Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Hjälper dig på traven Polly ;)

Allahjrtansdag072_zpse65cb3a8.jpg

Åh, vad fin bild på Bulan Tessalonica, åh, ditt ridhus:)! Håller alla tummar att ni snart är tillbaka!
Tack för hjälpen "på traven";)..
Fattar inte vad jag gör för fel!

*kl*
Jag svär världens kapten Hadock ramsa..Nya sadeln som jag väntat jättelänge på passar inte utan hon får som lite skav på två fält presis vid kilbossorna.

Vågar inte ha den sadeln känns det som men det märktes ju inte när jag provlånade samma modell i höstas. Märker inget särskilt på Loppan i ridningen men iom att det blir tryck just där så funkar den inte för oss..( ska ju inte bli tryck någonstans såklart ):devil:..Känndes dessutom lite varm idag just på det skavda. ( Troligen att huden är retad men.. )

Hejåhå, bara å byta sådär snipsnap:cry:..

Hade en jättetrevlig utetur i min hoppesadel trots skitväder iallafall.

:rofl::rofl: HAHAHAHA!!!!!

Polly, tråkigt med sadeln. Själv är jag ute efter en hoppsadel, får bli att leta när B är igång igen.

BTW, mitt ridhus är lite finare än Tranemos ;)

wpid-imag0267_zps97f15179.jpg

:D:D:banana:

Men nu blir jag riktigt arg å dina vägnar! Vad var det för en sopa som hjälpte dig prova ut kilbossor när hon ska ha rundbossor? Eller som inte kan se att sadeln låg i bakvikt, det gör den ju om den skaver i bak. Är den omstoppningsbar? Kan en sadelmakare förändra den? Fy vad trist polly.

Tessa: Jag förstår att du drömmer. Hoppas du snart är där du vill vara med ridningen, men tänk vad stark o vältränad du kommer att vara då din lilla otäcking!:D

Idag ligger min tonåring risigt till. Han skulle tända i pannan innan han la sig igårkväll...det gjorde han inte så jag kunde inte duscha imorse och det är 17 grader i huset...han kommer att vakna häftigt idag kan jag lova!:devil:

Jag tänkte faktiskt att ditt ridhus är bra mycket finare än det du hoppade i!

Ang skav så är det ju skittrist med ny sadel.
Men en allmän reflektion från min häst är att han är mycket känsligare i pälsen när han fäller, som nu.
Han blir lite "ruggad" där saker ligger an som han aldrig blir annars utan bara en kort period när han släpper vinterpälsen.
Är det märkligt eller vanligt? Har haft en ponny som var likadan.

Förlåt Tessa:o..Å att jag inte såg att det var Tranemo...DITT ridhus är superfint!Tant börjar bli senil:rofl::rofl:..

Nova..Jo, jag var faktiskt lite att jag tyckte det var upp till utprovaren men..
Vågar jag be en sadelmakare att se över den? Hjälper det verkligen?
Lite som Happy skrev så är Loppan kännsligare nu vid fällning och så men..
Får inte kännslan av bakvikt, ska ta bilder. Vore ju skönt att slippa byta med men..

Har haft tillräckligt på Loppan och skulle aldrig chansa. Har ju köpt den här av vår lokala sadelmakare. Fast det är liite andra saker jag ej är helt tillfreds med heller.
Det dubbla antigrepp krlvskinnet tex..gillar nog inte att klibba fast:crazy:!? ( Det var inte sånt skinn på den jag trodde jag beställde, en "nyare" modell med mer midja. Men tydligen gjordes den bara i dubbelrt kalvskinn för "alla" ville ha det och den blev 1500 dyrare;)..

Du måste ju kunna gå tillbaka till din sadelmakare och få hjälp. Antingen om hon kan stoppa om sadeln eller så får hon byta in den mot en annan. Hoppas det inte blir dyrt för dig.:crazy: Stå på dig nu. Vi brukar alltid vara så mesiga och inte kräva att de rättar sina fel.

Tessan, vilket fint ridhus:love: Tänk om man hade haft ett sådant istället för en ispaddock. Frös ju till igår efter regnet så nu är det vrålhalt utanför stallet.

Haha jepp, gått ner 6kg nu :D Och aningens mer i trim än vad jag jag var vid årsskiftet :) :) Så B ska få sina fiskar varma när hon är frisk ;)

Taaaack! Tyvärr hjälper det ju inte så mkt nu när hästen e krasslig, men det är fint att titta på och se andra rida i :D

Jag tror du går in på kontrollpanel längst upp på sidan.
Där finns redigera profilbild...

*kl*
Sadelmakaren där jag köpte sadeln kommer och kollar på fredag när jag ändå är på plats ( tränar i närheten ).

Han trodde inte det skulle vara några problem och menade som Happy sa också att många är lite kännsligare nu för skav. Han ska justera den så får vi hoppas det blir bra..

Vart ut en sväng med Loppis och det var så kallt..Fick bli ett varmt bad, nu jobbet, imån vila för na och sen blir det ju soligare väder iallafall ( om man vågar lita på klart.se )

Här svinkallt, iof bara nån minusgrad men blåser nordanvind iskallt. Isgata överallt och den lär ju vara kvar.:mad:

Rivica var hopphäst ikväll och fick ingen guldstjärna. Sara var arg på henne. Fick ta gummibettet då jag tyckte att nya dressyrtränset med det vanliga tredelade bettet var för fint. :o
Nu drog hon bara iväg och gjorde hopp även där det inte var hinder. Får hoppas att det går bättre till helgen med det vanliga bettet.

Sådär Zorro blev friskförklarad förra veckan och där är sådan skillnad på honom, äntligen känns det som om jag kan "arbeta" honom! Träning för ny tränare bokad den 26/2, Ska bli så roligt att kunna utvecklas med en frisk hästmed rätt förutsättningar nu.

Zorro förra veckan:

IMG_4567_zps0b13622e.jpg

IMG_4583_zps8506613b.jpg

IMG_4628_zps511288ab.jpg

IMG_4672_zps56d23177.jpg

Låter underbart! Skönt att veta att alla förutsättningar finns för att utvecklas.
Roligt med träning också..

Själv rider jag ute och ute och ute och varvar med enstaka pass på snöig ridbana. Hur ska tävlingen gå?:confused:
Känns som att min häst kommer vara värsta bodybuildern till våren med all denna snöträning. För här är mycket snö...

Det kommer att gå lysande! Om du bakar en god kaka eller bullar så ska jag muta domaren åt dig!:D

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
408
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 163
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Dressyrsnack nummer 18