Nu kan vi fira, det blir ingen 16 årsgränd för ponnyryttare!

M

malört

Läste just att vi i sverige ska behålla åldersgränsen för ponnyryttare till 18 år. JIPPI!!!!!!!!!!!!!:banana: :bump: :)

Sv: Nu kan vi fira, det blir ingen 16 årsgränd för ponnyryttare!

Tjoooolahoooopp... :bump: :bump: :bump: :banana: :banana: :banana:

Läste också det! Härligt att de tagit sitt förnut till fånga. :banana:

malört skrev:
Läste just att vi i sverige ska behålla åldersgränsen för ponnyryttare till 18 år. JIPPI!!!!!!!!!!!!!:banana: :bump: :)
:cool:

På banorna får vi fortfarande se:
- dressyrryttare med fötterna vid ponnyernas knä
- jättekorta stigläder på ryttaren för att inte denne ska riva.

Fast jag är lugn, djurskyddsmyndigheten måste ju ta tag i det problemet :D

Obs att disk ang reglen inte gällde lokala...

Så du menar att ungarna växer så mycket efter de fyllt 16? :cool:

du e rolig du... Precis som om alla över 16 helt plötsligt blir jättelång...:smirk:

Jag är 18 i år och det finns många på 14-15 som är längre än mig!

Alla måste ju känna efter själva om de är för långa eller inte, det tror jag inte en sänkt åldersgräns hade gjort något åt, de flesta tjejer har växt klart redan när de är 16.

Jag tycker det är toppen att de inte beslöt sig för att sänka åldersgränsen!!:bow:

för det är verkligen då man växer också..

:bump:
glad1.gif
:bump:

:banana: :bump: :) :banana: :) :D :bow: :bow: :bow:

Yihooooooooo!!! :bow: :bump::D:D:D:D:D:):):):)

frolic skrev:
:cool:

På banorna får vi fortfarande se:
- dressyrryttare med fötterna vid ponnyernas knä
- jättekorta stigläder på ryttaren för att inte denne ska riva.

Fast jag är lugn, djurskyddsmyndigheten måste ju ta tag i det problemet :D

Obs att disk ang reglen inte gällde lokala...

Jösses, jag är 22 år men 1,53 lång (läs kort). Då betyder detta att jag inte fyllt 16 enligt dig!? :cry: :D
Vet du inte att de flesta flickor sedan länge har kommit i puberteten när de är 16, och alltså inte växer många cm efter denna ålder? :smirk:

sant?! isf: yesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyesyes
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:bump: :banana: :bump: :banana: :bow: :rofl: :love: :bump:

Det är verkligen värt att fira! :banana: :banana: :banana: :banana:

Ponnytiden ör redan kort som den är...

Var har ni läst det??? Totalmissat detta men ack så härligt att höra!!!!!!!!! :bump: :banana: :bump: :banana:

Varför inte sätta vikt och längd gräns istället? Är det ngn som vet varför de inte gör det? Det borde ju förenkla. Finns ju faktiskt små vuxna och stora tonåringar...

Tja, jag tyckte det var både bra och dåligt. Bra för alla ponnyungar att kunna hålla på längre och förhoppningsvis kanske få ett längre bestående intresse (många slutar ju efter ponny), lite synd ur tälvingssynpunkt dock tycker jag. För det är viss skillnad mellan ponnyer och stora och man märker att flera har problem med övergångsperioden. Hade vi haft 16 års gräns hade dom som haft större tävlingsintresse sålt sin ponny och kunnat gå över till stor häst i stället och förhoppningsvis även kunnat vara kvar på stor häst. Man får ju faktiskt tävla ponny i storhästklasser när man är över 18 menar jag, så jag tycker både det fanns för och nackdelar med förslaget.

Aia skrev:
Varför inte sätta vikt och längd gräns istället? Är det ngn som vet varför de inte gör det? Det borde ju förenkla. Finns ju faktiskt små vuxna och stora tonåringar...

Jag har också funderat i de banorna, men det skulle kunna orsaka en storm av ätstörningar, hysteriska bantningar och bantning av små barn... För att hålla gränserna osv...
Det finns redan en himlans massa tonåriga hästtjejer som har ätstörningar ändå.

Men längdgränser tkr jag iaf man kan införa, så tex att om man är under en viss längd, kan man söka dispens och få tävla iallafall.

Men då borde det samtidigt införas en ny tävlingsform, för de som är över 18 borde inte tävla mot de som är 13-14 år =/
Tänk dig en ca 35 åring som ridit i hela sitt liv... Borde kunna konkurrera ut de flesta 13 åringar :p
Så kanske en egen klass för "överåriga ponnyryttare"? :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Sambon och jag har varit ihop i 9 år idag. Jag väger mer än någonsin. Vi vill gärna fira, men helst utan mat. Ni som har följt mig vet...
2 3
Svar
57
· Visningar
2 898
Senast: SiZo
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 174
Senast: Squie
·
Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka