Nu ligger det ute! Husdrömmar..

Sv: Nu ligger det ute! Husdrömmar..

Jag bryr mig inte så mycket om ifall mäklaren blir putt, det är säljaren jag tänker att man inte vill reta upp för mycket ;)
Det skrivs här och var på internet att det kan hända att säljarna blir sura om man börjar för lågt. Så även om man höjer till rimlig summa så säljer de till någon annan av ren tjurighet.
Det låter ganska omoget men vem vet liksom :p

Ja det verkar mer och mer som om det faktiskt inte finns så många seriöst intresserade. Iofs, vi sitter ju här och är intresserade men har väldigt mycket is i magen. Kanske någon annan som gör samma sak.
Men känns som om det borde vara NÅGON som lägger ett bud iallafall.

Visst kan man tycka att säljaren inte ska ta illa upp över skambud. Dock så är det ju så att om den inte akut behöver bli av med huset så är det säljaren som sitter på mycket av makten. Då får man fråga sig hur gärna man vill ha huset. Nu förstår jag att ni inte kan tänka er att gå upp i begärt pris, men jag tycker ändå att ni resonerar rätt om ni inte vill lägga in ett extremt lågt bud. Man ska inte underskatta hur mycket vi människor styrs av våra känslor.

Finns mycket tyckande och tänkade kring det där med budgivning, alla sätt är väl både rätt och fel beroende på hus, tillfälle och säljare. Man får bara hoppas att man lyckas pricka in rätt teknik, vid det rätta tillfället och med den rätta säljaren :angel:

Hur länge tänkte ni vänta? Eller ni tänkte kanske inte lägga nåt bud alls..?

Vi är inte riktigt överens här hemma om den saken ;)
Får se hur det blir helt enkelt..

Idag ringde mäklaren och tjatade lite. Var väldigt angelägen om att vi skulle lägga bud, lät nästan lite desperat.
Verkar inte finnas många intressenter kvar. Någon som hoppat av för att de tyckte motorvägen låg för nära och några som inte fått lånelöfte.

Vi fortsätter avvakta. Det känns helt rätt. I det här läget skulle vi ju inte vinna något på att lägga bud utan jag tänker att det blir mer och mer troligt att säljaren accepterar ett lågt bud ju längre saker står still.

Sen diskuterar vi fortfarande lite kring äppelträd och gräsklippning här, så känns bra att vi kan fundera i lugn och ro så vi är helt säkra på vad vi vill när det väl gäller :)

Jag blev iallafall alldeles pirrig när sambo berättade att hon ringt. Så nervöst! :D

Alltså, äppelträd och gräsklippning är ju en enkel sak att lösa:D Superspännande, jag hade aldrig kunnat vara så kall!

Låter ni äppelträd och gräsklippning styra valet av hus? :D
Visst blir det lite mer jobb - de tre, fyra sista gångerna man klipper varje säsong, men annars är det rätt trevligt med frukt. (förutom när vildsvinen hittar in, som de gjort hos oss..)

Haha ja det tycker jag också. Och jag tror att sambo kommer kunna övertalas om det nu blir aktuellt till ett vettigt pris.
Han kan försöka övertala mig hur mycket han vill om att han inte vet om han är intresserad längre, men jag såg minsann att han blev väldigt nöjd och förväntansfull när mäklaren ringde :D

Jag tyckte det var väldigt jobbigt i början då jag var rädd att det skulle ramla in andra bud. Nu känner jag mig lugnare och mer trygg i att vi valde rätt. Men nog är det läskigt!

Haha alltså, vi har en stor mängd äppelträd nu och vet hur jobbigt det är när de ska beskäras. På den här tomten finns det verkligen MASSOR med träd som ska skötas och som dessutom står ivägen och gör att gräsklippningen tar lång tid.

Nog påverkar det vårt beslut. Vi vill ju inte stå där med en förfallen trädgård när det visade sig vara alldeles för jobbigt att sköta utan vill vara säkra på att vi kan hålla det fint :)

Trädgården har tidigare skötts av två personer på heltid. Och även om säljaren har dragit ner på det under de senaste åren, sen frun dog, så är det fortfarande mycket.

Fast du, det tar ju emot för mig att skriva det, men man kan faktiskt såga ner träd:)

Åh vad spännande! :D

Mitt drömhus gick nyss för 34 miljoner... :cool:
En villa i Hovås med sisådär 13 rum! ;):love:
(Saknade dock stall och mark så det var nog inte ödets
vilja att jag skulle bo där ändå :angel:)

Fast du, det tar ju emot för mig att skriva det, men man kan faktiskt såga ner träd:)

Ja jag vet. Men som du säger så tar det emot. Såga ner fullt friska och välmående äppelträd? Känns lite som helgerån :o

Och gräsklippningen kan faktiskt ett mekaniskt får sköta, det mår dessutom gräsmattan bättre av :)

/Camilla

Mekaniskt får? Nu fattar jag inte alls.

Aha! En sån skulle nog min sambo vilja ha men de är ju ruskigt dyra! Och fixar de verkligen en så pass stor tomt med massor av saker att akta sig för?
Är ju inte bara träd utan även mängder med rabatter och planeringar som man inte direkt vill ska köras över..

De kostar typ 12 000, och de är riktigt smarta.
Man får med en slinga som man gräver ner som gräns. Plus att den vänder när den kör in i någonting, ett träd till exempel ;)

Låter som att ni har ett riktigt bra förhandlingsläge på huset snart, lycka till :)

Mekaniskt får ?

Äh hästar tycker jättebra om gräs =) (och äpplen)

Robotgräsklippare, alltså :)

Hästarna trampar tyvärr sönder alldeles för mycket för att jag ska vilja ha dom i min gräsmatta, annars hade dom redan varit inne hos oss och gjort det jobbet sedan länge :)

/Camilla

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka