Nummer 9 om våra 06:or

Sv: Nummer 9 om våra 06:or

Fiiiin:d!

*Kl*
Lyxigt ledig idag så det blir städning och sen stallpyssel och en härlig utetur med Loppis. Solen skiner och hoppas vädret är ok imorgon, regnat och varit trist väder mina två sista starter så lite sol hade suttit fint:).

Var hos tränaren igår och fick väl inte direkt den bästa feelingen men får hoppas hon är lite mer med mig och genom kroppen imån:crazy:..
Men vissa saker gick bra och skritten red vi inte alls så då får jag väl nynna en vaggvisa eller nå´t:p..

KL

Suck. Är ledsen för detta men här kommer ett tråkigt inlägg :(

B är fortsatt dålig. Muskelrupturerna har inte alls läkt som d ska och nu väntar 9v med rehab = sjukt tråkiga promenader och tömkörning :( Så sjukt jäkla skit tråkigt!!! Jag vill spy på allt som har med hästar att göra, sälja gården och flytta till lägenhet mitt inne i göteborg :( BLÄÄÄÄ!!!!

Åh nej din stackare.
Ibland är det mer än lovligt motigt.
Men försök att inte tappa sugen, det blir säkert bättre.

Kl
Nu är hästen min knoppad inför imorgon. Tyvärr fäller han massor och blir då sådär grå och trist i pälsen.
Nu ska jag repetera programmet...

Men så himla ledsamt..Tycker du har har/haft otur överlag med dina hästar..himla trist.

Finns det ingen att låna för att inte tappa sugen själv?
Vet som i sommras när Loppan var konvalesent, då var det härligt med cobbarna..Blev iof mer min favvohäst än grannbarnen som skulle ha den som sommarhäst:angel:..
Stora styrke kramar till dig!!

Happy : Min är flätad..Rullar upp testarna imorgon på trollhästen, bergis den mest ovårdade "dressyrhästen" i mannaminne hi, hi..Halvutvuxen klipppäls och så den där manen som gör mig:devil:.
Blir så kul att ses:)!

Lite nervös för båda programmen här, hua..

Så tråkigt Tessan. Bara B blir bra går några veckor rätt fort. ;) B kanske är bra lagom till värmen har kommit och isen är väck.

Lycka till båda två på tävlingen i morgon. Vad rider ni för program?

Min klubb har fixat en träning för Nina Bengtsson till påsk. Ska bli spännande att få rida en lektion för henne.:)

Tack för idag polly o happy! Var jättekul att träffas igen o att ni red så bra gjorde ju inte saken sämre! Resultaten får ni berätta själva...;)

Jaa o då är tredje starten avklarad och jag kan väl sammanfatta den med ett stort rungande: HAHAHA! Vilket skämt. Borde väl kanske skämmas över hur pinsamt dåligt det gick men eftersom jag vet hur hästen är så kan jag inte ens det. :D

Men jag har sagt det förut och jag säger det igen, tävlar endast för att få miljöträning och öva bort spändheten hos min lilla loppa.

En kort summering framridning: Apstark men ganska cool, vi kom förbi alla otäckheter utan kaos.

Banan: HAHA! Först kom vi inte ens in, sen zickzack fram till domaren, vände och sprang iväg, en meter i banan böj ifrån staketet, stopp igen, sprang ut ifrån banan tre gånger, uteslöt mig själv och red hela programmet i sk trav nedsittning med varvade stopp och vändningar med felböjd banan häst med ett periskop huvud och en skumpande heffaklump på ryggen med propeller armar.:p

Fick kommentaren av domaren: Är du nöjd så? Haha, vad ska man svara?

Men jag är ändå nöjd, vi kom in på banan, jag satt kvar, hon reste sig inte eller fick nått panikryck och vi va jättesnygga! :love:Bara skratta bort starten och se fram emot nästa i Kumla.

Och självklart va det roligt att se era fina hästar! Inte alls avis på er supersnygga ridning!:angel:
Tack för det upphittade passet också :D

Ja din stackare, inget att göra när de blir så spända men varför åker du inte på clear rounder istället? Där kanske du kan få ta med en hästkompis in på banan som travar före så hon lär sig vad hon ska göra därinne istället?

Hahah nej.
Vi har och är ute på det men det finns så otroligt få, åker på de jag kan. Sen hade hon en onaturligt dålig dag idag och va rädd för precis ALLT i ridhuset. Annars brukar hon gå att lotsa förbi det otäcka, dock inte på linje alla gånger men iaf bättre än idag. :grin:
Bara öva och öva, förra tävlingen gick hon som en klocka i skritt och trav programmet och mestadels galoppdelen och jag va så nöjd över henne. Tror det växlar, hon är ju ett fuxsto ;)

Tack Happy och Polly. Vad ska man säga. Jag har ingen plats hemma för en häst till, samt att tiden räcker inte för att hålla igång en extra med ridning. Min tanke med återbesöket i måndags var att jag skulle få släppa henne i hagen och låta henne gå där i två månader. Då hade jag kunnat lämna bort henne till en kompis och därefter låna en annan under tiden. MEN ICKE...

Hoppas också att det gick bra idag på Eran tävling :)

*kl*
Det är då själva fasen att man inte får rida barbacka för då jädrar hade ni fått se på ridning, ha, ha..
Får kännslan av att jag hamnar uppepå min lilla räka och när jag ser på film så är det inte bara en kännsla:angel:..

Var lite missmodig efter lb:n, knappa 62% men det primära var att jag inte fick någon goer kännsla..( Å andra sidan så OM jag hade fått en topp kännsla och sämre % så hade jag kännt mig :confused:..)
Slog mig själv med en brödkavel i huvet samt fick råd och cred från Nova så La:n gick faktiskt bättre. Tråkigt bara med en domare som knappt skriver några kommentarer alls i protokollet. Tyckte tex vä sidvärts var ok. men höger tassig men fick 7:a för höger :angel:..
Nu när jag kommit hem och landat så är jag lite nöjd ändå med vår årsdebut..Jag trodde aldrig jag öht skulle våga tävla högre än lc så nöjd ska jag vara!!

Ska se om jag får ut filmen!

Hann ju inte se din pålla alls..
Nya satser, nya tag! Härlig inställning har du verkligen till din pålla och ridning och det går säkert betydligt bättre nästa gång!

Kl
Ja det var en rolig dag!
Efter pepp och råd av Nova (tack för det) på framridningen så gjorde vi en hyfsad ritt i LB:1 och fick 66,2%.
Riktigt nöjd med tanke på hur laddad han var på parkeringen och i början av framridningen.
Hamnade tillslut precis utanför placering....:)

Kul att du är nöjd Polly, för det har du all anledning att vara!
Trevligt och stabilt ser det ut när du rider! + att Loppan är såå fin.

Hastskotare: Jag såg din ritt och hästen din var ju väldigt spänd. Tycker ändå att du hanterade det så gott det gick. Är ju inte lätt att påverka dem alls när de är sådär spända.
Är hon alltid såhär spänd eller är det just på tävling?

Kul att det gick bra för er;)

Vet inte var du bor hastskotare men min klubb i Kungsbacka har c-r varannan onsdag ett tag under våren. Man måste ju träna på att tävla innan det kan gå bra.

KL
Red på klubben idag och då red en B-ponny samtidigt. Den tyckte Rivica var väldigt läskig.:mad: Blev en väldigt spänd häst idag.

Ja det är ju bara åka runt och fortsätta öva. Hon blir ju inte tryggare på tävling om man undviker det och som sagt har jag inga förväntningar eller krav, ser det enbart som träning och skulle jag behöva rida lätt, lägga en volt eller skippa delar gör jag det och utesluter mig istället för att det blir mer pannkaka. :laugh:
Har tid att vänta ut min lilla pålla.

Det va ju klass på vinst på den ritten;)

Nej men skämt å sido så är hon allmänt en väldigt het, känslig och spänd häst med mycket åsikter och det har vi jobbat med massor. De andra starterna har gått bättre men det är ju bara öva.
Sen är ju inte jag på något sätt en bra ryttare vilket saktar ner utvecklingen men vi försöker.
Vi rider lektion på tre olika ställen och försöker ändra miljö så mycket det går och just nu går hon kalas på träning och jag kan oftast påverka henne genom spändheten och hon va ganska trevlig på framridning. Vi tar helt enkelt ett steg i taget och tar ingen tävling på allvar.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
763
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 318
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka