Då har jag varit sjuk sedan jag var 25 dvs i 25 år... det var nog ungefär där jag började bli trött efter jobbet och efter stallet var jag död. Åldern tar helt klart ut sin rätt för man blir ju tröttare med åren.
Jag har haft turen att aldrig haft något med försäkringskassan att göra i hela mitt liv men jag känner nog ingen som inte är helt slut efter en jobbdag och de människorna är inte sjuka på något vis, det är liksom normalt att vara det. Känner inte heller någon som börjar städa och ha sig efter jobbet.
Jag är också slut efter jobb och stall. Ser inget konstigt alls med det. Om jag däremot kom hem från jobbet kl 17, rörde ihop nån mat, åt den och sen inte orkade hålla mig vaken utan somnade kl 18, sov till kl 06 och sen repeterade. Då skulle jag se det helt annorlunda.
Det är skillnad - för mig - på att vara trött efter jobbet och slut efter jobb plus fritid. Och på att vara helt slut efter jobbet och inte orka mer än att sova direkt efter jobbet och till nästa morgon. Utan att nånsin bli piggare (några dåliga dagar kan alla ha, man kan ha sovit dåligt etc etc)
De flesta jag vet diskar, går nåt varv med dammsugaren eller plockar undan lite på kvällen på vardagar btw. Jag med, dock inte allt varje dag men nån grej.