Nu upprättas en Tränarlista

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nu upprättas en Tränarlista

För egen del utbildar tränaren: hästen, instruktören: ryttaren. Jag tycker mig se att westernseriges blankett (-förslag) även använder den skillnaden.

Ett bra grepp av westernsverige att vilja samla tränar/instruktörs-kompetens på ett enhetligt sätt! Ingen blir dock bättre av att hamna på en lista, men det ger iaf ryttarna ett hjälpmedel.

Själv skulle jag hellre välja en instruktör som inte har egna tävlingsmeriter, men som har elever på hög nivå före en som själv tävlar på hög nivå, men vars elever inte gör det.

Exakt! Jag har ridit för ett par instruktörer inom traditionell ridsport, som tyvärr haft en kroppshydda så jag har svårt att tro att de ens skulle ta sig upp på en häst än mindre att hästen skulle vilja bära dem :rofl:

Men de har varit kanon duktiga på att instruera och lära ut och haft elever på elit/landslagsnivå! ;)

Jag välkomnar listan!!! (Då jag faktiskt blivit förvirrad över att det existerar en hel del oseriös träning eller "cowboy ridning" som jag kommit att kalla det ute på marknaden.)

Helt allmänt ber ni alla som är med på en clinic om kvitto?
Vi måste be om de annars kommer alla tränare komma undan med detta. Jag har aldrig fått kvitto på dom clinics jag varit med på. De är hemskt dåligt. eftersom jag kan dra av momsen.

Vi måste be om de annars kommer alla tränare komma undan med detta. Jag har aldrig fått kvitto på dom clinics jag varit med på. De är hemskt dåligt. eftersom jag kan dra av momsen.

Jag har tom. hört om instruktörer som tagit emot betalning för clinic och sen ställt in... men de anmälda har inte fått tillbaka pengarna!

Seriös branch!!! Kvitto där skulle ju kanske hjälpt de drabbade!?! ;)

Jag har tom. hört om instruktörer som tagit emot betalning för clinic och sen ställt in... men de anmälda har inte fått tillbaka pengarna!

Seriös branch!!! Kvitto där skulle ju kanske hjälpt de drabbade!?! ;)

De är helt för jävligt. Fyy fan vad lågt och dom ska kalla sig seriösa,? Fy faan vilket skämt dom har mkt att lära av trav och galopptränarna.

Det är ju bara att be om det, har aldrig stött på något problem angående kvitto men har heller aldrig varit på clinic för någon
"busktränare"

Suveränt bra!! *dansar en liten dans* Underlättar ju för såväl folk som fä ^^ Woho!

På tiden faktiskt.. och Svarta Kulor, jeremia, det är f.ö. för folk som A) inte är bra nog B) inte är seriösa nog C) humbuggar och luftpratar. Varmluftsbalongerna verkar vara Måååånga i hästsverige, kanske i synnerhet inom w-ridningen. Så det här är ett Suveränt bra tilltag.

och sen är det faktiskt såhär att man fortfarande kan träna utan att vara svartkulare, eller inne ha f-skattesedel, men då ska man göra det på hobbybasis och där finns det med regler. Det vet tom jag, som bara hittar på en massa.

Jag förlåter din okunskap...
A)För din ringa ålder B) Bristen på erfarenhet C) Dom faktiska förhållanden.
Jesus sade; den som är utan skuld kasta första stenen........Finns det någon som inte tagit imot pengar eller betalt svart innom hästeriet.Om det finns någon som påstår det..........Då borde vi veta om det,för förra gången en sådan person föddes då tändes en ny stjärna på himmelen.
Sedan undrar jag om det ligger i Cowboy föreningens intresse att bedriva någon fiskal verksamhet.

Det är ju bara att be om det, har aldrig stött på något problem angående kvitto men har heller aldrig varit på clinic för någon
"busktränare"

Dom två jag har tränat för är INGA busk tränare skulle du kalla dom de så skulle dom gå i taket. Dom tävlar i högsta klass och utomlands med framgångar och har mkt bra avelshingstar quarters. Bla reining.

Tycker de är dåligt att dom inte skriver om de är med moms el utan moms i priserna på sina clinics och lektioner.

Priset ut till kund om kunderna är privatpersoner ska alltid stå med momsen inräknad, så om det står ett pris så är det inkl moms.

Priset ut till kund om kunderna är privatpersoner ska alltid stå med momsen inräknad, så om det står ett pris så är det inkl moms.

inte där jag var sist då var de 2500skrivet sen när man fråga om kvitto så sa denne att jag då blir de +moms då.

Så får dom inte göra (om det inte är så att du också är företagare), enligt lag ska priset till privatperson alltid stå inkl. moms, dom kan dela upp det om dom vill, men då ska det stå TYDLIGT vad som är moms och det totala priset skall alltid stå. Om du tittar i nordposts kataloger, det är ett bra exempel på att annonsera till både privat och företag.

Jesus sade; den som är utan skuld kasta första stenen........Finns det någon som inte tagit imot pengar eller betalt svart innom hästeriet.Om det finns någon som påstår det..........Då borde vi veta om det,för förra gången en sådan person föddes då tändes en ny stjärna på himmelen.
Sedan undrar jag om det ligger i Cowboy föreningens intresse att bedriva någon fiskal verksamhet.
Nemen åh vad du kan.
A) erfarenhet har inget med ålder att göra utan vad man lärt o vad man kan relatera till.. Det finns ett tales sätt ..... Det var så länge sedan jag var så ung att jag kunde allt o nu är jag så gammal att jag hunnit lära mig att jag ingenting kan. Du lever må hända efter den prinsipen. När man är ung kan man leva fort o på så vis bli erfaren , när man blir äldre är man ej så kvick. jag tror du e lite långsam. Jag vet att det bew säger är sant o riktigt, hon har upplevt en heldel o e inteligent nog att tillhöra mensa.

För egen del utbildar tränaren: hästen, instruktören: ryttaren. Jag tycker mig se att westernseriges blankett (-förslag) även använder den skillnaden.

Ett bra grepp av westernsverige att vilja samla tränar/instruktörs-kompetens på ett enhetligt sätt! Ingen blir dock bättre av att hamna på en lista, men det ger iaf ryttarna ett hjälpmedel.

Själv skulle jag hellre välja en instruktör som inte har egna tävlingsmeriter, men som har elever på hög nivå före en som själv tävlar på hög nivå, men vars elever inte gör det.

Du har så rätt:bow::bow::bow::bow::bow:

Så får dom inte göra (om det inte är så att du också är företagare), enligt lag ska priset till privatperson alltid stå inkl. moms, dom kan dela upp det om dom vill, men då ska det stå TYDLIGT vad som är moms och det totala priset skall alltid stå. Om du tittar i nordposts kataloger, det är ett bra exempel på att annonsera till både privat och företag.

Så er det ju

omg... are you for real?!

Hjälp.

Jag håller mig, som sagt, inom ramarna för lagen. För sure bettan, jag är ung och dum. Vilken TUR att det finns så ärliga och Underbara förebilder för oss unga uppkomlingar som du!

jag skulle bli Sååå tacksam om jag fick möta dig i verkligheten någon gång.. du kan säkert lära mig en himla massa.

Senast ändrad:

Helt rätt Wrangler.:banana:

Jag är företagare i helt annan branch där jag tar ut 25 % moms som företagare för mitt arbete, men vet att undervisning i ridning ( utbildning) är momsredovis skyldigt med 6 % & moms.

Jag vet jag e företagare själv med mina hästar eftersom jag har hållt på med galopphästar.

omg... are you for real?!

Hjälp.

Jag håller mig, som sagt, inom ramarna för lagen. För sure bettan, jag är ung och dum. Vilken TUR att det finns så ärliga och Underbara förebilder för oss unga uppkomlingar som du!

jag skulle bli Sååå tacksam om jag fick möta dig i verkligheten någon gång.. du kan säkert lära mig en himla massa.

Gud häven snake är du sur på bettan...........Jag kan lära dig en sak redan nu,man skall inte blanda ihop språk.Det blir lätt missförstånd.
Nja .......Jag kan nog inte lära ut något till dig.

Oh, Behöver du en översättning?! Men varför Sa du inte det? Fast det borde jag väl ha räknat ut att någon som stavar Test med Ä skulle ha svårt för engelska.

"Sure Bettan" är ett uttryck som i alla fall här används till folk som anses lite lätt förvirrade och mindre vetande inom ett område, ungefär som folk använder "Jamen Visst lilla stumpan"

Jag blandar språk för att jag är flerspråkig och då jag är trött tappar ord på svenska. Men det är ju Hemskt synd om du tappar chansen att förstå vad jag menar då! Bara säg till var det finns ett frågetecken så lovar jag att översätta det alldeles korrekt så att du får en möjlighet att hänga med i valsen, lilla du.

Nej, Jag tror inte heller att du kan det faktiskt. Så då kan du sluta agera som om du vet vad du håller på med, för Uppenbarligen så har du ingen aning med tanke på att du valde att besvara Mig med dina härskartekniker och, såvitt jag sett, Bara mig här trotts att flertalet andra har svarat dig med precis samma åsikter om svartjobb och svarttjänster som jag. Skulle du ändra dig så är jag lätt att hitta.. Leta efter en piercing som går verticalt genom underläppen på en femina som rider ett vit sto, du kan inte missa någon utav oss - varken hästen eller mig. Och vågar du inte komma nära nog för att se läppen.. så har jag ett av de krulligaste hår du kommer hitta nedanför stockholm.

Säg nu för gudars skull inte att du blev lurad att tro att jag var 15 på avataren, allra käraste du! Då blir jag ju alldeles förskräckt.

Härskarteknik?
Om jag skulle andvända mig av härskarteknik så skulle jag svarat ungufär så här; Nej jag tror inte du är 15 år.........Jag tror du är betydligt yngre,med tanke på hur du skriver och svarar. Eller så här "Härskarteknik"....Det är ett ord som femenister andvänder när dom inte kan svara eller har något vettigt att komma med.

Men det gör inte jag ser du........För jag är en otroligt snäll och sympatisk man.
Vem vet .......Det kan komma en gubbe och dra dig i ditt krulliga hår:o

Det härblir förtokigt..........Hej så länge

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
390
Senast: falukorw
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 617
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Lady_S
·
Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
2 042
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30