Men jag skriver hur jag lever och vad som är viktigt för mig. Som jag skrivit flera gånger. Jag mår bra av detta livet även om jag får prioritera bort mycket. Det fungerar för mig. I andras ögon så nej, det är kanske inte ett drägligt liv att leva som jag gör, vissa föredrar att kunna köpa kläder och äta ordentlig mat osv, jag väljer hästhållningen istället för det.
Vad som är drägligt liv för en är det inte för en annan. Jag har under många år nu kommit fram till hur mitt liv fungerar bäst och det är så det fungerar bäst för mig.
Flera gånger har jag skrivit att det är omöjligt att på den summan kunna leva ett liv med bra mat och köpa kläder regelbundet eller gå på bio osv och ha häst samtidigt. Men råd med häst har man om man prioriterar bort allt sånt, summan är inte för hög då.
Visst, jag kanske dör i förtid pga näringsfattighet eller vad som helst, men det är heller för mig inte värt att leva ett liv och må skit och ha pengar till bra mat och nya kläder med jämna mellanrum. Jag kommer aldrig få mer pengar än vad jag har i inkomst nu och jag väljer att leva så som jag mår bra psykiskt av att leva. Är man fattigt lagd så måste man välja. Jag och alla andra som är i min situation har inte och kommer förmodligen aldrig få tillräckligt med pengar att kunna göra både och.