Jag förstår att man kan vara orolig för det preparat vi sprutar in i våra kroppar, lite restriktiv med läkemedel kan inte skada ibland. Men när oron istället blir konspiratoriskt och ... ja, löjeväckande, halmstråletande utan någon som helst fakta någonstans, utan att allt handlar om att någon vill någon illa eller bara vill tjäna pengar på något och man ljuger för hela befolkningen, JÖSSES, jag orkar inte ens!
Man måste må riktigt dåligt inom sig om man tror på allt sånt dravel. Jag mår dåligt bara av att läsa det.
Jag kör bil, åker tåg, flyg etc utan att veta exakt hur de fungerar. Jag använder också diverse eldrivna maskiner hemma, utan att exakt förstå hur de är uppbyggda. Jag litar helt enkelt på att de som tagit fram dem vet vad de gör eftersom de har relevant utbildning och erfarenhet för det.
Samma gäller vacciner och mediciner. Nu är jag naturvetare så jag förstår nog mer än gemene man hur de fungerar men jag behöver inte förstå i detalj eftersom jag ser på dem precis som jag ser på maskiner jag använder dagligen - någon med relevant utbildning har tagit fram och testat dem.
Vad jag för mitt liv inte kan förstå är när random pucko utan utbildning vägrar vacciner men samtidigt glatt sätter sig en bil (något som verkligen är livsfarligt och kommer med större risk än ett vaccin) och använder diverse maskiner utan att blinka?!
INGET vi gör kommer med noll procents risk. Men att hetsa upp sig för de små risker som kommer med ett vaccin jämfört med riskerna som kommer med att bli sjuk är så urbota korkat att det finnas inte.