Ok, ja det var vad jag tog för givet också, men blev lite osäker när jag läste mel's svar...
Jag tycker att det är en bra idé.
Men, som Mel beskriver det så finns det vissa brister. Är det något som det är öppet att jobbas med?
Jag tycker att det är viktigt att det blir en lista som inte bara lyfter fram tränare/instruktörer med massor av tävlingsmeriter tex. Det finns väldigt många instruktörer ute i landet med väldigt mycket kunskap och framför allt som är pedagogiska och duktiga på att lära ut grunderna inom westernridning eller för den delen rida in och grundutbilda hästar, men som inte är aktiva tävlingsryttare. Dessa eldsjälar kan vara nog så duktiga om inte bättre på att förmedla sina kunskaper än en som bygger sitt "rykte" på att han eller hon själv tävlar på hög nivå.
Det är viktigt att man inte har för snäva kriterier i en tränar/instruktörs lista. Det måste också vara upp till kunderna vilken instruktör de tycker är bäst, även om detta givetvis blir en stor hjälp för de nya inom western, så att de kan söka sig rätt.
några tankar från mig...