar och skickar en kram* De är ju djur och ibland, just vid fällning o vår, så vill de helt enkelt inte vara med. Finns inget som säger att han inte kommer ha en bra dag i helgen istället!:)

Tack!
Ja han är uppenbart påverkad av förhoppningsvis fällningen just nu. Men det kan nog banne mig inte gå sämre iaf...

Det blir så ibland. Håller med Nova, det kanske går toppen till helgen.;)

Igår fick Rivica veta att det inte var hon som bestämde. Måste blivit en chock. Sara hade på jaktbettet och tyglarna fästa i en ring men kedjan löst spänd och martingal.:D Hon var tvungen att hålla huvudet på plast och vara mellan hand och skänkel. :p
Hoppningen gick jättefint och Sara var nöjd. Filmade och på slutet även när hon travade av henne så man kan se hur hon rör sig. Filmen ligger på Hippsons hemsida under husbloggare, Saras vardag. Får nog inte länka dit.

*kl*
Vilket underbart väder:)!!!
Jag tänkte att jag tar mig en härlig skogstur..
Det var väl gött men "glömmde" betsla upp och då blir jag nästan gråtfärdig och förbannar mig själv som ens vågar tänka tanken på att tävla. Nu red jag iof. vår klassiska backiga härliga galopprunda men det blir liksom inge kul att rida när hon är så jädra ohörsam :mad:..klantigt av mig.

Blir så ledsen ibland när jag läser i "bett-trådar", att hästen är så himla oskolad när den beter sig som min och visst köper jag att det beror på dålig skolning och ridning när dom accepterar bettet så dåligt som Loppan men å andra sidan funkar det ju ok. när jag kommer in på ridbanan..

Red in lite i padocken bara för att känna av och fick tack och lov en liite bättre kännsla..
Tycker det ska bli kul ändå att komma iväg.
Btw..fick en nätt räkning på 1500 från sadelmakarn för justering av min nya sadel:devil:..

Fast banne mig, tog mod och ringde och ifrågasatte,varpå jag glatt kunde riva den..hi, hi..

*kl*

Fast banne mig, tog mod och ringde och ifrågasatte,varpå jag glatt kunde riva den..hi, hi..

:banana::banana:

Min pålla går för stunden ganska bra men vet att hjärnspökena och istadigheten kommer komma på tävlingen så jag håller fast vid mitt vanliga mål. Komma runt banan och sitta kvar. Lyckades ju förra gången med MYCKET tur hålla mig kvar :p

Dock är benisnräkningne inte skojig då "min" anläggning är stängd just nu och det blir ett jäkla åkande till ridhusen 3-5 mil bort :cry: Men får se det positivt och ta det som mycket behövlig miljöträning.

*kl*
Nya tränaren och jag klickade direkt! Underbart, mkt grundläggande och mina ytterhjälper och att få jämnt tryck i handen/båda bakbenen blev hemläxan tills nästa gång :) 3 medryttarprovridningar på g from lördag, ska hitta en hoppintresserad medryttare som kan träna Zorro 2 ggr/ månad, så kommer nog han bli superfin och glad.

KL

Bianca var sugen på att agera fotomodell för en gångs skull :D

549959_347741402011687_1025370286_n.jpg

Vacker häst du har!

Polly: bra gjort att ifrågasätta fakturan! Nå'n ordning får det väl ändå vara...:)

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat