Sv: Nu ni, här ska de bli TVILLINGAR
Vad kul, stort grattis!!!!
Mina tvillingar ar ju 10 veckor gamla nu
Jag tycker att det har varit enklare an jag trodde det skulle vara! Mina flickor ar valdigt snalla och ar latta att ta hand om
Visst ar det mycket att gora hela tiden, man har ju tva att mata, rapa, byta pa, roa osv osv men nyckeln ar RUTIN. Mina har atit var 3:e timme sedan de foddes. Vi borjade med denna rutinen redan pa sjukhuset. De forsta veckorna sov de daremellan sa jag hade jattemycket tid till mig sjalv. Nu ar de mer vakna men sa gar de 4-5 timmar mellan matningarna sa det ar ju inte sa farligt.
Och se till att ta hjalp av ALLA som erbjuder det! Jag har numera en granne som gar ut med hunden 3 ggr/v, en annan granne som kan vara barnvakt med kort varsel, en mangd kompisar som kan ta hand om barnen medan jag ar i stallet (barnen ar med i barnvagn men nan annan passar dem alltsa medan jag rider) osv. For mig har det aven hjalpt att flaskmata (jag pumpar ur) for det betyder att vem som helst kan hjalpa till med matningen. Ga med i din lokala tvillingklubb, om det finns en.
Jag ser inte direkt nagra nackdelar aven om jag ibland kan tanka att om man bara hade EN bebis sa hade det ju varit piece of cake, da hade man ju verkligen kunnat fortsatta leva precis som forut!!
Vad galler graviditeten...om du tycker att du ar stor nu sa vanta bara tills du ar nara fullgangen!! Man fattar verkligen inte hur magen kan tanjas ut sa. Men bara for att det ar en tvillinggraviditet sa behover du inte fa en massa krampor. Jag fick det inte
Och jag fick inga bristningar heller
Skriver mer sen, nu ar det matdags (igen)