Den omskrivningen ser inte jag alls, ingen hävdar att folk inte ska få vård.Man kan uttrycka saker på olika vis, jag ser en massa omskrivningar där folk i olika ordalag talar om att vill man inte vaccinera sig så ska man inte få sjukvård eller borde de inte få det.
Vad får dig att tro att jag än en gång behöver bli upplyst om att det inte råder vaccinationstvång? Sist du gjorde det påpekade jag att jag vet det. Tror du på allvar att jag inte har koll?
Och du jag är vaccinerad mot covid och önskar att all ska bli det, men att insinuera att folk inte bör få sjukvård om de inte vill motverkar sitt syfte.
PS Jag har vänner som jobbat på covid IVA och behöver knappast något studiebesök för att inse att vaccin är en bra idé. Just därför vill jag inte att folk ska utöva moralisk utpressning, det lär inte övertyga någon tvärt om.
Du tjafsar om vaccinationstvång, därav verkar det som om du behöver bli upplyst om att vi inte har det. Nej, du verkar inte ha koll. Du läser in saker som inte står, tolkar in saker som inte står.