S
Sasse_
Sv: Nu upprättas en Tränarlista
Exakt! Jag har ridit för ett par instruktörer inom traditionell ridsport, som tyvärr haft en kroppshydda så jag har svårt att tro att de ens skulle ta sig upp på en häst än mindre att hästen skulle vilja bära dem
Men de har varit kanon duktiga på att instruera och lära ut och haft elever på elit/landslagsnivå!
Jag välkomnar listan!!! (Då jag faktiskt blivit förvirrad över att det existerar en hel del oseriös träning eller "cowboy ridning" som jag kommit att kalla det ute på marknaden.)
För egen del utbildar tränaren: hästen, instruktören: ryttaren. Jag tycker mig se att westernseriges blankett (-förslag) även använder den skillnaden.
Ett bra grepp av westernsverige att vilja samla tränar/instruktörs-kompetens på ett enhetligt sätt! Ingen blir dock bättre av att hamna på en lista, men det ger iaf ryttarna ett hjälpmedel.
Själv skulle jag hellre välja en instruktör som inte har egna tävlingsmeriter, men som har elever på hög nivå före en som själv tävlar på hög nivå, men vars elever inte gör det.
Exakt! Jag har ridit för ett par instruktörer inom traditionell ridsport, som tyvärr haft en kroppshydda så jag har svårt att tro att de ens skulle ta sig upp på en häst än mindre att hästen skulle vilja bära dem
Men de har varit kanon duktiga på att instruera och lära ut och haft elever på elit/landslagsnivå!
Jag välkomnar listan!!! (Då jag faktiskt blivit förvirrad över att det existerar en hel del oseriös träning eller "cowboy ridning" som jag kommit att kalla det ute på marknaden.)