Ponnyfoton
Trådstartare
Då kan du fortsätta ta ansvar över ditt djur och inte utsätta henne för onödig stress. Du har ingen som kan vara kattvakt när du åker bort? Så katten får vara kvar i sitt trygga revir?
Jag känner ytterst få personer här och jag upplever det som att hon mår dåligt av att vara ensam och eftersom hon har lite svårt med att lita på folk så finns det kanske en möjlig kattvakt och vill inte lämna henne själv så många timmar som det skulle innebära att ha en kattvakt kolla till henne två gånger om dagen.
[QUOTE="Lingon, post: 18770654, member: 139341"
Jag tycker att du ska sluta ta med din katt till din mamma (eller nåt annat ställe). Sluta gå ut med den. Den är uppenbarligen otrygg och behöver bara en trygg och lugn plats som den kan känna är dess revir. Ett revir som ingen inkräktar på och där hon är helt trygg. Kommer det hem folk till dig som stressar katten så stäng in den under tiden. Eller så kan du åka till dem istället så slipper din katt stressen.[/QUOTE]
Sluta gå ut med henne är inte ett alternativ då hon då får massor med energi som hon har svårt att få utlopp för inne. Dessutom älskar hon att gå runt i sele och är helst ute flera timmar om hon får. Tittar på fåglar, klättrar i träd och springer runt och är allmänt lycklig. Hon har det lugnt och tryggt i sitt revir (kanske för lugnt) och hon spenderar gärna tid i det nyinköpta klösträdet både när folk är här och annars.
Det är helt omöjligt att stänga in henne nånstans när det kommer folk då vi bor i en etta och en halva utan dörrar. Det enda rum som man kan stänga till är toan och man kan ju inte ha henne där då hon sitter och klagar och vill ut konstant. Katter ogillar ofta stängda dörrar generellt har jag fått lära mig.