Nu klampar vi in igen... på ett personligt plan

Sveriges sjukvård hade inte alls gått i graven innan covid. Det här är väl ett sånt typiskt uttalande som du ofta gör. Du har läst något på FB eller hört något från sina vänner i sverige och sen drar du märkliga slutsatser om hur illa det är i sverige. Det stämmer inte.
Sverige har fortfarande jättebra sjukvård, men på grund av covid har vi behövt göra prioriteringar som man inte vill behöva göra.
Sjukvårdspersonal som arbetar covid-nära jobbar ihjäl sig, personal som jobbar inom andra områden har tvångsförflyttats till covid-vård och på grund av smittspridningen har det varit jättesvårt att hålla annan vård igång.
Klart att det fanns problem även innan, men situationen sjukvården har befunnit sig i är en direkt konsekvens av covid.
Vadå typiskt uttalande jag gör? Du tappade mig där

Om du testar Falskt Positivt inom 28 dagar vid dödsfall av någon Art klassades det som Cov-ID-19. Endast ca 6% dog av det.
Källa på det tack.
Och så kan du ju passa på att förklara hur det kommer sig att IVA har varit alldeles fullknökat av covid-19 patienter.

Här passade man dock på Att avliva gamla utan ett enda symptom med Palliativ åtgärd.
Pallativ vård tar inte livet av någon. Det är vård som är till för att patienten skall ha det så trevligt och bekvämt som möjligt i livets slutskede.

Pensionsmyndigheten var lyckliga över de 2000 extra dödsfallen i form av insparade pensionsutbetalningar för 2021. 603 miljoner. Denna notisskrev de redan i Augusti 2020.
Vad jag vet så ärvs pensionspengarna av åldersgruppen.

Säg några sjukdomar som bönder får av sina djur. Myggan och Fästingen gills inte. Hmm Visstja. Ni gick på Att den kinesiska Bat woman på labbet i Wuhan inte alls var den som som forskade på att göra Bats coronavirus till supervirus för att kunna smitta människor. Folk har ingen aning om vad Psykologisk, biologisk, ekonomisk eller virologisk KRIGSFÖRING innebär.
Är det diskussioner när alla Omyndiga är eniga efter myndigheternas propaganda? Ja man vill inte ha diskussioner eftersom man inte kan diskutera annat än som papegojor. Alla kan upprepa samma sak. Spännande.
Samma Flock var ej heller uppmärksamma är de bytte från Corona=Den vanliga Förkylningen till Certificate of Vaccination Identifikation 2019.COV-ID19.
Läs NIHs egen statistik där man kan Läsa att det var INFLUENSAN. Ingen reagerade på radiopratarnas tjat om fall MED COV-ID-19. Folk dog inte av. Medelåldern är 84+ med många underliggande sjukdomar. Testade de Falskt positivt men var Asymptomatiska fick de Palliativ "vård"

Det är inget som drabbar Barn naturligt.
Staten har iallafall Erkänt det som Vaccin skada. Ingen annan än de som tog vaccinet fick Svininfluensan varav millioner doser kasserades. F

Läs på hur många IVA platser det finns idag mot för 94. Inte ens ett av alla militära Fältsjukhusen fanns kvar. Noll beredskap. Glöm inte att Fältsjukhuset som sattes upp i Älvsjö för 30 miljoner inte hade En enda patient. I Mars förra året varslades 200 läkare och USK på enbart NKS
Oj, jisses vilket svammel. :crazy:

Nej, var läser du det? Citera gärna.

Jag framför en åsikt, jag är FÖR vaccination och tror på att det har en god verkan och kan hjälpa oss ut pandemin.
Jag är också för vacciner och är vaccinerad mot bland annat covid men dissar en del vaccin, men jag är emot att tvinga och pressa folk till vaccination eller skylla problemen i sjukvården på dessa. Och jo jag kan tänka mig att vi kan behöva andra åtgärder om det blir för få som vaccinerar sig, men bland dem finns inte att utestänga folk från vård eller tvångsvaccinering. Vaccinationsviljan i Sverige är hög och moroten att kunna bli insläppt i andra länder med Vaccinintyget bör räcka långt.

Jag är också för vacciner och är vaccinerad mot bland annat covid men dissar en del vaccin, men jag är emot att tvinga och pressa folk till vaccination eller skylla problemen i sjukvården på dessa. Och jo jag kan tänka mig att vi kan behöva andra åtgärder om det blir för få som vaccinerar sig, men bland dem finns inte att utestänga folk från vård eller tvångsvaccinering. Vaccinationsviljan i Sverige är hög och moroten att kunna bli insläppt i andra länder med Vaccinintyget bör räcka långt.

Det finns inga möjligheter att tvinga svenska folket till vaccinering, varken på ena eller andra sättet, däremot kan jag ha en åsikt om hur det vore om det gick. Vi kommer få fortsätta vara försiktiga, distans, tänka på handhygien etc länge, länge är min gissning. Det räcker inte med vaccination enbart även om det kan lätta för sjukvården om vi inte blir så sjuka att vi behöver läggas in när smittspridningen tar fart igen till hösten.

Självklart blir det problem i sjukvården p g a en pandemi. Det är ju inte möjligt att "klä sig" för ett sådant scenario. Kan vi lätta på trycket på sjukvården genom att inte bli så sjuka att vi behöver sjukvården i den utsträckningen som skett 2020, tycker jag det är ett argument så gott som något för vaccination.

Nej. Politikerna valde att införa en Biologisk ålder. Ingen som behövde minsta lilla hjälp skulle få vård och så blev det. Alla inplanerade operationer och cancerbehandlingar ställdes in. Multisjuka vågade inte åka in och äldre fick inte komma. Det dansades TikTok på varenda sjukhus i Världen. Se filmerna
Här ställdes i alla fall inga cancerbehandlingar in, däremot gjorde de besök som ej behövde vara fysiska till telefonbesök.

Fast du är den enda här som pratar om att utestänga folk från vård och att tvångsvaccinera.

Andra hänvisar till att man ska vaccinera sig, om man kan, och visa hänsyn till medmänniskor, däribland den utslitna vårdpersonalen som mer än gärna villo ha en hett efterlängtad semester. För det är trots allt så att covidvården har tagit över mycket annan vård och belastar vården mer än rökning och brutna ryggar gör, generellt sätt. Vårdpersonalen slutar inte pga överbelastning pga rökning, och brutna ryggar, inte heller går de in i väggen pga detta. Däremot pga pandemin.

Hur är man sjuk utan symptom? För att testet visar det. Symptomen avgör sjukdomen. Livets slutskede innebär att det är nära. Inte flera år. Att man inte behandlar, ger dropp. Bara Morfin om någon barmhärtig själ orkar att ringa läkaren. Läkarna tittade inte på dem. Telefon ordination.
Du har verkligen inte förstått vad pallativ vård är.
Det är lindrande vård när tillståndet inte går att bota.

Och vi ska betala sjukvård för de som vägrar sluta röka, som envisas med att rida och utöva farliga sporter för att inte tala om de som kör bil till icke nödvändiga aktiviteter.

De resurserna kunde gå till att betala sjukdomar som inte kan förhindras. Vart ska vi dra gränsen?
Jag sa väl inte att den som inte är vaccinerad ska vägras vård? Min poäng var att vi har ett gemensamt och kollektivt ansvar att vaccinera oss, för det allmänna bästa.

Medan världen går under i det kaos som pandemin skapar?
Eller för att se hur vi som vaccinerat oss mår om 10 år?
Om ni överlever pandemin då vill säga.

Jag ser antiwaxxers som lite självsanering... problemet är bara att de ställer till det för oss andra. Kunde vi deportera dem till någon öde ö skulle jag inte gråta (gäller givetvis inte dem som inte kan vaccinera sig av medicinska skäl).

En väldigt stor andel av oss (inkl en drös antiwaxxers) skulle inte existera utan vaccin. Just för att många av våra förfäder hade dött innan de fått barn utan vaccin.

Jag ser antiwaxxers som lite självsanering... problemet är bara att de ställer till det för oss andra. Kunde vi deportera dem till någon öde ö skulle jag inte gråta (gäller givetvis inte dem som inte kan vaccinera sig av medicinska skäl).

En väldigt stor andel av oss (inkl en drös antiwaxxers) skulle inte existera utan vaccin. Just för att många av våra förfäder hade dött innan de fått barn utan vaccin.
Jag förstår att man kan vara orolig för det preparat vi sprutar in i våra kroppar, lite restriktiv med läkemedel kan inte skada ibland. Men när oron istället blir konspiratoriskt och ... ja, löjeväckande, halmstråletande utan någon som helst fakta någonstans, utan att allt handlar om att någon vill någon illa eller bara vill tjäna pengar på något och man ljuger för hela befolkningen, JÖSSES, jag orkar inte ens!

Man måste må riktigt dåligt inom sig om man tror på allt sånt dravel. Jag mår dåligt bara av att läsa det.

Vadå typiskt uttalande jag gör? Du tappade mig där

Om jag vänder på det. Vilka nackdelar ser du med vaccination? Risken att bli dålig av vaccinet? Risken att Bill Gates gör dig steril i sin onda avsikt att ta över världen? Att du får ett microchip injicerat i dig via vaccinet och att du sedan går att styra/spåra?

(nej, jag är inte ironisk)

Jag tror få yngre idag ser meningen med att vaccinera sig mot polio t ex, det är ju en väldigt abstrakt sjukdom i vår del av världen. En vaccinerar sig inte för det fall en får det, utan för att INTE få det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka