Nu ägnar du dig åt att märka ord igen.En tsunami är en form av våg.
Prova att hålla dig till ämnet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu ägnar du dig åt att märka ord igen.En tsunami är en form av våg.
När du bokade din biljett hade du redan kunnat kolla upp vad för steg FHM hade tagit fram, det pratades redan om tågtrafiken då. Du var ouppmärksam, bara ditt eget fel.Nej tyvärr det hade jag inte, jag var redan i Malmö när ändringen infördes och hade alltså inte möjlighet att hyra en bil för en tur och retur resa. Flyget som varit bättre ur smittskyddssynpunkt var fullbokat aktuell tid.
Den 27 maj presenterade regeringen sin plan i fem steg för anpassning och avveckling av de restriktioner som tagits fram med anledning av covid-19-pandemin.Nej tyvärr det hade jag inte, jag var redan i Malmö när ändringen infördes och hade alltså inte möjlighet att hyra en bil för en tur och retur resa. Flyget som varit bättre ur smittskyddssynpunkt var fullbokat aktuell tid.
Nej jag leker inte en lek, vill du fortsätta leka så får du hitta någon annanNej då.
Men jag vill inte leka den här leken längre.
Du pekar åt olika håll för att flytta fokus.
Varför svarar du inte på min fråga i stället?
Vad var ditt problem med att det blev trångt på tåget?
Är du rädd för att bli smittad trots att du är fullvaccinerad?
Eller har du problem med trängsel även i vanliga fall?
Jag har svårt att förstå vad det gnälls om egentligen.Varför blir det ett problem för dig?
Du är ju skyddad mot sjukdom eftersom du är fullvaccinerad.
Du skall vara frisk för att få resa så du smittar inte.
Nå, vad är skillnaden för dig mot normalläge?
Det handlar om att öppna upp samhället så mycket som möjligt med så små risker som möjligt.Jag är också nyfiken hur man får ihop önskan att införa restriktioner för ovaccinerade med att heja på och försvara öppnandet av samhället för ovaccinerade.
Nej det är inte jag som märker ord när jag använder ordet våg och någon märker ord och vill ha det till en viss form av våg. Nu tror jag i och för sig att det inte var avsikten i och för sig. Och så upplyste jag om fakta, att tsunami faktiskt är en våg - alla har inte koll på det.Nu ägnar du dig åt att märka ord igen.
Prova att hålla dig till ämnet.
Och nu öppnar man upp för ovaccinerade...Och riskerar att öka belastningen i vården. Det är därför jag undrar över din inkonsekvens.Det handlar om att öppna upp samhället så mycket som möjligt med så små risker som möjligt.
Det är de ovaccinerade som riskerar att bli svårt sjuka och därmed belasta sjukvården.
På vilket vis blir smittspridningen mindre om inte just du åker med på det fulla tåget?Jag är inte rädd för att bli smittad, däremot finns risken och framförallt för att smittspridningen riskerar att öka. Allt handlar inte om mig.
Det är inget påtalade som vi behöver.Nej det är inte jag som märker ord när jag använder ordet våg och någon märker ord och vill ha det till en viss form av våg. Nu tror jag i och för sig att det inte var avsikten i och för sig. Och så upplyste jag om fakta, att tsunami faktiskt är en våg - alla har inte koll på det.
Varför påtalar du inte det för den som faktiskt märkte ord om du nu reagerar?
Det borde vara i de ovaccinerades eget intresse att akta sig. Så vi får hoppas på det egna ansvaret.Och nu öppnar man upp för ovaccinerade...Och riskerar att öka belastningen i vården. Det är därför jag undrar över din inkonsekvens.
Användandet av tsunami var inte att märka ord, det var en metafor för att det inte alls var en normal smittspridningsvåg, som du verkade påtala.Nej det är inte jag som märker ord när jag använder ordet våg och någon märker ord och vill ha det till en viss form av våg. Nu tror jag i och för sig att det inte var avsikten i och för sig. Och så upplyste jag om fakta, att tsunami faktiskt är en våg - alla har inte koll på det.
Varför påtalar du inte det för den som faktiskt märkte ord om du nu reagerar?
Jag tänker att om man är ovaccinerad så borde man känna lite av att man kanske ska hålla sig som en eremit i skogen, jobba hemifrån, beställa mat på nätet och hålla sig undan så gott det går. För att inte drabbas av och sprida smitta och sjukdom. Om man dessutom väljer aktivt att inte vaccinera sig så borde detta ju definitivt vara det ultimata sättet för ett fortsatt liv. Inte att man tänker "jippie, nu kan jag gå på krogen, på bio, åka tåg till Kiruna från Malmö, bada i simhall, gå på konsert, shoppa osv och jobba inom sjukvården dag ut och dag in utan möjlighet till hemjobb"Det borde vara i de ovaccinerades eget intresse att akta sig. Så vi får hoppas på det egna ansvaret.
Jag håller inte med FHM om deras öppnande för alla. Jag hade hellre sett att samhället hade öppnats upp bara för de vaccinerade (och de med genomgången sjukdom) som inte blir lika sjuka.
Resten hade vackert fått vänta för sin egen säkerhets skull. Om jag hade fått bestämma.
Du är verkligen äkta bra att vända å vrida på precis allt så det passar dina syften.Jo något sådant, jag fick ju precis höra att det var munskydden som gjorde skillnaden och inget annat
Jag tror inte det är en bra idé alls att låta ett stort gäng (vaccinerade eller inte) fulla människor dansa etc. Däremot ser jag det som ett tillfälle där det faktiskt skulle kunna gå att göra skillnad mellan vaccinerade och icke vaccinerade då det varit totalförbjudet och inte krävs nya begränsningar för att införa.
Är du bara ute efter att provocera eller? Jag tror jag avslutar diskussionen här. Den här nivån är för låg.På vilket vis blir smittspridningen mindre om inte just du åker med på det fulla tåget?
Det är väl lika fullt och smittspridande oavsett om du befinner dig där eller inte?
Men hur hade du tänkt att det skulle fungera rent praktiskt? Poliser som går runt och kollar? Och vad ska straffet vara? Utebliven vård? Dryga böter?Det borde vara i de ovaccinerades eget intresse att akta sig. Så vi får hoppas på det egna ansvaret.
Jag håller inte med FHM om deras öppnande för alla. Jag hade hellre sett att samhället hade öppnats upp bara för de vaccinerade (och de med genomgången sjukdom) som inte blir lika sjuka.
Resten hade vackert fått vänta för sin egen säkerhets skull. Om jag hade fått bestämma.
Och jag tog det inte som det som jag skrev och hade inte skrivit ett ord om det om inte någon annan tagit upp det, däremot är tsunami också en våg och de flesta uppgångar när det gäller smittspridning har varit dramatiska om man bortser från norden och vågformiga är de över allt från Islands mycket blygsamma till Indiens/UKs mer dramatiska.Användandet av tsunami var inte att märka ord, det var en metafor för att det inte alls var en normal smittspridningsvåg, som du verkade påtala.
Tack för komplimangen, du är inte så dålig du heller det är många som är det här. Jag tror faktiskt att det vanligen uppfattas så från den man diskuterar med när man har mycket olika åsikter. Vi kanske ska koncentrera oss på diskussionen istället?Du är verkligen äkta bra att vända å vrida på precis allt så det passar dina syften.
Nej jag vill gärna ha ett svar på frågan.Är du bara ute efter att provocera eller? Jag tror jag avslutar diskussionen här. Den här nivån är för låg.
Som biljettkontrollen på konserten/matchen/resan.Men hur hade du tänkt att det skulle fungera rent praktiskt? Poliser som går runt och kollar? Och vad ska straffet vara? Utebliven vård? Dryga böter?
Smittspridningen är som det ser ut på väg neråt, klart att öppnandet av samhället gäller för alla, något annat är ju inte hållbart.