Fast det är fortfarande inget tvång. Hade det varit ett TVÅNG hade man lagt in dig för att du inte velat ta vaccinationen och vaccinerat dig. Det är så TVÅNG ser ut i ett samhälle.Jag har inte hänvisar till någon lag. Det har väl ändå du gjort.
Jag har bara belyst det etiska och moraliska aspekterna av att utesluta folk från samhället för att de vägrar göra medicinska ingrepp på sin kropp.
Nu går du rundgång. Det är du som tjafsar om att folk av olika anledningar blir utanför i samhället. Det finns många VAL vi gör som på ett eller annat sätt utesluter från samhället, vilket jag skrivit var det som jag ville påvisa, så det argumentet håller inte. Drogtest och levertest som inte_ung hänvisar till är dock val man måste göra om man vill jobba som till exempel väktare och busschaufför. Och ja. Det är ju ett val. Ingen tvingar dig att jobba som väktare (eller busschaufför).Men det är väl ändå inte ett medicinskt ingrepp på den egna kroppen?
Nu har jag en fråga? Menar du verkligen att du inte vill ha så stor chans som möjligt till att ha nyktra busschaufförer eller drogfria väktare? För det vill jag. Så jag tycker det är helt naturligt att om man vill arbeta som det får man se till att ge de prover arbetsgivaren vill ha. Annars slipper man självklart. Men då får man jobba med något annat. Det är ett VAL man gör. Men visst. Anser man att individers rätt att till exempel ta droger under arbetstid är viktigare än att skydda de som åker med just den busschauffören, då är det väl så...
Senast ändrad: