Nu vill vi ha bebis..!!

miss_kala

Trådstartare
Idag har jag gått 8 dagar över tiden (bf 24/1) och nu börjar jag bli LESS!!! Det har ju funkat med såna här trådar tidigare, så jag tänkte ge det ett försök..:banana:

Inte minsta tecken än så länge,.. ingen slempropp så långt ögat kan nå,.. inga förvärkar (mer än kraftiga och mer ihållande sammandragningar som inte gör ont),.. inget vatten,.. inte dålig i magen eller NÅNTING! :mad:

För varje morgon jag vaknar utan att nåt hänt blir man mer och mer otålig och orolig inför vad som komma skall.. hade verkligen trott och hoppats att det skulle vara klart nu! Att man skulle sitta här med bebisen i famnen i stället för i magen. Blir nästan gråtfärdig när jag ser bebisar på tv, t.ex. på Unga Mödrar.. vill också!!! KOM UT NUUU!!!! :bump::banana:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

HaHa.... Jag minns den känslan. :D Min son är nu 6 månader, och jag gick över tiden 11 dagar... Inget alls hade hänt och vi hade fått ett datum (070806) för att komma in och bli "igång satt". Sedan natten till 070806 så gick vattnet...... Och 22 timmar senare (070807) var det klart. :love:
Så det e tyvärr inte så mycket att göra... :rofl:

LYCKA TILL :)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Idag har jag gått 8 dagar över tiden (bf 24/1) och nu börjar jag bli LESS!!!

Jag förstår dig precis. Jag var i exakt din sits för ett år sedan. Hade bf 22/1, dotter kom 12 dagar senare, nämligen den 3/2 (fyller alltså 1 på söndag!). Även jag hade fått tid för igångsättning - den 5/2.

Du kommer hålla din bebis i dina armar när som helst!!

Lycka till!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Klart att den här tråden ska funka för dig med. Jag gissar att du har din bebis innan måndagen är här. ;)

Jag förstår att du är otålig. Jag är så sjukt otålig och jag har ändå lite mer än 2 veckor kvar till BF. :D
Nu efter helgen kommer dock sambons kusin hit och ska bo hos oss i en vecka så jag hoppas ändå att bebis ska klamra sig fast tills hon åkt. Jag ser jättemycket fram emot att träffa henne.
Sen är jag kanske inte så sugen heller att ha besök varken när man går med värkar, kanske diarréar och kräks, eller när man kommer hem från BB med sitt nyfödda barn.

Åhh.. Var glad. Du har ändå din bebis snart. För man får ju inte gå över tiden hur länge som helst. Tänk.. en liten bebis att snusa på, beundra och älska. :love:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Låter som att man ska vänta på att få ett datum för igångsättning då, så kanske bebben skyndar på lite ;) Vi har ny tid hos BM på måndag och är det så att inget hänt vid det laget så blir det UL på fredag. Men jag hoppas verkligen att det inte hinner gå så långt.. är lite rädd för igångsättning då jag hört att det ofta innebär en mer smärtsam förlossning. Vet inte om det är en allmän sanning men..

Aningsfull: Läste att du blivit av med slemmis! Du kanske hinner före mig, vem vet?? Men då jäää.. :devil: Hihi..;) nej jag ska banne mig ta och storstäda eller nåt så kanske det blir åka av! Sambon säger att han gärna ställer upp och färdknäppar, men riktigt så desperat är jag nog inte än..! :D
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

*ha ha* Jag kollar också på det programmet. Och sjukhuset. På alla förlossningar. Å gråter en skvätt.

8 dagar över tiden *gha* Men då är en igångsättning nära :angel: Om en vecka är du så less så du struntar i att det är en igångsättning *ha ha*

:bump: Sådärja lilla bebis!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag tittar också, kallsvettig och stel som en pinne.. och varje gång en bebis kommer till världen så grinar jag!! :cry: :p Särskilt när pappan grinar, då grinar jag ännu mer!
Ja du, går det en vecka till då lär jag inte bry mig alls.. då får de plocka ut ungen med ugnsvantar och grillbestick om de vill! :D
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Du kan få låna mina hundar och ta en långpromenad. :D Det hade dom mått bra av.
Här blåser det snöstorm och jag känner mig inte sådär jättemanad att gå någon längre promenad just idag. :angel:

Å ena sidan.. skulle det inte vara bra typiskt om bebis skulle bestämma sig för att komma när det är snöstorm ute? Allt för att man ska ha några riktigt spännande mil till BB. :rofl:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Jag tittar också, kallsvettig och stel som en pinne.. och varje gång en bebis kommer till världen så grinar jag!! :cry: :p Särskilt när pappan grinar, då grinar jag ännu mer!
Ja du, går det en vecka till då lär jag inte bry mig alls.. då får de plocka ut ungen med ugnsvantar och grillbestick om de vill! :D


Åhh.. Jag gråter iofs alltid åt allt. Men när pappor gråter vid förlossning så stortjuter jag. För att inte tala om hur man snyftar när en stolt pappa får hålla i sitt lilla barn för första gången och dom ser så.. stolta och fullkomligt livrädda ut på samma gång.

Jag längtar såå efter att få se bebis i min älsklings famn. Jag blir ju lite blödig i hjärtat bara av att se honom mysa med hunden. :o
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Haha tack du, men jag har en egen stackare som ligger så här i princip hela dagarna nu.. :crazy: Han bara längtar tills husse kommer hem från jobbet så att han kan få gå på promenad.


18150026.jpg

"Matte ser du inte hur jag lider???"

Vi har också ett fullkomligt skitväder och det skulle inte förvåna mig ett dugg om det bar iväg mitt i snöyran.. Passar extra bra eftersom sambon inte har körkort, utan övningskör med mig.. jag kommer säkert funka väldigt bra som handledare under de 7 milen vi har till BB. :angel:


Ja, det verkligen går rätt in i hjärtat när jag ser pappan med bebisen.. kan verkligen se hur fina mina älsklingar kommer vara tillsammans. :love::love:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Min sambo frågar varje gång han ser det på TV: MÅSTE jag klippa av navelsträngen?

För mig måste han absolut inte det. Han tycker att blod och sånt är jätteäckligt. Jag tycker nästan att det är lite fånigt med att pappan ska klippa. Men det är kanske något jag missat ;) Det känns iaf inte som någon nödvändighet för mig!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

:rofl:

Jag döör! Så ser det ut hemma hos mig också! Fast det är en svart Labrador på en likadan, fast röd fäll...

Nåja. Vi har varit ute och gått idag. Men hon sover iaf som en stock tills husse kommer hem och går en ännu längre runda. Vi har till och med varit ut med bilen och gått på fältet idag :)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Nej, min måste verkligen inte göra nåt som han inte vill. Men då är han tvärtom och vill gärna göra och SE ALLT!! Han vill titta när bebben kommer ut, och blir det kejsarsnitt så vill han se rätt ner i snittet..!:eek::eek: Det får han väl visserligen om han vill, men då hoppas jag bara att han inte blir helt avskräckt inför min kropp sen! :p

Det var duktigt att komma iväg och få lite frisk luft! Själv har jag blivit latare än latast, och går helst inte ens till brevlådan längre.
Jag hoppas att Zingo förlåter mig sen när det blir desto fler prommisar med barnvagn och allt! :)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

:rofl: Så låter det här också. Och jag har sagt till honom att jag förväntar mig inte att han ska göra det och med handen på hjärtat så skulle jag nog inte göra det själv. :angel:
Det finns personal som kan göra det där. ;)
Navelsträngen är liksom det sista jag vill bekanta mig med på bebisen.

Däremot är sambon helt förvisad till huvudändan när jag föder. Jag har sagt åt honom att han åker ut med huvudet före om han skulle röra sig någonstans i närheten av mina fötter. Herregud jag själv skulle bli rädd för mig själv om jag såg hur det såg ut när man föder, jag vill inte förstöra hans syn på mig för resten av våra liv. :rofl:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Hemma hos mig fjantar lilltiken framför näsan på stora hunden och flirtar.
Hon löper och beter sig som ett kåttroll. :devil:
Så hon får nog flytta hem till mina föräldrar imorgon så att vi får lugn och ro här hemma. För även om greyhounden är ganska lugn i början av hennes löp så förvandlas han till ett flåsande, tjutande och matvägrande monster när hon närmar sig höglöp.
Och jag tror att löptik, kåt hanhund och bebis under samma tak är nog för att få vem som helst att bryta ihop. :angel::rofl:
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Skickar en peppdans till bebisen! Nio dagar är bra, då kom Sam... Så kanske inatt? ;)

:bump::bump::banana::banana:

Heja bebis!!!

Måste bara säga en grej också (orkar inte starta ny tråd) om ni har gnälliga, kolikiga, övertrötta bebisar så är sjalen en gudagåva! Köksfläkten funkar inte, bilresa in my dreams men så fort jag pluppar ner honom i sjalen och går i tio minuter så sover han som en stock!
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

I natt låter perfekt! :) Jag hoppas på att få åka in nattetid för att slippa trafiken..

Vi ska nog också skaffa en sjal framöver, tycker det verkar väldigt mysigt och praktiskt!

Aningsfull: Kåta hundar lät inte som nån rolig kombo med nyfödd bebbe!! Fast jag vet iof inte hur de låter.. har bara haft kåta katter och det är verkligen ingen höjdare!!:eek: :p Här har vi numera bara kastrater, så väl hundar som katter. Fast inte jag och sambon uppenbarligen.. ;)
 
Sv: Nu vill vi ha bebis..!!

Nej, min måste verkligen inte göra nåt som han inte vill. Men då är han tvärtom och vill gärna göra och SE ALLT!! Han vill titta när bebben kommer ut, och blir det kejsarsnitt så vill han se rätt ner i snittet..!:eek::eek:

Först trodde jag att det var hunden du pratade om. Ungefär här började jag om från början igen och insåg att det var sambon :rofl:

Jag tror att hundarna tycker att det är rätt så mysigt att vi bara är hemma så mycket också :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn (OBS! Långt) Har ett problem jag gruvat mig över länge nu och hoppas på att få hjälp med lite nya tankar... Jag är gift sedan många...
2 3
Svar
59
· Visningar
17 887
Senast: Björk
·
Gravid - 1år Ja, jag har BF den 28 april, 15 dagar kvar i dag......(snart 14 då denna dagen går mot sitt slut) Vilka är vi fler som väntar nu...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: memma
·
Gravid - 1år Nu sover Moa, kors i taket, så påbörjar iallafall berättelsen och ser hur långt jag hinner. Natten 13-14 oktober Vaknade med värkar...
2
Svar
24
· Visningar
3 022
Senast: Chlo
·
Gravid - 1år På förlossningen! Jag har haft rätt jobbiga förvärkar och sammandragningar nu en tid, och den senaste veckan har jag knappt fått sova...
Svar
11
· Visningar
1 445
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp