MiniLi
Trådstartare
Sv: Nu ligger det ute! Husdrömmar..
Det finns en massa olika synsätt kring hur man ska göra vid husköp. Nu tycker vi att det här känns rätt för oss och då gör vi så.
Jag förstår inte varför det är någonting att ha åsikter kring. Var och en gör ju som man själv känner är rätt.
Ingen förändring
Fast jag fattar inte heller strategin. Ni har en summa som ni max kan tänka er att betala, och den summan ligger (en bra bit) under utgångsbudet?
Ingen annan har bjudit på huset hittills.
Om ni hade lagt det budet och säljaren sagt nej, så betyder ju inte det att det nejet hade förblivit hugget i sten vecka efter vecka då ingen annan bjuder på huset. Då blir ju säljaren tvungen att välja mellan ert pris eller att inte få huset sålt alls.
Det enda som jag kan se påverkas av er strategi, är just risken att någon annan bjuder på huset och säljaren uppfattar dem som de enda spekulanterna och säljer till dem. Kanske för ett högre pris än ert, kanske för ett lägre.
Det finns en massa olika synsätt kring hur man ska göra vid husköp. Nu tycker vi att det här känns rätt för oss och då gör vi så.
Jag förstår inte varför det är någonting att ha åsikter kring. Var och en gör ju som man själv känner är rätt.
Hur går det?
Ingen förändring